Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Spons » 09 feb 2011 20:36

ja .... en dan moet je het zo zien....daar komt nog eens 30 procent bij die je mag afdragen aan de autofabrikant...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 feb 2011 22:43

Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat er veel kosten gemaakt worden om zo'n store op te zetten. Daarnaast hardware, dataverkeer en het totale platform waarmee je enorm veel mensen kan bereiken kost ook wat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2011 23:23

Spons schreef:ja .... en dan moet je het zo zien....daar komt nog eens 30 procent bij die je mag afdragen aan de autofabrikant...

De vraag is natuurlijk of dat er bij komt of het bedrag daarin wordt opgedeeld. Zolang ik apps kan kopen voor 80 cent vind ik het niet zo'n punt dat 24 cent naar Apple gaat :)

Beperkte hoeveelheid software? Sorry hoor maar een beetje achterhaald is dat verhaal wel, Apple is flink gegroeid en dus de software voor Apple ook. Ik werk in een apple-omgeving en regel ook software en zo voor mensen en ik kom zelden tegen dan er geen pakket of goed equivalent daarvan beschikbaar is. Ik heb de laatste jaren ook een paar mensen naar Apple over laten gaan en hoor dan nooit: Er is wel weinig aanbod qua software hoor.

Wat gamen betreft is het wel wat minder, begint nu een beetje te veranderen maar als je wil gamen is WIndows wel nodig. Dat is een minder punt, maar goed, ik heb er ook Windows op staan, gebruik ik alleen als ik een spel wil spelen waar geen mac-versie van is. En het is natuurlijk waar dat je voor de hardware relatief veel betaalt.

Maar goed, ik vind het wel gemakkelijk in het gebruik, en heb ook wel virussen gehad vroeger, en virusscanners die de boel vertraagden... en andere bugs... en het is wel fijn dat dat verleden tijd is...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erwin » 10 feb 2011 22:45

Marnix schreef:
Spons schreef:ja .... en dan moet je het zo zien....daar komt nog eens 30 procent bij die je mag afdragen aan de autofabrikant...

De vraag is natuurlijk of dat er bij komt of het bedrag daarin wordt opgedeeld. Zolang ik apps kan kopen voor 80 cent vind ik het niet zo'n punt dat 24 cent naar Apple gaat :)

Beperkte hoeveelheid software? Sorry hoor maar een beetje achterhaald is dat verhaal wel, Apple is flink gegroeid en dus de software voor Apple ook. Ik werk in een apple-omgeving en regel ook software en zo voor mensen en ik kom zelden tegen dan er geen pakket of goed equivalent daarvan beschikbaar is. Ik heb de laatste jaren ook een paar mensen naar Apple over laten gaan en hoor dan nooit: Er is wel weinig aanbod qua software hoor.

Wat gamen betreft is het wel wat minder, begint nu een beetje te veranderen maar als je wil gamen is WIndows wel nodig. Dat is een minder punt, maar goed, ik heb er ook Windows op staan, gebruik ik alleen als ik een spel wil spelen waar geen mac-versie van is. En het is natuurlijk waar dat je voor de hardware relatief veel betaalt.

Maar goed, ik vind het wel gemakkelijk in het gebruik, en heb ook wel virussen gehad vroeger, en virusscanners die de boel vertraagden... en andere bugs... en het is wel fijn dat dat verleden tijd is...

PC gaming gaat ook achteruit.
DUs zoveel mis je nooit op de mac.
Mac heeft ook steam voor de echte pc only games.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2011 14:14

Hm ja, en langzaam wordt gamen op Mac wel beter. Blizzard maakt hun games al voor Mac en meer bedrijven volgen dat voorbeeld. Ik heb nog Windows als 2e OS draaien op mijn Macbook Pro maar moet toegeven dat ik dat echt haast nooit aan zet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 15 mar 2011 22:24

Misschien een rare vraag, maar ik kom er zelf niet uit. Ik heb een Word-document waarin enige tekst staat met een kader eromheen. Nu wil ik een foto invoegen, maar bij het afdrukken van het geheel is de foto één zwart vlak. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit veranderen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Szent az Úr

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 mar 2011 15:23

Help, ik kan geen filmpjes meer bekijken op Youtube. Het beeld is zwart, ik hoor wel geluid. Pas had ik het ook bij zie.nl, maar dat doet het nu wel weer.

Ik heb een volledig geupdate versie van windows 7 (alles wordt standaard geupdate). Verder heb ik niets vreemds gedaan, naar ik weet, de laatste tijd.

O ja, ik gebruik gewoon IE8

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 mar 2011 16:40

TheKeimpe schreef:Help, ik kan geen filmpjes meer bekijken op Youtube. Het beeld is zwart, ik hoor wel geluid. Pas had ik het ook bij zie.nl, maar dat doet het nu wel weer.

Ik heb een volledig geupdate versie van windows 7 (alles wordt standaard geupdate). Verder heb ik niets vreemds gedaan, naar ik weet, de laatste tijd.

O ja, ik gebruik gewoon IE8

Probleem heeft zichzelf opgelost :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2011 16:58

jaccootje85 schreef:Misschien een rare vraag, maar ik kom er zelf niet uit. Ik heb een Word-document waarin enige tekst staat met een kader eromheen. Nu wil ik een foto invoegen, maar bij het afdrukken van het geheel is de foto één zwart vlak. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit veranderen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Hm, geen idee.... maak eens een nieuw word document met een foto'tje er in.... en druk die af. Krijg je dan het zelfde? En als je het buiten word doet?

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 25 mar 2011 17:46

Ik wil een active-x element installeren maar mijn pc 'staat dit niet toe'. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit active-x element wel wordt geïnstalleerd?

Ik krijg eerst deze pop-up waarschuwing:
Het installeren van een active-x element op uw computer wordt om beveiligingsredenen door internet explorer gestopt. Klik hier voor opties

Vervolgens klik ik op opties -> Deze invoegtoepassing installeren voor alle gebruikers op deze computer
En dan komt het echte probleem:
Deze software wordt geblokkeerd omdat de uitgever ervan niet kan worden bevestigd

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het ondanks deze waarschuwing wel geïnstalleerd wordt?

P.S. ik heb het in opera in FF ook al geprobeerd maar dat leverde ook niet het gewenste resultaat op.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 25 mar 2011 18:50

Gevonden :D

Het lag aan de niet up-to-date java. Even snel een nieuwe gedownload en het werkt weer als vanouds :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mar 2011 06:06

Per ongeluk is er registry reviver in mijn pc geinstalleerd. Dat is inmiddels verwijderd, zelfs uit de prullebak, maar blijft op de achtergrond meedraaien. hoe verwijder ik dat?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2011 13:58

Lees dit:

http://www.uninstallhelp.com/Uninstall- ... 00326.html

Of installeer dit:

http://www.revouninstaller.com/revo_uni ... nload.html

Daarmee kan je software en verwijzingen enzo verwijderen. Is een demo-versie maar volgens mij kan je er tot 8 programma's mee verwijderen.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 16 apr 2011 19:35

Mijn computer doet het nu weer, maar ik vraag me af voor hoe lang.
De afgelopen tijd gaf hij bij het opstarten aan: Can't find Operating System.

Nu dus blijkbaar wel weer, maar wat betekend dit?
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 apr 2011 23:11

Mijn laptop (december 2010 aangeschaft) loopt helemaal vast als ik een programma van excell gebruik. Hoe zou dat komen? Dit gebeurd steeds weer en ik moet excell gebruiken voor mijn administratie.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Algemene Zaken”