Spijt van trouwen?

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Spijt van trouwen?

Berichtdoor ajl » 08 okt 2025 09:49

Tonny schreef:Ik herken wel deels wat je zegt. Mijn man is qua uiterlijk ook 'vrij gemiddeld' waar mijn eerdere vriendjes vooral knap en stoer waren. Alleen is mijn man een stuk meer op mij gericht dan mijn eerdere vriendjes. Hij is dienend, liefdevol, verantwoordelijk.

Hij komt regelmatig moeilijk uit zijn woorden. Hij is geen grote prater met wie ik urenlang diepe gesprekken kan voeren. Ik koester de momenten waarin hij wel die woorden heeft. En hoe meer ik ben gaan accepteren dat hij geen lange verhalen heeft, hoe vaker hij toch ineens wat gaat vertellen.

Jij zegt 'ik kijk niet met mijn hart, maar met mijn ogen'. Maar het is je hart die je zegt dat hij niet 'goed genoeg' is. Mogelijk zelfs dat jij beter kan krijgen. Het is vleselijk denken, vanuit je oude mens. Het is een keuze (wilsbesluit) dat je focust op zijn imperfecties in plaats van op zijn goede punten.
Handelen vanuit je geest, je nieuwe wedergeboren mens, laat je niet kijken naar de dingen die niet 'goed genoeg zijn voor jou' maar naar wat je voor hém kunt betekenen.

Bidt of de Heilige Geest je wilt helpen om met andere ogen naar je man te kijken. Je hebt ook God belooft om deze man lief te hebben. En vraag God om kracht/ leiding/ inzicht om de vrouw te zijn die je man nodig heeft. Er is zoveel rust gekomen in mijn huis/ huwelijk toen ik dat ging doen. De liefde zoekt niet naar eigenbelang (1 kor 13).

Sex is de manier bij uitstek waarin een man zijn liefde en toewijding kan tonen, waarin hij met jou kan verbinden. Wij vrouwen zoeken dat toch vaker mentaal, in gesprekken. Toch denk ik dat ook voor vrouwen een goed sex leven enorm veel doet in de verbinding 'tussendoor'.
Ook de sex 'ondergaan' is een keuze die je maakt, je maakt de keuze om er niet echt voor te gaan. Als de sex niet goed is, kan daar hopelijk over gepraat worden (ik heb mijn man in de afgelopen 17 jaar ook zo nu en dan wat aanwijzingen gegeven).

Het is naar dat je nu in deze situatie zit, waarbij je van te voren al je twijfels had. Maar dat verandert niets aan het feit dat hij nu jouw man is. Blijven hangen in wat je anders had gewild, zal je tegenhouden om te groeien in dit huwelijk en alles alleen maar erger maken.

Boven alles bid ik je de kracht van de Heilige Geest toe, laat Hem je inzicht geven. Wandel in de allesopofferende liefde van Jezus.

Wat een mooie reactie. Topicstarter ik raad je aan om deze reactie vaker te lezen. Het schetst namelijk exact waar het om gaat.

Terug naar “Relaties”