Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Het valt mij op dat ze Heere met ee's schrijven! Lijkt een onbetekenend detail, maar dat is het niet.
schelpje3 schreef:
De Heere plaatst je in een gemeente, tenminste, als je biddend die weg bent gegaan!
Niet als je van kerk naar kerk hopt, waar het woord volgens jouw norm wordt verkondigd.
Dan krijg je hapklare brokken.
Janvanverweg schreef:@ rozijn,
waarom maak je je zorgen? zie je je vrienden ten nadele veranderen?
onbekend maakt onbemind.
vertrouw je je vrienden dat ze goede keuzes zullen maken?
zouden ze naar je luisteren als je hen kwam vertellen dat anderen vinden dat hun nieuwe geesteluijk tjhuis een sekte is?
naar de schaapskooi gaan is een ding. maar check je motieven vooraf.
m.i. is het beter om meer met je vrienden op te trekken en door jouw levend getuigenis de anderen op te bouwen. mochten ze in een sekte zitten (wat ik niet denk) dan kan jij hun reddingslijn zijn.zitten ze er prima, dan verrijken jullie elkaar en voldoen zo aan Gods opdracht om elkander toe te rusten.
schelpje3 schreef:
De Heere plaatst je in een gemeente, tenminste, als je biddend die weg bent gegaan!
Niet als je van kerk naar kerk hopt, waar het woord volgens jouw norm wordt verkondigd.
Dan krijg je hapklare brokken.
Val toch niet zo op die geijkte manier aan... Start eerst eens met je eennalaatste zin: vooral jezelf zeer nauw onderzoeken.mealybug schreef:
Waar komt dit soort semi mysterieus geklets toch vandaan?
Het klinkt als indoctrinatie, als je het mij vraagt.
1. Onderzoekt alles en behoudt het goede.(Dus wees eerlijk naar jezelf en naar God om dat te doen, net als de bereeers)
2. Ga uit van haar, mijn volk, opdat... etc.
3 Het spreekt zichzelf ook tegen, want God is Waarheid en kan beslist niet iedereen in een gemeente zetten, die elkaar, vooral vroeger, letterlijk op leven en dood bestreed.
De Bijbel leert vooral jezelf , zeer nauw te onderzoeken.
Doe dat dan ook, ipv passief de leer van je omgeving en traditie maar klakkeloos te volgen.
Rozijn schreef:Ja. Met deze opmerking erbij dat ik gesproken heb over mijn bredere kennissenkring. Niet voor ieder die ging is het woord "vriend" van toepassing.
Ook is er verschil. Sommigen zijn eerst veranderd, en gingen daarna. Anderen zijn gegaan en daarna veranderd.
Degenen die ik wel vriend zou noemen heb ik door omstandigheden ook al lang niet gesproken. Misschien is dan de term "vroegere vriend" een betere benaming.
Rozijn schreef:Hier ga ik liever niet op in, als openbaar zou komen (wat ik niet wil en ook niet verwacht) wie ik bedoel zou ik er anderen mee kunnen schaden. Dus daarom geef ik geen antwoord.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 415 gasten