Moderator: Moderafo's
Kris schreef:Stel je niet aan. Ik geef mijn mening, die on topic is (namelijk: ik vind het geen probleem dat het Reformatorisch Dagblad zijn site op zondag openstelt (hetgeen ongetwijfeld niet het geval is), maar wel dat het Reformatorisch Dagblad zich bezondigt aan andere achterlijkheden).
schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet. Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken.
De zondag is apart gezet van de week.
Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.
Annet76 schreef:
Tja ik hoop zelf dat je hoort hoe vreemd dit klinkt. Stoppen met een stukje wandelen want ojee ojee, er zal eens iemand over het werk praten, dat moet je niet hebben nee. Praten over het werk is geen zonde hoor op zondag! Je mail even nakijken ook niet!
Jakkes, hoe verzinnen jullie toch die idiote regeltjes....dat is toch bizar?
Vergeet alsjeblieft niet waar het werkelijk om draait.......niet om een provider, niet om een praatje over het werk op zondag, niet over een mailtje wat je op zondag beantwoord.....
Alsjeblieft zeg..................
Marnix schreef:Op zich mee eens. Toch snap ik Annet ook wel weer, waar komt het idee vandaan dat dit zonde is? Waarom mag je op zondag niet praten over hoe het land er bij staat? En als je dat toch niet wil, waarom stop je dan met wandelen in plaats van aan te geven dat je liever niet over die dingen praat op zondag? Dan kan je blijven wandelen, wat op zich goed is, en loop je ook niet het gevaar over werk te gaan praten.
Ik denk dat het een soort aversie is tegen "het goede onder het kwade laten lijden". In de zin van: Laten we maar niets doen, doen we ook niets verkeerd".
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten