Kent iemand "Christengemeente de Schaapskooi"?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kent iemand "Christengemeente de Schaapskooi"?

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2013 11:10

Ja, typfoutje moet kunnen he. :wink:

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 02 okt 2013 11:16

@ rozijn,
waarom maak je je zorgen? zie je je vrienden ten nadele veranderen?
onbekend maakt onbemind.
vertrouw je je vrienden dat ze goede keuzes zullen maken?
zouden ze naar je luisteren als je hen kwam vertellen dat anderen vinden dat hun nieuwe geesteluijk tjhuis een sekte is?

naar de schaapskooi gaan is een ding. maar check je motieven vooraf.
m.i. is het beter om meer met je vrienden op te trekken en door jouw levend getuigenis de anderen op te bouwen. mochten ze in een sekte zitten (wat ik niet denk) dan kan jij hun reddingslijn zijn.zitten ze er prima, dan verrijken jullie elkaar en voldoen zo aan Gods opdracht om elkander toe te rusten.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 02 okt 2013 12:41

Schelpje schreef:
Het valt mij op dat ze Heere met ee's schrijven! Lijkt een onbetekenend detail, maar dat is het niet.

Wat is daar zo veel betekend aan vind jij?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 okt 2013 12:52

schelpje3 schreef:
De Heere plaatst je in een gemeente, tenminste, als je biddend die weg bent gegaan!
Niet als je van kerk naar kerk hopt, waar het woord volgens jouw norm wordt verkondigd.
Dan krijg je hapklare brokken.

Waar komt dit soort semi mysterieus geklets toch vandaan?
Het klinkt als indoctrinatie, als je het mij vraagt.
1. Onderzoekt alles en behoudt het goede.(Dus wees eerlijk naar jezelf en naar God om dat te doen, net als de bereeers)
2. Ga uit van haar, mijn volk, opdat... etc.

3 Het spreekt zichzelf ook tegen, want God is Waarheid en kan beslist niet iedereen in een gemeente zetten, die elkaar, vooral vroeger, letterlijk op leven en dood bestreed.
De Bijbel leert vooral jezelf , zeer nauw te onderzoeken.
Doe dat dan ook, ipv passief de leer van je omgeving en traditie maar klakkeloos te volgen.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 02 okt 2013 12:54

Janvanverweg schreef:@ rozijn,
waarom maak je je zorgen? zie je je vrienden ten nadele veranderen?

Ja. Met deze opmerking erbij dat ik gesproken heb over mijn bredere kennissenkring. Niet voor ieder die ging is het woord "vriend" van toepassing.
Ook is er verschil. Sommigen zijn eerst veranderd, en gingen daarna. Anderen zijn gegaan en daarna veranderd.
Degenen die ik wel vriend zou noemen heb ik door omstandigheden ook al lang niet gesproken. Misschien is dan de term "vroegere vriend" een betere benaming.
onbekend maakt onbemind.
vertrouw je je vrienden dat ze goede keuzes zullen maken?

Ik maak me daar zorgen over.
zouden ze naar je luisteren als je hen kwam vertellen dat anderen vinden dat hun nieuwe geesteluijk tjhuis een sekte is?

Dat weet ik niet, en ik heb zelf al helemaal het woord sekte niet genoemd.
naar de schaapskooi gaan is een ding. maar check je motieven vooraf.

Dat is naast een aantal andere redenen één van de redenen waarom ik vooralsnog geen plannen heb om te gaan.
"He Rozijn, fijn je hier te zien, heb je interesse?"
"Nee hoor, ik kom alleen maar even de thermometer in jullie gezelschap zetten."
Niet dus...
m.i. is het beter om meer met je vrienden op te trekken en door jouw levend getuigenis de anderen op te bouwen. mochten ze in een sekte zitten (wat ik niet denk) dan kan jij hun reddingslijn zijn.zitten ze er prima, dan verrijken jullie elkaar en voldoen zo aan Gods opdracht om elkander toe te rusten.

Nogmaals de opmerking: ik heb het woord sekte niet genoemd en wil het ook niet gebruiken voor deze gemeente, tenzij vaststaat dat het dit wel is. Wel ben ik oprecht nieuwsgierig (rare uitdrukking, ik weet geen betere op dit moment) naar wat voor gemeente dit is.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 02 okt 2013 13:03

schelpje3 schreef:
De Heere plaatst je in een gemeente, tenminste, als je biddend die weg bent gegaan!
Niet als je van kerk naar kerk hopt, waar het woord volgens jouw norm wordt verkondigd.
Dan krijg je hapklare brokken.
mealybug schreef:
Waar komt dit soort semi mysterieus geklets toch vandaan?
Het klinkt als indoctrinatie, als je het mij vraagt.
1. Onderzoekt alles en behoudt het goede.(Dus wees eerlijk naar jezelf en naar God om dat te doen, net als de bereeers)
2. Ga uit van haar, mijn volk, opdat... etc.

3 Het spreekt zichzelf ook tegen, want God is Waarheid en kan beslist niet iedereen in een gemeente zetten, die elkaar, vooral vroeger, letterlijk op leven en dood bestreed.
De Bijbel leert vooral jezelf , zeer nauw te onderzoeken.
Doe dat dan ook, ipv passief de leer van je omgeving en traditie maar klakkeloos te volgen.
Val toch niet zo op die geijkte manier aan... Start eerst eens met je eennalaatste zin: vooral jezelf zeer nauw onderzoeken.

PS ik begrijp het wel: je ziet Schelpje als een soort personificatie van een van jouw grootste haat/frustratie-objecten (gezien de sterke woorden die je gebruikt), maar dan lijkt mij dat dit soort reacties niet de manier zijn om met je haat/frustratie om te gaan. Kwaad met kwaad vergelden heeft geen zin en leidt alleen maar tot meer kwaad.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 okt 2013 13:06

Rozijn schreef:Ja. Met deze opmerking erbij dat ik gesproken heb over mijn bredere kennissenkring. Niet voor ieder die ging is het woord "vriend" van toepassing.
Ook is er verschil. Sommigen zijn eerst veranderd, en gingen daarna. Anderen zijn gegaan en daarna veranderd.
Degenen die ik wel vriend zou noemen heb ik door omstandigheden ook al lang niet gesproken. Misschien is dan de term "vroegere vriend" een betere benaming.

Kan je iets zeggen over hoe ze veranderd zijn? Je geeft aan dat het ten nadele is. Wat is er negatief veranderd?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 02 okt 2013 13:28

Hier ga ik liever niet op in, als openbaar zou komen (wat ik niet wil en ook niet verwacht) wie ik bedoel zou ik er anderen mee kunnen schaden. Dus daarom geef ik geen antwoord.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 okt 2013 14:01

Rozijn schreef:Hier ga ik liever niet op in, als openbaar zou komen (wat ik niet wil en ook niet verwacht) wie ik bedoel zou ik er anderen mee kunnen schaden. Dus daarom geef ik geen antwoord.

Waar komt die obsessie met anonimiteit en stiekumigheid toch vandaan?!
Sommigen durven niet eens te zeggen naar welke kerk ze gaan.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 02 okt 2013 14:05

O, ik ga naar de Ger.Gem., daar is niets geheims aan. Maar om nu over een ander te schrijven wat ik negatief aan hem of haar veranderd vind, gaat me te ver.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2013 11:34

Mealybug, geen idee. Aan de andere kant, als je iets op een ander aan te merken hebt moet je dat eerst onder 4 ogen doen en moet die persoon dat niet via een ander horen of op een forum lezen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 04 okt 2013 12:13

Na een paar dagen trek ik de conclusie dat er hier dus geen forummers zijn die de gemeente van dichterbij kennen.
Van mij mag het topic dan wel dicht.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 okt 2013 13:31

Ok, dan gaat het topic dicht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “[Religie] - Open forum”