film van het leven.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 13:17

Nee voor de armen van geest... dat zegt Jezus zelf
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 jan 2005 13:18

Jezus is voor iedereen gekomen. Iedereen krijgt de kans om door genade zalig te worden.
Ik denk dat het filmpje waar kan zijn. Er zitten m.i. twee kanten aan. In sommige gevallen gaat het namelijk echt zo maar in vele andere gevallen niet.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 13:25

Hij is ook voor iedereen gekomen, maar dan moeten die iedereen wel armen van geest zijn, want een moslim die opgaat in Allah heeft Jezus niet nodig..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jan 2005 15:30

Het onderschrift bij die foto's vind ik erg suggestief, dat is maar raden naar, of is die mensen eerst gevraagd hoe zij er over denken.
De verdere tekst ga ik maar niet lezen, als deze opmerkingen al zo zijn, zal de rest niet anders zijn, lijkt mij.

Raptor

Berichtdoor Raptor » 06 jan 2005 16:05

Cisca schreef:Het onderschrift bij die foto's vind ik erg suggestief, dat is maar raden naar, of is die mensen eerst gevraagd hoe zij er over denken.
De verdere tekst ga ik maar niet lezen, als deze opmerkingen al zo zijn, zal de rest niet anders zijn, lijkt mij.

Het gaat mijns inziens ook niet om de foto's op zich, maar om het idee. Er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Vaak worden we zo bezig gehouden met van alles en nog wat, en zijn we niet bezig om ons aan God te wijden. Over alles wat we doen moeten we verantwoording afleggen tegenover God. Dat wil zeker niet zeggen dat we niet mogen voetballen, elkaar lief hebben, lekker in een hangmat mediteren over God, etc.! Maar wat doen we ermee?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 16:10

op refoweb over ouwehoeren... maar verder, naast je neer leggen want ik heb het toch te druk voor serieuze zaken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 jan 2005 20:00

een trieste weergave van hoe sommige mensen denken.. Ik zou dr graag een film naast plaatsen.

Jong genoeg om
in de handen van Jezus te liggen
Afbeelding

Genoeg enerie om
je vriendjes te helpen.
Afbeelding

Genoeg enerie om mensen over
God te vertellen
Afbeelding

Samen gelukkig in de nabijheid
van God
Afbeelding

Genoeg tijd om voor
God te leven
Afbeelding

Tijdens mijn slaap
onderwijst God mij.
Afbeelding

Genoeg mogelijkheden
om God te dienen
Afbeelding

Tijd om je kleinkinderen
te vertellen over God
Afbeelding

Gods tijd om jou te nemen
naar de plek waar hij altijd bij ons is
en wij met Hem!
Afbeelding
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jan 2005 20:13

Hijwel, dat is een meer positieve benadering d:)b

Misschien dat het op die manier mensen, die er voor het eerst kennis mee maken meer aanspreekt, dan dat andere, zodat men daardoor de rest ook gaat lezen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 jan 2005 20:25

daar valt niets meer aan toe te voegen en mijns inziens een veel betere en positievere en minder afschrikwekkende benadering

hulde

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 07 jan 2005 02:36

Ik sluit mij bij de vorige sprekers aan en vraag mij tegelijk af of Caprice iets tegen deze onderschriften heeft. Daarnaast vraag ik me af of Caprice dit een goede benadering vindt richting ongelovigen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

caprice

Berichtdoor caprice » 07 jan 2005 06:57

Floefloe schreef:Ik sluit mij bij de vorige sprekers aan en vraag mij tegelijk af of Caprice iets tegen deze onderschriften heeft. Daarnaast vraag ik me af of Caprice dit een goede benadering vindt richting ongelovigen.

Ja, maar ze mogen niet los van elkaar getoond worden. Er moet daarmee ook duidelijk openbaar gekomen zijn dat er twee wegen zijn.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 07 jan 2005 09:45

caprice schreef:
Floefloe schreef:Ik sluit mij bij de vorige sprekers aan en vraag mij tegelijk af of Caprice iets tegen deze onderschriften heeft. Daarnaast vraag ik me af of Caprice dit een goede benadering vindt richting ongelovigen.

Ja, maar ze mogen niet los van elkaar getoond worden. Er moet daarmee ook duidelijk openbaar gekomen zijn dat er twee wegen zijn.
Het verderf is geen taboe in de bijbel en dus zou het ook geen taboe moeten zijn voor ons.

Natuurlijk betekent het niet dat we mensen bang moeten maken zodat ze redbaar worden... er is niets om bang voor te zijn als je de Here Jezus kent. Iedereen mag bij Hem komen en Hij geeft het levend water gratis weg. Echter, als mensen dat water niet willen hebben is God nog wel zo genadig om hun op voorhand alvast te vertellen wat de concequenties zullen zijn.

C.S. Lewis schreef: uiteindelijk zijn er maar twee groepen mensen. Degene die zeggen "Uw wil geschiede", zij worden zalig (dit is immers God's wil). En een andere groep waarvan God zegt: "uw wil geschied", zij zullen weg bij God zijn (want een mens wil van nature God niet).
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

kleine junior
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kleine junior » 07 jan 2005 14:20

Richting ongelovigen lijkt me de nieuwe versie beter, maar wat betreft gelovigen weet ik niet welke versie beter is. Dan lijkt me die oude versie misschien wel beter. Die zet je meer aan om na te denken over hoe je zelf leeft. (Dit kan natuurlijk per persoon verschillen.)
"Wie in Mij gelooft, zal leven, zelfs als hij gestorven is. Wie leeft en in Mij gelooft, zal nooit sterven. Geloof je dat?"

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 07 jan 2005 18:22

amen @ post Hijwel

caprice

Berichtdoor caprice » 07 jan 2005 18:51

Ik denk dat er een goed evenwicht is op de website. Alleen die film van het leven wordt er nu uitgepikt, maar de rest van de website (evangelieverkondiging), daar wordt niet eens over gesproken.

:?

Terug naar “Archief”