PeterD schreef:
Wat ik bedoelde er mee te zeggen is dit. Het kringetje zou wat mij betreft doorbroken mogen worden, zodat een ieder die zich lekker voelt in een broek die aan kan trekken zonder achter de rug om veroordeeld te worden dat zij geen echt christen is.
Feit is dat je nu wel veroordeeld wordt als je een broek aantrekt!
Dat is nu net precies wat mij benauwd. Er zijn gewoon normen, en als we die aan de kant gaan schuiven krijgen we een alles mag, als je je er lekker bij voelt religie, en dat lijkt me niet gezond. Ook Israel kende uiterlijke wetten, en ik wil niet zeggen dat we er wetten van moeten maken, maar we moeten het ook niet los gooien.
En als mensen voor de mensen een rok dragen, dan is dat vaak al gauw afgelopen hoor! Je moet er wel de waarde van inzien , anders hou je het niet lang vol.
Ik wil je adviseren om dan de eerste te zijn die uit dat kringetje te komen waar je het over hebt. Trek je vrouw een broek aan, want ook zij doet het voor de mensen.
Ik zou zo graag die onderlinge verdraagzaamehid zien en verbondenheid, die niet kijkt naar uiterlijk vertoon, maar dieper gaat!
Hij is niet eerlijk want hij zegt dat het niet goed is als mensen voor de mensen een rok aan doen, en dat doet zijn vrouw. Als je uit principe of enig ander gevoel een rok draagt, en je bent daar consequent in, dan vind ik het een goede zaak. Niet om je voor God te onderscheiden of wat dan ook, daar heb ik het niet over gehad. Maar de mensheid ziet het wel!