Bewijzen jullie maar uit de bijbel dat vrouwen aan het avondmaal mogen. Als jullie dat lukt, lukt het jullie ook om de kinderdoop te bewijzen.

Moderator: Moderafo's
Maja de Bij schreef:Sorry hoor, ik ga niet bewijzen dat kinderen gedoopt mogen (liever : moeten) worden.
Bewijzen jullie maar uit de bijbel dat vrouwen aan het avondmaal mogen. Als jullie dat lukt, lukt het jullie ook om de kinderdoop te bewijzen.
Happy One schreef:Het eerste is heel makkelijk: 1 Kor 11:28 De mens (is toch man en vrouw) beproeve zichzelf en ete alzo van het brood en drinke van de drinkbeker.
Als me dat gelukt is kan ik nog niet de kinderdoop bewijzen, want dat lukt me toch echt niet.
Maja de Bij schreef:Nou, heel goed, daar komt het bewijs.
bijvoorbeeld Handelingen 16 : de bekering van de gevangenenbewaarder : hij werd gedoopt en al de zijnen. Zijn gezin is -analoog aan jouw verhaal- man, vrouw en kinderen. En misschien ook wel zijn slaven. Slavendoop (werknemersdoop), wat vind je daarvan ?
Maja de Bij schreef:Happy One schreef:Het eerste is heel makkelijk: 1 Kor 11:28 De mens (is toch man en vrouw) beproeve zichzelf en ete alzo van het brood en drinke van de drinkbeker.
Als me dat gelukt is kan ik nog niet de kinderdoop bewijzen, want dat lukt me toch echt niet.
Nou, heel goed, daar komt het bewijs.
bijvoorbeeld Handelingen 16 : de bekering van de gevangenenbewaarder : hij werd gedoopt en al de zijnen. Zijn gezin is -analoog aan jouw verhaal- man, vrouw en kinderen. En misschien ook wel zijn slaven. Slavendoop (werknemersdoop), wat vind je daarvan ?
Happy One schreef:Belangrijkste ondermijning van de kinderdoop is echter als je begrijpt dat het verbond met Israel als volk totaal anders is als met kinderen van nieuw testamentische gelovigen. Het verbond met Israel is uniek, en dat blijft God houden! Zozelfs dat er staat: Alsdan zal geheel Israel zalig worden.
Dit verbond is uniek voor Israel. Gelovige wordt je niet door een verbond (simpelweg omdat het verbond van Israel nergens is overgegaan op de kerk), maar door bekering en wedergeboorte. En pas daarna dopen. Let er eens op hoe mooi Paulus het omschrijft in Romeinen 6!
Maja de Bij schreef:Invincible schreef:Blijven lezen MajaZie het 1na laatste bericht van Happy1
Daar wou ik het niet over hebben, want Markus 16 wordt genoemd. Je mag pas gedoopt worden als je gelooft ? En als je niet geloofd ga je verloren ?
Zo gaan de ongedoopte kinderen dus verloren als ze jong sterven!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten