@ Lammetje
Doe er mee wat je wilt, maar ik zou je willen adviseren om het gesprek met LordJava niet te vervolgen. In korte tijd heeft hij zich ontpopt als een trollerige stoker, die bewust probeert te provoceren.
gravo
Moderators: Memmem, Moderafo's
gravo schreef:@ Lammetje
Die er mee wat je wilt, maar ik zou je willen adviseren om het gesprek met LordJava niet te vervolgen. In korte tijd heeft hij zich ontpopt als een trollerige stoker, die bewust probeert te provoceren.
gravo
LordJava schreef: Je bent duidelijk geen echt gediplomeerd verpleegkundige anders zou je dit soort domme dingen niet zeggen.
Marnix schreef:Jij bent duidelijk een sociaal wrak anders zou je niet op ieder forum waar je je aanmeldt in heel korte tijd in de peoblemen komen en door iedereen als een sneu figuur worden bestempeld. Maar nee, ligt niet aan jou hoor, jij bent heel normaal en de hele wereld is tegen je....![]()
![]()
LordJava schreef:Iemand gaat er lopend in , in het geval van tante die na een lichte hersenbloeding het verpleeghuis in moest, en komt er invalide niet meer uit, doordat de persoon niet wordt gerevalideerd in het revalidatiehuis uit angst voor Corona en er niemand bij mag. Hij is goed. Goede zorg. Maar niet heus. Als de familie toegang had gehad was dit niet gebeurd, dan was er met haar gewandeld. De zorg stelt al jaren weinig meer voor en zeker in deze tijd. Mensen worden neergezet, zitten in hun eigen drek, lopen chronische blaasontsteking en delier op omdat ze niet naar het toilet mogen maar een luier omkrijgen en het daarin móeten doen, er wordt niks mee ondernomen. En maar vragen om meer geld, dat wel.
Overigens is er geen “wij”. Gelukkig maar. De ene verpleegkundige of verzorgende is liefdevol en weldenkend, en de andere is liefdeloos en enkel bang voor het eigen vege lijf. De goeden komen bovendrijven onder druk.
Een plaid om in naar de auto te lopen? Wat een idioterie, dat er niet even een broek afgegeven kan worden. En dat je dan iemand in haar pyjama in de ontvangsthal zet. Dat is gewoon een heel domme en liefdeloze verpleegkundige geweest die dat zo doet.
Je bent duidelijk geen echt gediplomeerd verpleegkundige anders zou je dit soort domme dingen niet zeggen. Iemand die haar hele leven lang nog nooit in het ziekenhuis is opgenomen geweest, krijgt ernstige hartritmestoornissen , die behandeld kunnen worden, en maakt in het ziekenhuis terwijl ze aan het infuus ligt een hartinfarct door, waarvan de schade beperkt blijft dankzij het feit dat er direct medicatie via het infuus wordt toegediend. Wel eens van antistollingsmiddelen gehoord? Wel eens van anti aritmetica gehoord? Troponinen, zegt je dat wat? En daarvan zeg jij, laat maar gewoon thuis stikken van de pijn en benauwdheid en van de wereld gaan, desnoods stikken in eigen braaksel, want dat kan gebeuren als je iemand niet helpt, door 112 wordt precies verteld wat er kan gebeuren en wat je dan moet doen, en jij zegt dan daar moet je geen ambulance voor bellen en die moet je geen medicijnen toedienen via infuus, die moet je niet opnemen. Ben ik even blij dat mijn huisarts niet zo denkt zoals jij. En jij werkt in “de zorg”...... Begrijp je? Het wordt tijd dat “de zorg” weer een beter opgeleide en beter geselecteerde sector wordt, want op deze manier kun je nog beter een robot bij je bed hebben. Maar je maakt je wel druk om Covid. Zogenaamd vanwege de zorg voor ouderen. Zo’n goeie hebben wij nog niet gehad.![]()
Als wij iets geleerd hebben, voor zo ver er nog iets te leren viel op dit gebied, dan is het dat er -gelukkig - geen “wij” is. Jij spreekt namens een wij, maar jijzelf bent verantwoordelijk voor hoe jij je gedraagt en welke beslissingen je neemt. De ene verpleegkundige of verzorgende of arts is liefdevol en weldenkend, en de andere is liefdeloos en bang voor het eigen vege lijf. De goeden en de kwaden komen bovendrijven onder druk. Gelukkig zijn er ook nog heel zorgzame rationeel bekwame mensen onder de artsen en verpleegkundigen. Die komen bovendrijven nu. De enkelingen die stralen.
lammetje schreef:Ik vind je heel zielig.
lammetje schreef: Blijkbaar kun jij niet van wij spreken en heb je niet zulke liefdevolle mensen om je heen.
lammetje schreef: maar zo mensonterend als jij schets, komt in onze huizen niet voor. Daar durf ik beide handen voor in het vuur te steken.
lammetje schreef:
Maar ik wens je veel sterkte, misschien doe je er goed aan om eens te gaan praten ergens om deze voorvallen te verwerken. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
lammetje schreef:Ik vind je heel zielig. Blijkbaar kun jij niet van wij spreken en heb je niet zulke liefdevolle mensen om je heen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Meldt je aan in de zorg, ontzettend veel vraag naar op dit moment.
LordJava schreef:
Na het mensonterende wat je allemaal gezegd heb over mensen in acute hartproblemen, en plaids en dergelijke, zou ik dan alvast maar een paar vuurvaste handschoenen aanschaffen. Want dan schort er toch echt iets aan je beoordelingsvermogen.
lammetje schreef:, de hele zorg is slecht.
lammetje schreef:De autogordels zijn eigenlijk de vitaminen, mineralen die je uit je voeding en soms ook supplementen haalt. De airbag komt pas om de hoek als het echt fout gaat, dus soort van antibiotica.
Jij schaart de vaccins blijkbaar ook onder die autogordels, ik zie dat anders.
Marnix schreef:Ik heb dat altijd een wonderlijke denkwijze gevonden.(...)
Mortlach schreef:Dus wel een airbag maar geen autogordels? En als God jou echt polioverlamming wil geven, denk je dan dat Hem dat niet lukt
Ja, als je het CO2 gehalte in je slaapkamer meet terwijl je ligt te slapen, neemt dat ook toe. En daar lig je dan 8 uur lang in. Blijkbaar kan het lichaam wel omgaan met een beetje extra CO2 zo nu en dan.
LordJava schreef:@Lammetje,
Wat ik nou zo aardig vind is dat iedereen oud wordt. Ook jij wordt oud.
lammetje schreef:Wat ik overigens wel heel mooi vond om te zien. Er heerste kinkhoest toen mijn kinderen jong waren. Derde gaf ik borstvoeding. Geen inentingen gehad en het minste last. De twee oudste hadden toen wel hun inentingen gehad volgens schema. Zij waren er goed ziek van. Voor mij stond toen vast, zolang ik borstvoeding geef, geen vaccinaties. En daarna heb ik het nog 2 keer overwogen maar tot heden de jongste 2 niets gegeven en de 9 jaar prik van de oudste 2 ook niet.
Ik denk dat, als ze het beleid iets zouden aanpassen en over bepaalde zaken meer duidelijkheid geven, ik er meer open voor had gestaan. De zachte dwang van het consultatiebureau deed bij mij meer negatiefs dan positiefs.
Dat heb ik nu met het corona vaccin ook. Er wordt veel gezegd en geroepen maar echte duidelijkheid is er nog niet. Zoals de bijwerkingen als je zwaar allergisch ben.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: noukkky en 4 gasten