Berichtdoor babbeltje » 28 nov 2003 23:29
Beste allemaal,
Laten we even bij het begin beginnen. God schiep de aarde met daarop de mens met een opdracht die luide alsvolgt: Niet eten van de boom dan krijg je eeuwig leven. wat doet mens hij eet uit vrije wil toch van die boom, gevolg verbannen uit het paradijs. Nu is God zo groot om toch nog een mogelijkheid te geven aan alle mensen Hij stuurd Zijn Zoon naar de aarde om voor alle zondaren met Zijn dierbaar bloed te sterven. Toen had God allang onderscheid gemaakt in al die zondaren. De uitverkorenen en de niet uitverkorenen. En toch stierf Hij voor alle zondaren RAAR HE. Nee hoor helemaal niet. komen we terug bij het begin van dit verhaaltje Adam en Eva aten uit eigen wil van die boom ze hoefden het niet te doen. Nu weer terug. Door Zijn sterven geeft Hij de mogelijkheid aan alle mensen om vergeving van zonden te ontvangen. Nu is het voor ons de vraag willen wij nu dat Gods Zoon voor ons aan het kruis heeft willen hangen? Vragen wij ons nu af of God Dat ook voor ons heeft gedaan, of is het een wens van ons dat dat zo mag zijn. God bied ons de mogelijkheid. Nu kunnen wij, om terug te komen op het onderwerp, Sta ik, sta jij in dat "Book of life", ons afgaan vragen of je in dat boek mag staan. Ik denk dat dat een vraag is waarvan je je mag en moet afvragen: "is dat belangrijk om dat te weten"? Volgens mij is het veel belangrijker om gehoor te geven aan de roepstem die elke keer opnieuw weer tot ons komt: "LAAT U MET GOD VERZOENEN". Dan kom je er vanzelf wel achter of je in dat book of life staat. De vraag alleen is "wil jij, wil ik dat". Ik wens dat iedereen toe en hoop dat iedereen zich niet af gaat vragen sta ik er in of niet, nee ik hoop dat iedereen zich afvraagd hoe kan ik een kind van God worden en hoe leef ik naar Zijn wil.