Boekentips

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 10 apr 2007 09:48

parsifal schreef:Heeft iemand "waarom komt u ons hinderen?" van Otten al gelezen. De verwijzing naar Dostojevski spreekt me wel aan.

Ik moet 'm nog een keer te pakken zien te krijgen (dus alle boekenkasten van mijn vrienden en kennissen afspeuren :wink: )
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 apr 2007 11:00

Mijn laatst gelezen boek is 'High Fidelity' van Nick Hornby. Erg fijn boek (al heb ik helaas de vertaling gelezen omdat ik die voor 3 euro kon kopen bij De Slegte). Misschien niet voor alle forummers een aanrader.

Daarvoor heb ik 'Vrouwen' (origineel: 'Women') van Charles Bukowski, het enfant terrible van het Amerikaans literaire schrijversgilde, gelezen. Indrukwekkend, vreemd, goor, keihard, emotioneel. Voor sommigen een aanrader. Toont ook de leegte van de grenzeloze genotszucht aan.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 12 apr 2007 12:17

kurtyo schreef:Mijn laatst gelezen boek is 'High Fidelity' van Nick Hornby. Erg fijn boek (al heb ik helaas de vertaling gelezen omdat ik die voor 3 euro kon kopen bij De Slegte). Misschien niet voor alle forummers een aanrader.

Waarom niet voor iedereen een aanrader? (Ik ken boek nog schrijver)
Heb trouwens vaak een voorkeur voor dergelijke boeken..

Ben trouwens net begonnen in Misdaad en Straf van Dostojewski. Zeker een aanrader! Vooral als je gelooft in het slechte van de mens.
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 apr 2007 12:25

Morgenlicht
C. Hope Flinchbaugh vertelt een indringend verhaal over de vervolgde christenen in China. Zij hebben niet alleen gevaar te duchten van de regering, maar ook van een levensgevaarlijke sekte die geen middel schuwt om mensen voor zich te winnen. De Chinese Mei Lin heeft maandenlang gevangengezeten in Shanghai omwille van haar geloof. Sinds twee jaar is ze weer terug in haar dorp, bij haar vader, oma en verloofde Liko. Wanneer een vriendin uit Shanghai haar vraagt om te komen helpen in een weeshuis, weet Mei Lin zich geroepen en ze keert terug naar Shanghai. Liko maakt zich grote zorgen om haar veiligheid. Maar dan blijkt hijzelf in een veel groter gevaar te verkeren. De vervolgde kerk van China wordt aangevallen uit onverwachte hoek. Dit boek is het vervolg op bestseller 'Dochter van China'.

Te bestellen op www.opendoors.nl.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 apr 2007 10:39

Boer Piet schreef:Waarom niet voor iedereen een aanrader? (Ik ken boek nog schrijver).

Omdat de hoofdpersoon een redelijk losbandig leven leeft, bij vlagen. Anderzijds is de schrijver daar niet per se positief over. Ik vind het boek eigenlijk wel een aanrader voor iedereen die van literatuur houdt en ook van de enigszins popcultuur-achtige stroming binnen de literatuur.

Heb trouwens vaak een voorkeur voor dergelijke boeken..

Hoe weet je dat als je boek noch schrijver kent?

Ben trouwens net begonnen in Misdaad en Straf van Dostojewski. Zeker een aanrader! Vooral als je gelooft in het slechte van de mens.

Ik prefereer de vertaling 'Schuld en boete' in plaats van 'Misdaad en straf'.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2007 10:54

Ik prefereer de vertaling 'Schuld en boete' in plaats van 'Misdaad en straf'.

Ik ben er een tijd geleden in begonnen, maar ik vrees dat ik weer opnieuw moet beginnen :P Best zware kost.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 apr 2007 11:20

Dostojevski is zeker een aanrader. Kost soms wat inspanning maar zeker de moeite waard.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2007 11:22

Machiavelli schreef:Dostojevski is zeker een aanrader. Kost soms wat inspanning maar zeker de moeite waard.

Dat wel. Ik gun mezelf de tijd niet om te lezen. Eerder kon ik úren op de bank hangen met een boek, tegenwoordig lukt me dat echt niet meer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 apr 2007 11:49

Smurffie schreef:
Machiavelli schreef:Dostojevski is zeker een aanrader. Kost soms wat inspanning maar zeker de moeite waard.

Dat wel. Ik gun mezelf de tijd niet om te lezen. Eerder kon ik úren op de bank hangen met een boek, tegenwoordig lukt me dat echt niet meer.

Komt door het internet.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 apr 2007 12:12

Internet is sowieso slecht en zorgt voor ontlezing... Internet is verderfelijk.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2007 12:33

kurtyo schreef:Internet is sowieso slecht en zorgt voor ontlezing... Internet is verderfelijk.

Hm, soms ook leerzaam. Daardoor blijf ik een beetje op de hoogte wat er verderop in de wereld gebeurd. De krant lees ik nooit namelijk. Ik heb er gewoon het geduld niet meer voor om een boek te lezen. :) Behalve studiemappen en dat vind ik meer dan genoeg. 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 apr 2007 12:34

Internet is inderdaad wel relaxed, maar het ontneemt je wel van de rust en concentratie om een hele avond een boek te lezen. Tenminste, zo werkt het bij mij. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2007 13:18

Aragorn schreef:Internet is inderdaad wel relaxed, maar het ontneemt je wel van de rust en concentratie om een hele avond een boek te lezen. Tenminste, zo werkt het bij mij. :)

Hier exact hetzelfde. Een boek lees ik vaak toch uit verveling, ofzo. Sinds ik internet heb ontdekt, verveel ik me praktisch nooit meer, naast andere verplichtingen en opleiding. :)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 16 apr 2007 13:46

Aragorn schreef:Internet is inderdaad wel relaxed, maar het ontneemt je wel van de rust en concentratie om een hele avond een boek te lezen. Tenminste, zo werkt het bij mij. :)

Bij mij precies hetzelfde. ik moet me er echt toe zetten om een boek te gaan lezen. Best wel jammer opzich.
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 apr 2007 16:06

En het feit dat je geen kranten leest, geeft alleen de kwalijkheid van internet nog maar meer aan.

Terug naar “Archief”