mag een meisje een broek aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mag een meisje een broek aan?

Ja, wat maakt de kleding nu uit?
39
35%
Ja, zolang het maar duidelijk een damesbroek is.
19
17%
Nee, niet in onze (kerkelijke) cultuur.
11
10%
Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
42
38%

Totaal aantal stemmen: 111

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 16 mar 2005 12:12

PeterD schreef:
Wat ik bedoelde er mee te zeggen is dit. Het kringetje zou wat mij betreft doorbroken mogen worden, zodat een ieder die zich lekker voelt in een broek die aan kan trekken zonder achter de rug om veroordeeld te worden dat zij geen echt christen is.

Feit is dat je nu wel veroordeeld wordt als je een broek aantrekt!

Dat is nu net precies wat mij benauwd. Er zijn gewoon normen, en als we die aan de kant gaan schuiven krijgen we een alles mag, als je je er lekker bij voelt religie, en dat lijkt me niet gezond. Ook Israel kende uiterlijke wetten, en ik wil niet zeggen dat we er wetten van moeten maken, maar we moeten het ook niet los gooien.

En als mensen voor de mensen een rok dragen, dan is dat vaak al gauw afgelopen hoor! Je moet er wel de waarde van inzien , anders hou je het niet lang vol.

Ik wil je adviseren om dan de eerste te zijn die uit dat kringetje te komen waar je het over hebt. Trek je vrouw een broek aan, want ook zij doet het voor de mensen.

Ik zou zo graag die onderlinge verdraagzaamehid zien en verbondenheid, die niet kijkt naar uiterlijk vertoon, maar dieper gaat!

Hij is niet eerlijk want hij zegt dat het niet goed is als mensen voor de mensen een rok aan doen, en dat doet zijn vrouw. Als je uit principe of enig ander gevoel een rok draagt, en je bent daar consequent in, dan vind ik het een goede zaak. Niet om je voor God te onderscheiden of wat dan ook, daar heb ik het niet over gehad. Maar de mensheid ziet het wel!
Laatst gewijzigd door alex leusink op 16 mar 2005 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 16 mar 2005 12:20

Ja, zij doet het voor de mensen. Omdat er anderen zijn die zich er aan storen als zij een broek aan heeft. Om die mensen niet te stoten heeft zij een rok aan.
Ik waardeer het van haar!!!

Nog iets. Ik heb 2 kinderen. Zitten beide op de kleuterschool. In Alblasserdam is er een refoschool die uitgaat van GGiN en OGG. Dan een hele tijd niets en dan een christelijke school waar ik mijn kinderen niet graag zou brengen ivm te grote leerverschillen.
Op de school waar ze nu zitten worden ze niet in een broek geaccepteerd. De moeders worden verzocht een rok aan te hebben als zij de kinderen komen brengen. Niets mis mee, het is een school van genoemde kerken, wij passen ons wel aan.
Echter, als ik dan thuis mijn kinderen hoor zeggen dat meisjes die een broek aantrekken niet naar de kerk gaan, en bij doorvragem te horen krijg dat dit bij de school vandaan komt gaat er echt wat kriebelen hoor!
Daar wordt dus gesteld: miesje+broek=niet christelijk.
TRIEST!

ps Alex, pas even die post aan hierboven, het is erg onoverzichtelijk zo, en je quoot nu dingen die ik niet gezegd heb :d

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 mar 2005 14:38

PeterD schreef:Echter, als ik dan thuis mijn kinderen hoor zeggen dat meisjes die een broek aantrekken niet naar de kerk gaan, en bij doorvragem te horen krijg dat dit bij de school vandaan komt gaat er echt wat kriebelen hoor!
Daar wordt dus gesteld: meisje+broek=niet christelijk.
TRIEST!

Dan zou er bij mij ook wat gaan kriebelen, want dit heeft alles met het negende gebod te maken. :?
Laten ze dan zeggen dat er ook christenen zijn die anders over de manier van kleden denken, dat is een stuk eerlijker.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 16 mar 2005 17:16

Ik denk dat als mensen er aanstoot aan zouden nemen ik wel een rok aan zou doen. Zo ben ik in Kenia geweest afgelopen zomer en daar draag je een rok als vrouw dus heb ik dat ook maar gedaan...
Gelukkig ken ik niemand in NL die er aanstoot aan neemt als ik een broek draag...
stomp niet af, blijf slijpen

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 16 mar 2005 20:20

Raido schreef::mrgreen: let er zelf nooit op, maar het is een afwijking van de wat zwaardere rijssenaren dat ze echt extreem letten op de kleding.. maar ja, dat komt niet alleen in Rijssen voor, ook hier op het RD en op het Hoornbeeck

Tja, Rijssen. Echter ook divers..........

Over het algemeen trekken Rijssense refo's geen rok aan is mij verteld. Dus ja, hou je het bij die 'zwaardere rijssenaren'.

Maar zie, hier heb je het al weer. Waarom zo'n ophef over zo'n detailtje van letten op kleding enzovoorts...
Bah, daarom is eenheid wel gepast misschien. Gewoon alle vrouwen een broek aan, en dan heb je deze problemen van aankijken ook niet meer. Maar ja, hoe los je dat op?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 mar 2005 20:35

Het is al rok wat de klok slaat...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2005 00:25

Optimatus schreef:
PeterD schreef:Alex, hoe sta jij dan tegenover een regenbroek, een broek tijdens schaatsen, een pyamabroek?

Alex, deze vraag zou ik ook graag beantwoord zien.

schaatsen kan prima in een rok.... ik heb gisteren een stukje van het wereldkampioenschap kunstrijden gezien en daar hebben ze allemaal een rok(je) aan ;) :shock: :wink:

Overigens Alex, ik snap het goed dat mensen soms een rok aandoen om geen aanstoot te geven en dat vind ik ook een goede zaak... maar dat doet mijns inziens niets er aan af dat het een hele droevige zaak ik dat die mensen hun in broek niet zouden accepteren.... Je aanpassen aan onchristelijk gedrag is soms misschien de beste optie, maar het gedrag is daarmee nog niet goed te praten... want zoals je aangeeft, het is geen bijbelse regel...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 01:44

Raido schreef:Het is al rok wat de klok slaat...

Rock around the clock :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 17 mar 2005 09:26

Een ieder zij in zijn ...ehm haar gemoed ten volle verzekerd.

Het dragen van een rok wordt in bepaalde kring gezien als gehoorzaamheid aan Gods Woord. Toch is het uiteindelijk maar één interpretatie, en het wil niet zeggen dat vrouwen die een broek dragen minder gehoorzaam zijn aan de Bijbel.

Dus, ieder moet voor zichzelf uitmaken op welke manier zij het beste denkt te beantwoorden aan Gods wil. En of je vervolgens een broek of een rok draagt, is dan niet meer essentieel.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 17 mar 2005 11:20

Toen een vriendin van me opgedrongen werd in een rok naar de kerk te gaan heeft ze uiteindelijk een gothicjurk gekocht en die aangetrokken. Toen mocht de broek ineens wel. :mrgreen:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 11:31

GENIAAL! :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 11:43

Onder het mom van 'Ik ben krom geworden, ik ben uitermate zeer nedergebogen; ik ga den gansen dag in het zwart';-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Melody

Berichtdoor Melody » 17 mar 2005 13:37

Javaca schreef:Toen een vriendin van me opgedrongen werd in een rok naar de kerk te gaan heeft ze uiteindelijk een gothicjurk gekocht en die aangetrokken. Toen mocht de broek ineens wel. :mrgreen:

dat moet ik ook maar eens gaan doen :D

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 13:59

Ik heb hier nog een zelfgemaakte tovenaarsmuts liggen, misschien als je ook van je hoedje afwilt dat je die zou willen lenen ;)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 mar 2005 14:47

Sorry mensen, ik weet niet waar jullie mee bezig zijn hoor. Laat ik duidelijk zijn, ik heb niets tegen een broek, en niets tegen een rok.

Maar om nou bewust ergens tegenaan te schoppen om te bereiken een broek aan te kunnen/mogen doen?

Terug naar “Archief”