Gaat heen en vermenigvuldigt u.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Gaat heen en vermenigvuldigt u.

Berichtdoor Faramir » 19 okt 2012 15:11

Wiepie schreef:Kun je vermenigvuldigen op 1 lijn stellen met het krijgen van kinderen?

Ja. Hoe zou jij het willen zien/lezen dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 okt 2012 15:17

Ctje schreef:Gaat heen en vermenigvuldigt u... en 2 x 2 = 4.

Tikkie flauw, maar toch geestig :lol:

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 19 okt 2012 15:43

Faramir schreef:Ja. Hoe zou jij het willen zien/lezen dan?

Jesaja 53:10; "als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij ZAAD zien".
Zaad (Hebreeuws Zera) betekent: nakomelingen of kinderen. Jezus zal dus nakomelingen zien. "…Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des Heeren zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan"
Hier staat dus dat Jezus kinderen gehad moet hebben. En die kinderen zijn de wederom geboren gelovigen.
Jezus moest dus voldoen aan dat gebod om zich te vermenigvuldigen. Er staat nergens in de Bijbel dat dit fysieke kinderen moeten zijn die je moet voortbrengen. Dus voor iedereen geldt deze opdracht denk ik.

savagemm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor savagemm » 19 okt 2012 15:52

Wiepie schreef:Kun je vermenigvuldigen op 1 lijn stellen met het krijgen van kinderen?

Da's een interessante, als je iemand opneemt in je groep doe je dat natuurlijk ook.
Carpe Noctum.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 okt 2012 15:57

Wiepie schreef:Jesaja 53:10; "als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij ZAAD zien".
Zaad (Hebreeuws Zera) betekent: nakomelingen of kinderen. Jezus zal dus nakomelingen zien. "…Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des Heeren zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan"
Hier staat dus dat Jezus kinderen gehad moet hebben. En die kinderen zijn de wederom geboren gelovigen.
Jezus moest dus voldoen aan dat gebod om zich te vermenigvuldigen. Er staat nergens in de Bijbel dat dit fysieke kinderen moeten zijn die je moet voortbrengen. Dus voor iedereen geldt deze opdracht denk ik.

Nee he, straks komt de discussie weer op gang dat de Heere Jezus mogelijk getrouwd was. :?
Ik begrijp niet waarom je de tekst op deze wijze verklaart Wiepie :-k

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 19 okt 2012 16:16

schelpje3 schreef:Nee he, straks komt de discussie weer op gang dat de Heere Jezus mogelijk getrouwd was. :?
Ik begrijp niet waarom je de tekst op deze wijze verklaart Wiepie :-k

Die discussie heb ik hier niet gevolgd. Wel iets over gelezen in de media, maar vond het nogal onzinnig om mezelf in zo'n onnozele discussie te mengen.

Lees je mijn tekst wel goed met wat ik hierin probeer aan te geven? Jezus was niet getrouwd, maar vermenigvuldigt zich wel, alleen niet d.m.v. fysieke voortplanting.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 okt 2012 16:35

Wiepie schreef:Die discussie heb ik hier niet gevolgd. Wel iets over gelezen in de media, maar vond het nogal onzinnig om mezelf in zo'n onnozele discussie te mengen.

Lees je mijn tekst wel goed met wat ik hierin probeer aan te geven? Jezus was niet getrouwd, maar vermenigvuldigt zich wel, alleen niet d.m.v. fysieke voortplanting.

Nee, maar ik zag de bui al weer hangen.
Maar de mens is niet in staat zich op deze manier te vermenigvuldigen.
Want God zal ons moeten bekeren, wij kunnen dit niet van onszelf.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 19 okt 2012 17:09

schelpje3 schreef:Nee, maar ik zag de bui al weer hangen.
Maar de mens is niet in staat zich op deze manier te vermenigvuldigen.
Want God zal ons moeten bekeren, wij kunnen dit niet van onszelf.

Dus de Bijbel roept totaal onzinnig meer dan 150 keer op tot iets waartoe we niet in staat zijn.
Je moet maar durven...
Waarom bekeerden de Ninevieten zich dan wel?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 okt 2012 19:05

boer schreef:Dus de Bijbel roept totaal onzinnig meer dan 150 keer op tot iets waartoe we niet in staat zijn.
Je moet maar durven...
Waarom bekeerden de Ninevieten zich dan wel?

off topic boer.

Wat vind je van de redenen die ik aandroeg? beantwoord dat je vraag?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 okt 2012 19:48

.
Laatst gewijzigd door ajl op 22 okt 2012 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 20 okt 2012 11:04

meribel schreef:
off topic boer.

Wat vind je van de redenen die ik aandroeg? beantwoord dat je vraag?

Gedeeltelijk maar, Meribel.
Ik Wieppies bijdrage zeer waardevol.
Er zijn helaas maar weinig mensen die het stoffelijke OT als zinnebeeldig doorzien en het geestelijke van de aan Paulus geopenbaarde genade-bedeling begrijpen.
Maar goed, dat heeft weer met de vervangingsleer t emaken.
OT:Heengaan en vermenigvuldigen.
NT/Paulus: Beter om alleen te blijven.

savagemm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor savagemm » 22 okt 2012 14:48

Wiepie schreef:Ja. Hoe zou jij het willen zien/lezen dan?

Jesaja 53:10; "als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij ZAAD zien".
Jezus moest dus voldoen aan dat gebod om zich te vermenigvuldigen. Er staat nergens in de Bijbel dat dit fysieke kinderen moeten zijn die je moet voortbrengen. Dus voor iedereen geldt deze opdracht denk ik.[/quote]

Bijzonder hoe goed de bijbel voor allerlei interpretaties geleend kan worden.
Carpe Noctum.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 22 okt 2012 20:16

savagemm schreef:Jesaja 53:10; "als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij ZAAD zien".

Bijzonder hoe goed de bijbel voor allerlei interpretaties geleend kan worden.[/quote]
Geestelijk zaad, bedoel je dus.
Zaad wordt pas geproduceerd wanneer de aren sterft.
Een testament wordt pas geldig nadat de erflater is overleden.

savagemm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor savagemm » 26 okt 2012 12:21

boer schreef:Bijzonder hoe goed de bijbel voor allerlei interpretaties geleend kan worden.

Geestelijk zaad, bedoel je dus.
Zaad wordt pas geproduceerd wanneer de aren sterft.
Een testament wordt pas geldig nadat de erflater is overleden.[/quote]

Vergelijk je jezus nu met een aren [sic] die eerst dood moet gaan ofzo? Wat ik al zei: de bijbel is zo'n wazig stukje fictie dat je er alle kanten mee op kan.
Carpe Noctum.

Terug naar “[Religie] - Open forum”