Aragorn schreef:Het feit dat het je niet boeit zegt waarschijnlijk al genoeg over of je gemeente leeft of niet...
God en goddienst boeit me nu wel meer nu ik niet meer naar die kerk ga
Moderator: Moderafo's
ik bedoel dat foute en liefdelozen dingen in een kerk niets te maken hebben met God. God is liefde en ik ben bang dat Jezus heel wat van onze kerken in elkaar zou stampen als Hij hier zou rondlopen. Jongens jongens wat maken we er een zooitje van! Van wie is de kerk nu eigenlijk? van Jezus, of van ons?Aragorn schreef:joris schreef:Janneman, probeer God en de kerk gescheiden te houden, dat zijn twee totaal verschillende dingen!
Hoe zie je God zonder kerk?
ha daar heeft Jezus ons een handje mee geholpen: houdt van God en houdt van je naaste. Als je dat doet houdt je je vanzelf aan alle geboden.Aragorn schreef:Ja, zoiets dacht ik al..
Ik was alleen benieuwd hoe je God in Z'n meest zuivere vorm kunt zien zegmaar. Als je al het overbodige weghaald, wat hou je dan over?
joris schreef:zeker weten boeit God jou, janneman!
ik vind het altijd zo toppie dat als je bij God weg wilt gaan, dat je dan zelf moet gaan. Hij duwt je nooit weg.
Janneman, probeer God en de kerk gescheiden te houden, dat zijn twee totaal verschillende dingen!
tis meestal moeilijk om als het over de kerk gaat emoties en verstand van elkaar te scheiden. Je merkt nu met die pkn toestand hoe diep kerkwortels in een leven ingegroeit zitten. Dat merkte ik ook toen ik ut mijn kerk ging. Ze nemen het je kwalijk. Maar alls je dorovraagt waarom die mensne mij nodig hebben om zichzelf goed te voelen vertellen ze je dat ze jaloers op je zijn dat je een stap hebt durvn nemen.janneman83 schreef:joris schreef:zeker weten boeit God jou, janneman!
ik vind het altijd zo toppie dat als je bij God weg wilt gaan, dat je dan zelf moet gaan. Hij duwt je nooit weg.
Janneman, probeer God en de kerk gescheiden te houden, dat zijn twee totaal verschillende dingen!
Gelukkig geeft God je geen duw in de rug terwijl er redelijk wat christenen dat wel doen. Zo zij iemand tegen mij van 'waarom ga je dan nog naar de kerk' en me vader was schijnbaar boos omdat ik nu naar een andere kerk ga. toen had ik ff de neiging om te zeggen nouw als het zo moet dan ga ik wel helemaal niet meer.
sparow schreef:Helaas moet ik zeggen dat mijn gemeente niet leeft. Maar hoe kun je hier het beste mee omgaan? Wat kun je eraan doen (naast bidden), dat er weer leven in de gemeente komt?
Ik dacht bijvoorbeeld aan activiteiten, maar wat voor activiteiten. En zal dat werken? Zit hier niet het gevaar in dat de betrokkener mensen dan komen en dat de mensen die zich niet thuisvoelen wegblijven?
De gemeente is nu best gesloten naar buiten toe, er zijn bijna geen evangelisatie activiteiten. Als ik met opties voor evangelisatie, dan hoor ik elke keer het zelfde excuus, dat er geen mensen zijn die dat kunnen/willen oppakken. Zoals de gemeente nu is, klopt dat ook: alles komt op de zelfde mensen neer. Maar de HELE gemeente moet hier betrokken bij raken. Hoe krijg je dat dus voor elkaar??
Wie heeft er tips?
Sparow
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten