Maar mij maak je echt niet wijs dat een kind dik word van eens per 2 dagen een snoepje als het gevallen is. Dat geloof ik gewoon echt niet. Als je een kind elke dag bergen snoep meegeeft naar school, ja. Maar daar gaat het nu helemaal niet over.
Ik kan nog zo'n goede SPH_er zijn, ik beloon een jongere op mijn werk als hij onverwachts niet opgehaald wordt voor het weekend ook met een film huren. Als troost. Of ik beloon een meisje dat goed geholpen heeft met een extra koekje als ze dat lekker vindt. Op die manier kun je positief gedrag ook in stand houden. En dat zal ik heus niet continu doen (net als ik eerder al zei: eens in de 2 dagen vind ik prima), maar af en toe vind ik absoluut niet verkeerd.
Ik denk dat jonge mensen juist door al die gezondheidsfreakachtige artikelen eetproblemen krijgen. Alles wordt zo opgeblazen, geen drupje suiker mag meer. Daarnaast worden ook nog eens dunne modellen getoond, en het plaatje is rond.
Ik hoop mijn zoontje op te voeden met fruit en groenten, maar zeker ook met snoepjes. Ik zag al toen Jurian een klein hapje chocoladevla kreeg (

) dat hij dat vele malen lekkerder vond dan yoghurt. Niet dat ik het hem dan elke dag zal geven, maar ik zal hem wel opvoeden met het feit dat het gewoon onwijs lekker is (uhm, da's geen feit

), en dat het met mate eten helemaal geen probleem is. Ik vind dat er tegewoordig echt doorgeslagen word in gezondheid. Al dat sporten dat kinderen al MOETEN, al die waarschuwingen tegen snoepjes en koekjes, ik denk dat het daar mis gaat, en dat tieners daardoor bij ons terecht komen met hun eetproblemen (nouja, dat is erg zwart-wit, het zal wel iets grijzer zijn).
En ondertussen ben ik weer een halve kilo meer kwijt

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...