Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
jaapo schreef:De vraagstelling alleen al geeft een hernieuwde inkijk in het uiterst verdeelde en daardoor in-droevige refo/prot-landschap.
In die kringen wordt je de vrijheid van een persoonlijk geloof ontnomen en moet men zich onderwerpen aan door mensen bedachte dogma's en kerkelijke regeltjes. Kan niet goed zijn. De vraag zou geen vraag moeten zijn. Enig goede antwoord: kan altijd.
Kvinna schreef:Ik dacht trouwens dat in de meeste reformatorsiche scholen PKN'ers gewoon welkom zijn, zowel leerlingen als leerkrachten. Misschien alleen niet in de scholen die echt van een kerkverband uitgaan?
schelpje3 schreef: Want als je op zondag met een broek aan in de kerk mag zitten, waarom mag ik hem dan op maandag niet aan naar school? Zo krijg je pubers in verwarring.
boer schreef:Of aan het nadenken
schelpje3 schreef:Maar ik denk dat veel PKNers ( en anderen trouwens ook) de regels veel te streng zullen vinden en wellicht onbegrijpelijk. Want als je op zondag met een broek aan in de kerk mag zitten, waarom mag ik hem dan op maandag niet aan naar school? Zo krijg je pubers in verwarring.
schelpje3 schreef:In principe wel, bij onze oudste zoon zaten diverse kinderen uit andere kerkgenootschappen dan de bekende, omdat de school goed bekend staat vanwege discipline, orde en regel.
Maar ik denk dat veel PKNers ( en anderen trouwens ook) de regels veel te streng zullen vinden en wellicht onbegrijpelijk. Want als je op zondag met een broek aan in de kerk mag zitten, waarom mag ik hem dan op maandag niet aan naar school? Zo krijg je pubers in verwarring.
blijblij schreef:
Mijn (nu) PKN-, toen Hervormde (niet GB)-ouders hebben mij ook op een refoschool geplaatst. Zij kozen bewust voor een dergelijke school, en na onderschrijving van de drie formulieren mocht kleine blijblij daar zijn onderwijs genieten. Het is niet zo dat ouders na verloop van tijd tegen de regels aanlopen, zij kiezen bewust voor een dergelijke school en zullen dan ook de regels accepteren.
(Maar gelukkig heb ik op geen enkele dag de neiging om een rok aan te trekken....)
schelpje3 schreef:Ze komen met een lange broek aan op school, zogenaamd voor de kou, maar ze doen het in augustus en mei ook.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten