Moderator: Moderafo's
Harold schreef:Ik kan me zelfs voorstellen dat je op wereldse muziek voor God kunt dansen.
Vroeger waren er ook gelovigen in de tempel die het brood dat aan de afgoden was gewijd niet wilden eten. Paulus zei hierover dat als je geloof sterk genoeg is je het gerust kunt eten, immers zo zei hij: niets is vanuit zichzelf slecht. Het gaat erom hoe je ermee omgaat en wat het met je doet.
bloempie19 schreef:Harold schreef:Ik kan me zelfs voorstellen dat je op wereldse muziek voor God kunt dansen.
Vroeger waren er ook gelovigen in de tempel die het brood dat aan de afgoden was gewijd niet wilden eten. Paulus zei hierover dat als je geloof sterk genoeg is je het gerust kunt eten, immers zo zei hij: niets is vanuit zichzelf slecht. Het gaat erom hoe je ermee omgaat en wat het met je doet.
Dat is zo. Maar het gaat hier om brood. Dat is van zichzelf niet slecht. Muziek is van zichzelf ook niet slecht. Maar muziek wordt wel slecht als het niet meer op God gericht is. Als er gezongen wordt over seks, of er wordt met grove taalgebruik gezongen, dan kan ik daarop niet dansen voor God. En bij sommige stijlen muziek kan ik dat ook niet, bijvoorbeeld hardcore, house of trance. Het is een aanbidding van de duivel, dus je kunt daarop niet voor God dansen.
Ikke21 schreef:Zullen we dan maar is een dansende kerkdienst gaan houden, daar is toch ook niks mis mee?! Juist fijn he om tijdens de preek en de psalmen te dansen??? dansen tot Gods eer!
Ikke21 schreef:Bloempie, ik heb er niks op tegen dat er tot God gezongen wordt, dat Hij gelooft wordt, want Hij is het waard, zie psalm 150
1 Hallelujah! Looft God in Zijn heiligdom; looft Hem in het uitspansel Zijner sterkte!
2 Looft Hem vanwege Zijn mogendheden; looft Hem naar de menigvuldigheid Zijner grootheid!
3 Looft Hem met geklank der bazuin; looft Hem met de luit en met de harp!
4 Looft Hem met de trommel en fluit; looft Hem met snarenspel en orgel!
5 Looft Hem met hel klinkende cimbalen; looft Hem met cimbalen van vreugdegeluid!
6 Alles, wat adem heeft, love den HEERE! Hallelujah!
Maar het moet toch eerbieding blijven of niet? Moet er dan echt een christelijke DISCOtheek komen? Verander dan al de Nederlandse kerken en loof God op de manier zoals het hierboven staat geschreven.
Maar kan jij mij vertellen waarom dit niet gebeurt?
bloempie19 schreef:Ikke21 schreef:Bloempie, ik heb er niks op tegen dat er tot God gezongen wordt, dat Hij gelooft wordt, want Hij is het waard, zie psalm 150
1 Hallelujah! Looft God in Zijn heiligdom; looft Hem in het uitspansel Zijner sterkte!
2 Looft Hem vanwege Zijn mogendheden; looft Hem naar de menigvuldigheid Zijner grootheid!
3 Looft Hem met geklank der bazuin; looft Hem met de luit en met de harp!
4 Looft Hem met de trommel en fluit; looft Hem met snarenspel en orgel!
5 Looft Hem met hel klinkende cimbalen; looft Hem met cimbalen van vreugdegeluid!
6 Alles, wat adem heeft, love den HEERE! Hallelujah!
Maar het moet toch eerbieding blijven of niet? Moet er dan echt een christelijke DISCOtheek komen? Verander dan al de Nederlandse kerken en loof God op de manier zoals het hierboven staat geschreven.
Maar kan jij mij vertellen waarom dit niet gebeurt?
Ik denk dat jij niet goed mijn reacties hebt gelezen als je denkt dat ik voor een christelijke discotheek ben. Op pagina 1 schrijf ik, dat ik er juist een groot gevaar in zie. Ik ben het er alleen wel mee eens, als we in de kerk God kunnen loven en prijzen. Daarin zou ik graag zien dat er wat veranderde. Want de helft van de mensen in de kerk ligt te slapen, nog een deel is met z'n gedachten ergens anders en een ander deel is een hele snoeprol aan het opsnoepen. Er is maar een klein deel dat luistert. En waarom? Omdat we zo passief zijn! Omdat we God niet hardop kunnen eren. Omdat we het niet uit kunnen roepen naar God als we onze zonden voelen. Maar waar is het nou de beste plaats om dit te doen? In de kerk toch zeker!?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten