hubert schreef:Ik begrijp echter niet dat je zelfs (als homo) zover gaat dat je respect kunt opbrengen voor mensen die een homorelatie afwijzen. Waarom respect voor een mening (oordeel) die m.i. zo tegen de hele bedoeling van het Evangelie ingaat.
Ik heb dat vaker gehoord: "Hoe kun je nou als homo begrip opbrengen voor mensen die een homorelatie afwijzen".
Ingewikkeld om dat uit te leggen. Inderdaad deel ik die visie niet en respecteer ik die mening. Ik ga dan nog verder: ik begrijp het ook. Het is een mogelijkheid om de bijbel op die manier te lezen. Het gaat mij om de oprechtheid: ik ken ook maar twee soorten mensen, twee soorten visie: oprechet en niet oprechte...
Ik kan elke visie hebben van authentieke mensen. Want die wordt niet opgelegd aan de ander maar gedeeld.
Ik zie echt veel mensen om me heen die oprecht geen mogelijkheid zien om in bijbels perspectief een homorelatie goed te keuren. Dat respecteer ik. Zelf zeg ik dan: ik zie het anders, met dezelfde bijbel in handen
Wat hier vaak gebeurt, is dat homo's worden aangevallen om wat zij geloven. Daar is geen enkele ruimte voor enige tolerantie. Je moet denken zoals zij denken en anders zit je er naast. Vaak mis ik juist hier de liefdevolle omgang. De zweep (van de interpretatie) van de wet gaat er over heen. En door de wet is nog nooit iemand tot geloof gekomen.
Om man en paard te noemen: ik steiger bij de harde reacties van mealybug. Dat is geen afkeuring maar pure afkeer. Twee mannen... bah.
(Twee vrouwen... wow)Misschien reageer ik daar te fel op. Dat is mijn gevoelige punt. Maar wat kan ik het goed begrijpen als mensen vanuit hun opvoeding oprecht veel moeit hebben met een homorelatie...
Waarom zou je aan zelfdiscriminatie doen? Je zou m.i. beter kunnen zeggen dat je mensen met een andere mening weliswaar accepteert, maar hun visie niet deelt. Tenzij jezelf ook vindt dat een homoseksuele relatie niet kan.