Hoe zit dat nou met die Nephilim?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 18 nov 2004 17:19

Raido schreef:
Van anale seks KUN je niet zwanger worden ..

Van astrale seks blijkbaar wel.......

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 18 nov 2004 18:16

reform schreef:Raido schreef:
Van anale seks KUN je niet zwanger worden ..

Van astrale seks blijkbaar wel.......

:mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 nov 2004 18:54

Raido schreef:ik vermoed/weet zeker dat een mens geen gemeenschap kan hebben met een geest of met een engel, ze zijn te heerlijk... sorry, dat kan er bij mij niet in...

Moet je nog niet te hard zeggen. Laatst zat bij kopspijkers een vrouw die het met overleden geesten deed. Alles kan tegenwoordig.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 nov 2004 20:50

Invincible schreef:Ik heb ooit een aflevering van Catherine gezien (talkshow ofzoiets) waarin een vrouw de intimiteit die zij had met de 1 of andere astrale engelenwezen gelijk stelde aan die bij sex. Ik weet er verder ook niet het fijne van, maar ik houd het gewoon in mn achterhoofd.
Mi is het niet onmogelijk, ook gezien de mannen van Sodom de gasten van Lot (engelen!!) naar buiten vroegen voor een verkrachting (!!) (Gen 19:5)

Eric.

Tja, dachten ze vroeger ook niet dat heksen hun ziel aan de duivel verkocht hadden omdat hij onbeperkte seks en lust te bieden had?

Ik heb ook wel eens een gedicht gehoord van een vrouw die een mystieke ervaring of visioen waarin ze gestoken werd met een vurige lans van een geest of Jezus ofzo zwaar orgasmatisch (is dat een woord? :mrgreen: ) ervoer.

Maar idd, reform, in Sodom hadden ze dus wel een lichaam. :wink: Misschien dat ze dat aan kunnen nemen zodat mensen niet van hen schrikken ofzo?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 nov 2004 10:43

astrale penetratie ... moet even wennen aan het idee maar goed... er zit vast een kern van waarheid in, ik geloof gewoon dat het Aliens waren ... that's it, de Soemeriers geloofden ook al in ufo's met reuzen die op aarde landen en lekker astraal bezig gingen met die mensen.. en onstonden de Nephilim... ik geloof wel dat er reuzen zijn geweest, maar denk wel na dat de ozonlaag 7 maal zo dik was, heel veel dingen waren 7 maal zo groot, er staat voor de zondvloed niks over lengtes van die mensen...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 nov 2004 12:27

Raido schreef:astrale penetratie ... moet even wennen aan het idee maar goed... er zit vast een kern van waarheid in, ik geloof gewoon dat het Aliens waren

Ik geloof ook in aliens, en dat het niet meer zijn dan.. idd, gevallen engelen. Circeltje rond :roll:

Raido schreef:... that's it, de Soemeriers geloofden ook al in ufo's met reuzen die op aarde landen en lekker astraal bezig gingen met die mensen.. en onstonden de Nephilim...

Idd interessant 'scheppingsverhaal', ik zie er wel wat in (ohooh :roll: ). Men zegt dat de planeet Nibiru (waar de zogenoemde Anunnaki -aliens- wonen) weer in de buurt is, das dan weer minder.
Enige puntje van mijn kant: volgens het verhaal kwamen ze om zichzelf te kruisen met de geëvolueerde aapmens (Neanderthaler). Daaruit ontstond de mens. Zijn ze volgens het verhaal nog een keer teruggekomen (waar dus de Nephilim uit ontstond)? Dat kan ik me niet meer herinneren.

Raido schreef:ik geloof wel dat er reuzen zijn geweest, maar denk wel na dat de ozonlaag 7 maal zo dik was, heel veel dingen waren 7 maal zo groot, er staat voor de zondvloed niks over lengtes van die mensen...

Maar in Genesis 6:4 wordt wel een verschil gesuggereert tussen de gewone mens en 'reuzen'. Blijkbaar was niet iedereen een reus, dus het klimaat kan mi niet de enige reden zijn.
..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 nov 2004 14:26

*voor een dwerg zijn alle mensen groot*

Gimli, son of Gloin

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 nov 2004 14:50

Invincible schreef: Men zegt dat de planeet Nibiru (waar de zogenoemde Anunnaki -aliens- wonen) weer in de buurt is, das dan weer minder

:roll:

Hoe kom je bij dit soort info en waarom geloof je het?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 nov 2004 15:00

http://www.dinoos.nl/nephilim.htm

Maar er is nog iets. Er is sprake van de zonen Gods die zich vrouwen kiezen uit de dochters der mensen. In het Oude Testament zijn 'zonen Gods' altijd engelen. De term komt hier voor en in Job (Job 1:6 en 2:1: "Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de Here te stellen, en onder hen kwam ook de satan" / Job 38:7 "terwijl de morgensterren tezamen juichten, en al de zonen Gods jubelden?"). In Job 1 en 2 is onder die zonen Gods ook de satan, dus ook afvallige engelen vielen onder het predikaat 'zonen Gods'. Het resultaat van die verbintenissen tussen gevallen engelen en menselijke vrouwen waren reuzen, zegt onze vertaling, 'nephilim'. Maar dit woord is het meervoud van 'naphal', vallen. 'Nephilim' kunnen we dus ook aanduiden als 'de gevallenen, de afvalligen'. Zij waren machtig, mannen van naam, en dan wordt er een woord gebruikt dat in de Statenvertaling wordt aangeduid met 'die van ouds geweest zijn'; de uitdrukking duidt op: eeuwig bestaan, altijd geweest, oneindig, e.d. De verklaring dat de mannen uit de lijn van Seth trouwden met meisjes uit de lijn van Kain is zeer gebruikelijk, omdat de hierboven gegeven verklaring ons al te fantastisch voorkomt. Het 'zonen Gods' slaat dan op de mannen uit Seths geslacht en de 'dochters der mensen' op meisjes uit de familie van Kain. Er wordt dan gewezen op het Nieuwe Testament waar 'zonen van God' in de brieven van Paulus wordt gebruikt om mensen aan te duiden die 'in Christus' zijn (Romeinen 8:14+19, Galaten 3:26). Het gaat hier echter om mannen en vrouwen. In Genesis 6 wordt m.i. duidelijk iets anders bedoeld. Maar de verklaring zoals ik die hier voorstel - overigens in navolging van vele anderen - is voor velen onvoorstelbaar. Maar is het werkelijk zo onvoorstelbaar? Over de hele wereld zijn er thans duizenden goed gedocumenteerde verhalen over ontvoeringen door UFO-nauten. Zelfs een vroegere secretaris-generaal van de UN, Javier Perez de Cuellar, beweerde desgevraagd door zulke 'wezens' ontvoerd te zijn. Er zijn verschillende verhalen van vrouwen die ontvoerd werden door UFO-nauten en medisch aantoonbaar zwanger gemaakt. In de meeste gevallen verdwenen die zwangerschappen weer, vrijwel altijd na een vreemde ervaring waarbij eveneens UFO-nauten betrokken waren. Velen geloven dat die UFO-figuren 'hoger geëvolueerde' wezens van andere planeten zijn. Maar de opvatting dat het geestelijke entiteiten zijn, trawanten van satan, die zich in deze vermomming aan ons vertonen, vindt steeds meer ingang. Satan doet zich voor als een lichtengel. Ook de UFO wezens zijn bezorgd over ons. Zij channelen naar ons door dat wij goed op moeder aarde moeten passen, en dat zij ons zullen helpen om te transformeren naar meer vredelievende wezens. Is dit allemaal onschuldig, of is er meer aan de hand? Voltrekt zich in onze tijd hetzelfde als wat ook in de dagen van Noach gebeurde? Zijn wij alert genoeg?

van : http://people.zeelandnet.nl/kielmp/oorzaken.htm

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 nov 2004 15:07

Raido schreef:http://www.dinoos.nl/nephilim.htm

Maar er is nog iets. Er is sprake van de zonen Gods die zich vrouwen kiezen uit de dochters der mensen. In het Oude Testament zijn 'zonen Gods' altijd engelen. De term komt hier voor en in Job (Job 1:6 en 2:1: "Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de Here te stellen, en onder hen kwam ook de satan" / Job 38:7 "terwijl de morgensterren tezamen juichten, en al de zonen Gods jubelden?"). In Job 1 en 2 is onder die zonen Gods ook de satan, dus ook afvallige engelen vielen onder het predikaat 'zonen Gods'. Het resultaat van die verbintenissen tussen gevallen engelen en menselijke vrouwen waren reuzen, zegt onze vertaling, 'nephilim'. Maar dit woord is het meervoud van 'naphal', vallen. 'Nephilim' kunnen we dus ook aanduiden als 'de gevallenen, de afvalligen'. Zij waren machtig, mannen van naam, en dan wordt er een woord gebruikt dat in de Statenvertaling wordt aangeduid met 'die van ouds geweest zijn'; de uitdrukking duidt op: eeuwig bestaan, altijd geweest, oneindig, e.d. De verklaring dat de mannen uit de lijn van Seth trouwden met meisjes uit de lijn van Kain is zeer gebruikelijk, omdat de hierboven gegeven verklaring ons al te fantastisch voorkomt. Het 'zonen Gods' slaat dan op de mannen uit Seths geslacht en de 'dochters der mensen' op meisjes uit de familie van Kain. Er wordt dan gewezen op het Nieuwe Testament waar 'zonen van God' in de brieven van Paulus wordt gebruikt om mensen aan te duiden die 'in Christus' zijn (Romeinen 8:14+19, Galaten 3:26). Het gaat hier echter om mannen en vrouwen. In Genesis 6 wordt m.i. duidelijk iets anders bedoeld. Maar de verklaring zoals ik die hier voorstel - overigens in navolging van vele anderen - is voor velen onvoorstelbaar. Maar is het werkelijk zo onvoorstelbaar? Over de hele wereld zijn er thans duizenden goed gedocumenteerde verhalen over ontvoeringen door UFO-nauten. Zelfs een vroegere secretaris-generaal van de UN, Javier Perez de Cuellar, beweerde desgevraagd door zulke 'wezens' ontvoerd te zijn. Er zijn verschillende verhalen van vrouwen die ontvoerd werden door UFO-nauten en medisch aantoonbaar zwanger gemaakt. In de meeste gevallen verdwenen die zwangerschappen weer, vrijwel altijd na een vreemde ervaring waarbij eveneens UFO-nauten betrokken waren. Velen geloven dat die UFO-figuren 'hoger geëvolueerde' wezens van andere planeten zijn. Maar de opvatting dat het geestelijke entiteiten zijn, trawanten van satan, die zich in deze vermomming aan ons vertonen, vindt steeds meer ingang. Satan doet zich voor als een lichtengel. Ook de UFO wezens zijn bezorgd over ons. Zij channelen naar ons door dat wij goed op moeder aarde moeten passen, en dat zij ons zullen helpen om te transformeren naar meer vredelievende wezens. Is dit allemaal onschuldig, of is er meer aan de hand? Voltrekt zich in onze tijd hetzelfde als wat ook in de dagen van Noach gebeurde? Zijn wij alert genoeg?

van : http://people.zeelandnet.nl/kielmp/oorzaken.htm

Hm, het komt me allemaal nogal pseudo-wetenschappelijk over. Zulk soort komplottheorieen doen het altijd goed.. :)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 19 nov 2004 15:19

De aanwezigheid van reuzen in het oude Kanaan en omstreken is wat mij betreft niet onwaarschijnlijker dan dat er minimensjes op de Indonesische Archipel hebben gewoond.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 nov 2004 16:02

Nou percies... wat maakt het nou uit hoe groot mensen of whatever waren,, net zoiets als of de Yeti bestaat of Big Food... boeiend!!!!

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 19 nov 2004 22:59

Raido schreef:Nou percies... wat maakt het nou uit hoe groot mensen of whatever waren,, net zoiets als of de Yeti bestaat of Big Food... boeiend!!!!

Big Food vindt je vooral bij Mc Donalds :mrgreen:

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 19 nov 2004 22:59

Bedankt voor de reacties trouwens... ik kon er niet zo veel over vinden maar het intrigeert me wel.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Arie1892

Berichtdoor Arie1892 » 21 nov 2004 23:21

Even over dat afhoereren bij de Engelen: de bijbel spreekt meerdere malen over afhoereren als het volk Israël andere goden gaat dienen. Afhoereren heeft totaal niets met hoeren of seks te maken, maar met het God de rug toekeren!

Gods zonen waren volgens de kanttekeningen inderdaad mensen uit de gelovige lijn vanaf Adam (het latere volk Israël), en met de dochteren der mensen worden de nakomelingen uit de ongelovige lijn bedoeld. Als de bijbel stelt dat God zegt dat de mens de kroon op de schepping is, dan zou ik liever niet gaan speculeren over buitenaardse wezens.

Verder: die reuzen, dat waren gewoon lange mensen. Die bestonden toen, volgens sommige uitleggers waren ze drie meter lang, en dat is niet eens zo vreemd als je bedenkt dat de leeftijden voor de zondvloed ook flink afweken. Niemand vandaag de dag wordt nog 160, 180, 210 of 996.

Terug naar “Archief”