Aragorn schreef:Als jullie de discussie over of de HG nu een kracht of een persoon of beide is, nu eens in
dit topic dat parsifal geopend heeft gaan voeren...
Dan kunnen we het hier hebben over mijn vraag hebben, die blijkbaar niet zo duidelijk uit mijn openingspost volgt:
als de HG een Persoon is en niet alleen maar een kracht, kun je dan niet behouden worden omdat je een fundamenteel stukje godskennis mist?
Als ik zeg dat je voor sommige vraagstukken eigenlijk op een Goddelijke manier zou moeten kunnen denken.
Omdat je het met je menselijke vermogens niet kunt/ooit zou kunnen begrijpen, dan zeg jij wsl.....duh......
Ik denk zelf dat je moet uitkijken dat je de HG niet op een voetstuk plaatst.
Uiteindelijk is Hij een onderdeel van de Godheid, dat Jezus nu net wel op aarde is geweest maakt het een beetje een verwarend geheel.
Bij de doop iig bij ons, word gezegt ik doop je in de naam van de Vader Zoon en de Heilige Geest.
En niet b.v. ik doop je in de naam van de Vader de Zoon en Maria, om maar eens wat te noemen.
Dus mijn "gevoel" zegt, het is wat mij betreft genoeg als je gelooft dat de HG in plaats van Jezus is uitgestort over ons totdat Jezus zelf terug komt op de wolken, Zie ook Lucas 24:49 of een ander evangelie
En misschien is het zo simpel dat het woord "Geest" genoeg zeggend is?
Btw ik denk niet dat je een stuk Godskennis mist..........