Wiepie schreef:Kun je vermenigvuldigen op 1 lijn stellen met het krijgen van kinderen?
Ja. Hoe zou jij het willen zien/lezen dan?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wiepie schreef:Kun je vermenigvuldigen op 1 lijn stellen met het krijgen van kinderen?
Ctje schreef:Gaat heen en vermenigvuldigt u... en 2 x 2 = 4.
Faramir schreef:Ja. Hoe zou jij het willen zien/lezen dan?
Wiepie schreef:Jesaja 53:10; "als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij ZAAD zien".
Zaad (Hebreeuws Zera) betekent: nakomelingen of kinderen. Jezus zal dus nakomelingen zien. "…Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des Heeren zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan"
Hier staat dus dat Jezus kinderen gehad moet hebben. En die kinderen zijn de wederom geboren gelovigen.
Jezus moest dus voldoen aan dat gebod om zich te vermenigvuldigen. Er staat nergens in de Bijbel dat dit fysieke kinderen moeten zijn die je moet voortbrengen. Dus voor iedereen geldt deze opdracht denk ik.
schelpje3 schreef:Nee he, straks komt de discussie weer op gang dat de Heere Jezus mogelijk getrouwd was.![]()
Ik begrijp niet waarom je de tekst op deze wijze verklaart Wiepie
Wiepie schreef:Die discussie heb ik hier niet gevolgd. Wel iets over gelezen in de media, maar vond het nogal onzinnig om mezelf in zo'n onnozele discussie te mengen.
Lees je mijn tekst wel goed met wat ik hierin probeer aan te geven? Jezus was niet getrouwd, maar vermenigvuldigt zich wel, alleen niet d.m.v. fysieke voortplanting.
schelpje3 schreef:Nee, maar ik zag de bui al weer hangen.
Maar de mens is niet in staat zich op deze manier te vermenigvuldigen.
Want God zal ons moeten bekeren, wij kunnen dit niet van onszelf.
boer schreef:Dus de Bijbel roept totaal onzinnig meer dan 150 keer op tot iets waartoe we niet in staat zijn.
Je moet maar durven...
Waarom bekeerden de Ninevieten zich dan wel?
meribel schreef:
off topic boer.
Wat vind je van de redenen die ik aandroeg? beantwoord dat je vraag?
Wiepie schreef:Ja. Hoe zou jij het willen zien/lezen dan?
savagemm schreef:Jesaja 53:10; "als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij ZAAD zien".
Zaad (Hebreeuws Zera) betekent: nakomelingen of kinderen. Jezus zal dus nakomelingen zien. "…Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des Heeren zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan"
Hier staat dus dat Jezus kinderen gehad moet hebben. En die kinderen zijn de wederom geboren gelovigen.
Jezus moest dus voldoen aan dat gebod om zich te vermenigvuldigen. Er staat nergens in de Bijbel dat dit fysieke kinderen moeten zijn die je moet voortbrengen. Dus voor iedereen geldt deze opdracht denk ik.
boer schreef:Bijzonder hoe goed de bijbel voor allerlei interpretaties geleend kan worden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Forties en 22 gasten