The book of life

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjofar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sjofar » 28 nov 2003 10:38

Ja zeker en vast. Door Gods reddende genade en kracht mag ik weten een kind van Hem te zijn. Hij heeft mij bevrijdt van mijn zonde en dood door het volmaakte offer van Christus. Door Zijn bloed is de weg vrij voor mij en een ieder ander gemaakt om tot de Vader te gaan. Zijn bloed is dan ook mijn enige pleitgrond en zonder bloed geen vergeving.

Joh.1:12: Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

En dat heb ik dus gedaan: aangenomen!
Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Romeinen 14:8

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 28 nov 2003 10:56

Ik sta er niet in.....
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 nov 2003 12:29

Kweet dat je het misschien een stomme vraag is bloempie: maar hoe komt?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2003 13:05

Mag ik dit een beetje een jammer topic vinden? I mean: een aantal mensen zeggen: yea, ik sta erin; een aantal anderen: neuh, ik sta er niet in, of kweenie. Vervolgens gaan de mensen die er wel zeggen in te staan heel hard proberen om de anderen ervan te overtuigen dat ze er ook in kunnen komen, etc. Dat weten zij zelf meestal ook wel, maar op de een of andere manier zijn zij er niet aan toe om dat voor zichzelf te kunnen geloven, en ik denk niet dat je dat wel kan bereiken door iemand te overreden of te forceren. Kortom: het nut van het geheel ontgaat me een beetje...

(Maar ach, als jullie het wel leuk vinden: ga vooral door! :mrgreen: )

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 nov 2003 13:32

Vervolgens gaan de mensen die er wel zeggen in te staan heel hard proberen om de anderen ervan te overtuigen dat ze er ook in kunnen komen, etc.
Ja klopt wel een beetje ja. Mag dat niet? :|
Afbeelding

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 28 nov 2003 13:43

@mic schreef:
Vervolgens gaan de mensen die er wel zeggen in te staan heel hard proberen om de anderen ervan te overtuigen dat ze er ook in kunnen komen, etc.
Ja klopt wel een beetje ja. Mag dat niet? :|

Iemand overtuigen van iets, wat ze zelf niet geloven is volgens mij niet helemaal correct. Je bereikt daar dan toch niks mee?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 nov 2003 14:04

Maar ik geloof het zelf wel. :P
Afbeelding

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 28 nov 2003 14:22

@mic schreef:Maar ik geloof het zelf wel. :P

Ja jij wel, maar de andere die hier nee hebben gezegd?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2003 14:49

Maar ik geloof het zelf wel.

Jawel, maar de vraag is wat anderen eraan hebben als iedereen dat aan iedereen gaat mededelen. Mijns inziens nix. Je kan het er best op een opbouwende manier over hebben, maar dit dient geen enkel doel.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 nov 2003 15:21

Daarom stelde ik dus ook die vraag. Omdat het anders niet zo heel veel nut zou hebben (behalve misschien mensen tot nadenken stemmen)
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2003 17:21

bloempie19 schreef:Ik sta er niet in.....

waarom niet bloempie? en zou je er niet in willen staan??

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 nov 2003 23:29

Beste allemaal,

Laten we even bij het begin beginnen. God schiep de aarde met daarop de mens met een opdracht die luide alsvolgt: Niet eten van de boom dan krijg je eeuwig leven. wat doet mens hij eet uit vrije wil toch van die boom, gevolg verbannen uit het paradijs. Nu is God zo groot om toch nog een mogelijkheid te geven aan alle mensen Hij stuurd Zijn Zoon naar de aarde om voor alle zondaren met Zijn dierbaar bloed te sterven. Toen had God allang onderscheid gemaakt in al die zondaren. De uitverkorenen en de niet uitverkorenen. En toch stierf Hij voor alle zondaren RAAR HE. Nee hoor helemaal niet. komen we terug bij het begin van dit verhaaltje Adam en Eva aten uit eigen wil van die boom ze hoefden het niet te doen. Nu weer terug. Door Zijn sterven geeft Hij de mogelijkheid aan alle mensen om vergeving van zonden te ontvangen. Nu is het voor ons de vraag willen wij nu dat Gods Zoon voor ons aan het kruis heeft willen hangen? Vragen wij ons nu af of God Dat ook voor ons heeft gedaan, of is het een wens van ons dat dat zo mag zijn. God bied ons de mogelijkheid. Nu kunnen wij, om terug te komen op het onderwerp, Sta ik, sta jij in dat "Book of life", ons afgaan vragen of je in dat boek mag staan. Ik denk dat dat een vraag is waarvan je je mag en moet afvragen: "is dat belangrijk om dat te weten"? Volgens mij is het veel belangrijker om gehoor te geven aan de roepstem die elke keer opnieuw weer tot ons komt: "LAAT U MET GOD VERZOENEN". Dan kom je er vanzelf wel achter of je in dat book of life staat. De vraag alleen is "wil jij, wil ik dat". Ik wens dat iedereen toe en hoop dat iedereen zich niet af gaat vragen sta ik er in of niet, nee ik hoop dat iedereen zich afvraagd hoe kan ik een kind van God worden en hoe leef ik naar Zijn wil.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2003 23:41

Helemaal mee eens, precies wat ik al bedoelde!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 dec 2003 10:32

trijntjejohanna schreef:
bloempie19 schreef:Ik sta er niet in.....

waarom niet bloempie? en zou je er niet in willen staan??

Ik wil me niet aan God over geven. Ik trap juist steeds tegen Hem aan. Maar God houdt me gelukkig vast.
Verder wil ik hier niet op in gaan. Ik heb bewust neergezet dat ik niet in het boek sta, omdat anderen die dit topic lezen zullen zien dat niet iedereen op Refoweb bekeerd is. Dat idee krijg ik namelijk zelf een beetje.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 dec 2003 10:38

Wel eerlijk en goed dat je dit zo durft te zeggen.

Ik vind het vaak zo moeilijk om dat te geloven en twijfel er soms erg over. Dat zal iedereen hier wel hebben...

Maar ik zou zeggen: Smaakt en ziet dat de HEERE goed is! (Ps. 34) Dan heb je helemaal geen zin in trappen meer.

Terug naar “Archief”