Belijdenis topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

broeloe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor broeloe » 19 apr 2006 17:35

Een volmaakte kerk zal hier op aarde nooit te vinden zijn. Of je nu PKN, Ger. Gem., Evangelisch of wat dan ook bent.

Daarom is de enige zekerheid die we hebben het woord van God.

Ps 119:105 Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 19 apr 2006 17:44

rafaell schreef:Als het aannemen van Hem zo moeilijk is, wat is dan die hindernis die het zo moeilijk maakt? Wil je echt?

Dat zijn m'n gedachten.. Al noem ik dat geen hindernis(sen)..
Ik wil het echt! Maar toch kan en/of wil ik niet!
Dat maakt het zo moeilijk, ik kom er niet uit! :|
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2006 17:47

vraag God of Hij duidelijk wil maken wat er tussen jou en Hem in staat. Ik weet zeker dat God het je bekend wil maken.
Weet wel dat het iets kan zijn wat pijnlijk voor jou kan zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 apr 2006 17:48

Je wilt het echt óf je wilt het niet echt :wink: Als je het echt wilt en er om vraagt wordt het je echt gegeven om niets, daarom heet het 'genade' :D Ik denk trouwens dat je veel aan de lezing van Ed Constantijn had kunnen hebben, jammer dat je er niet was. Maar hij komt ook op cd :wink:

broeloe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor broeloe » 19 apr 2006 17:48

Gerdien B. schreef:maar je voelt je pas ellendig zodra Jezus in je leven ingrijpt!
Dus eigenlijk wordt je eerst bekeerd en daarna ga je inzien hoe ellendig je bent. Alleen dat de mens het anders ervaard is iets anders.
Zolang God niet in mijn leven ingreep voelde ik me oke. Pas toen God mijn zonden weg nam, merkte ik wat ik Hem aangedaan had, wat voor een last ik mee zulde.

Ow? In mijn bijbel staat dat het de Heilige Geest is die overtuigd van zonde:

Johannes 16
7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel.

Maar jij bent daar blijkbaar zelf van overtuigd. Wat knap!!!!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 apr 2006 17:49

Ja je zult dingen op moeten geven, dat is niet altijd makkelijk maar het maakt je zeker intens gelukkig :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2006 17:52

fijn om dit te horen Rafaell ;)

Ik kan je zeggen dat het mij ook stukken gelukkiger heeft gemaakt!
Daarbij heb ik nu een plek waar ik met alles heen kan gaan. God leidt mijn weg. Ik zal geen andere Leidsman meer willen!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 19 apr 2006 17:54

Dat doe ik Gerdien, en juist doordat ik niets merk van Gods kant krijg ik meer twijfels.. Als Hij me duidelijkheid zou geven, of hoe dan ook..dan zou dat al een gerustelling zijn voor me! Al zou het, zo jij zegt, ook pijnlijk kunnen zijn..
Enne Raaf, duidelijk was ik niet echt! Maar dat is het me ook niet! Ik zeg dat ik echt wil, maar vraag me nu eigenlijk af of dat wel zo is! Als het goed is wil God het wel, dus het ligt aan mezelf.. *zucht..*

Herman Finkers

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2006 17:58

verwacht geen pas klaar antwoord op je bord van God. Het is ook niet altijd even makkelijk om er achter te komen wat God van je vraagt, van je wilt. Maar ik geloof, dat God je eens zal antwoorden. ik kan je niet zeggen op welk termijn.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 apr 2006 18:05

ik geloof wel zeker dat de bekering gaat in de volgorde ellende verlossing dankbaarheid.
Helaas blijven veel mensen te stil staan bij de ellende.....owwww...is mn ellende wel groot genoeg? :cry:
Ooit werd er eens aan mij gevraagd toen ik getuigde van Gods werk aan mij: huil je 's avonds wel je kussen nat? Ik schrok nogal van die vraag...
Ik was dan ook erg blij dat de ds in de preek in mijn belijdenis dienst zij: het zit niet in de hoeveelheid tranen, maar of het hart er verdriet van heeft! (weer een bevestiging dat mijn kerk gelukkig niet in hoeveelheid denkt)

Nou weet ik zeker dat de bekering altijd in dezelfde volgorde gaat. Immers hoe kun je weten waarvan je verlost bent als je niet weet wat je ellende/schuld is...en hoe kun je dankbaar zijn als je neit weet dat je verlost bent...

Nou denken sommigen wel dat het een soort treintje is met stationnetjes.... ik sta eerst stil totdat ik genoeg ellendekennis heb, dan gaat mn trein rijden tot het station verlossing. Tjah... die reis kan nogal lang duren, maar daarna kan ik rijden naar station dankbaarheid en dan en ik bekeerd.

Lieve mensen...blijf toch niet vast zitten op de ellende. Belangrijker is dat je God zoekt. Ik besef nu ook niet altijd hoe groot mijn zonden is. Maar ik besef wel dat ik schuld heb, maar ik weet ook dat ik verlost ben en daarom dankbaar. Maar steeds weer opnieuw moet ik beseffen dat ik schuld heb... de 3 blijven dus altijd met elkaar verbonden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 19 apr 2006 18:06

Dat verwacht ik ook niet van God! Ik hoop alleen op duidelijkheid..
En wanneer God me dat geeft, kan je me ook niet zeggen; dat vraag ik je ook niet! Ik las net nog iets over oprecht bidden.. Weer vraagtekens voor me..want wat is oprecht? En wat is bij mij nu eigenlijk oprecht?
Nog sterker..ik weet soms niet eens hoe ik moet bidden..

Herman Finkers

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 apr 2006 18:07

Dat is wat ik bedoel, het hoort bij elkaar en het is niet eerst een periode het een en dan een periode het ander.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2006 18:12

mw schreef:Lieve mensen...blijf toch niet vast zitten op de ellende. Belangrijker is dat je God zoekt. Ik besef nu ook niet altijd hoe groot mijn zonden is. Maar ik besef wel dat ik schuld heb, maar ik weet ook dat ik verlost ben en daarom dankbaar. Maar steeds weer opnieuw moet ik beseffen dat ik schuld heb... de 3 blijven dus altijd met elkaar verbonden.

AMEN!!!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 19 apr 2006 18:13

Gerdien B. schreef:
mw schreef:Lieve mensen...blijf toch niet vast zitten op de ellende. Belangrijker is dat je God zoekt. Ik besef nu ook niet altijd hoe groot mijn zonden is. Maar ik besef wel dat ik schuld heb, maar ik weet ook dat ik verlost ben en daarom dankbaar. Maar steeds weer opnieuw moet ik beseffen dat ik schuld heb... de 3 blijven dus altijd met elkaar verbonden.

AMEN!!!

Was ik maar zover... :wink:

Herman Finkers

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2006 18:16

zoekt en gij zult vinden!
Klopt aan de deur en u zal opengedaan worden
zoek in de dagen uwer jongelingschap

zoveel bemoedigingen! Hou je daar aan vast. Ik weet dat het soms moeilijk is omdat nog te doen. Soms is het zo donker dat je totaal geen zicht op God meer hebt, maar God ziet jou altijd!

Terug naar “Archief”