Dippie schreef:Evelien schreef:nov. 2 jaar geleden. Dus zo heeel erg lang geleden is dat ook weer niet.
Ons huis (ja ik zeg nu ons huis omdat we er allebei al in wonen) is een hoekhuis en erg centraal (amersfoort). Dit huis was iets van 170.000
Voor 170.000 hebben we hier denk ik niet echt een mooi hoekhuis
De prijzen liggen hier dan misschien toch wel wat hoger.
Phoe..bij ons in het dorp heb je daar nog niet eens een appartement voor!! Hier beginnen de rijtjeshuizen bij de 219.000, en dan moet je echt ALLES opknappen!! Ik zeg het maar eerlijk, ons huis was iets duurder nog, en we komen zwaar te zitten.
Bij ons gingen er heel veel dingen verkeerd. Eerst zijn we bezig geweest met huurhuizen, maar er werd tegen ons gezegd dat we beter konden gaan kopen als dat financieel mogelijk was. Volgens hypotheekadviseur was het goed mogelijk, en zijn wij zelf ook aan het rekenen gegaan, en inderdaad, het bleek mogelijk. Wij huis gekocht...en toen begon de ellende!
We konden namelijk niet meer van ons huis af zonder dat we hypotheek hadden(de 3 weken waren al om), de banken gingen heel moeilijk doen waardoor het bedrag dat we eerst wel konden lenen opeens niet meer kon. Ze wilden ons 'slechts' 20.000 euro minder lenen dan eerst. We zouden van een van onze ouders een eenmalige schenking krijgen dat later is omgezet naar een lening en het bedrag dat we nog misten hebben we uiteindelijk bij iemand anders moeten lenen. En vervolgens wil de bank dat wij ook nog 'even' een bedrag van meer dan 10.000 euro inleggen in de hypotheek. Oftewel, drama genoeg.
En dan denken jullie misschien: jullie zijn zeker een laks stel samen..totaal niet! We zijn continu bezig geweest om iedereen na te bellen, hebben alles eindeloos uit laten rekenen, waren continu bezorgd waarom iedereen ons uitlachte...en uiteindelijk ging het dus toch aan alle kanten verkeerd.
Uiteindelijk hebben we alles wel rond kunnen krijgen, maar we zitten wel veel zwaarder als dat we ooit hebben gewild. We krijgen straks een leuk huis, maar we hebben vaak tegen elkaar gezegd: 'waren we toch maar gewoon gaan huren, dan hadden we zoveel ellende niet gehad'. (tenminste..niet op deze manier)
Voor ons was in Friesland eventueel ook nog een optie geweest (familie van vriend woont daar) Maar ik had er geen zin in om daar te gaan wonen, onder het toeziend oog van schoonmoeder. En wat ook meespeelde is dat mijn vriend daar veel minder kans heeft op leuk werk, en het daar toch ook best wel eenzaam is!