blijblij schreef:Mijn (nu) PKN-, toen Hervormde (niet GB)-ouders hebben mij ook op een refoschool geplaatst. Zij kozen bewust voor een dergelijke school, en na onderschrijving van de drie formulieren mocht kleine blijblij daar zijn onderwijs genieten. Het is niet zo dat ouders na verloop van tijd tegen de regels aanlopen, zij kiezen bewust voor een dergelijke school en zullen dan ook de regels accepteren.
(Maar gelukkig heb ik op geen enkele dag de neiging om een rok aan te trekken....

)
Dat is niet helemaal waar, dan heb jij verstandige ouders. Want zoals altijd en overal zijn er mensen die de regels toch te belachelijk gaan vinden en ze trachten te veranderen. Dus dochterlief komt wel in een rokje, maar dat mag de naam niet meer hebben, meer een soort brede ceintuur
Ze komen met een lange broek aan op school, zogenaamd voor de kou, maar ze doen het in augustus en mei ook. Toch bepaalde merken die not done zijn, of uitdagende prints, zodat al de andere ouders ook een brief thuis krijgen met aanscherping van de regels.
En dat pubers tegen grenzen aanschoppen is begrijpelijk, maar dat ouders hierin meegaan vind ik erg.
Ben je het niet eens met de regels? Prima, dan naar een andere school.