Refdag.nl nu ook op zondag op?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kris
Mineur
Mineur

Re: Refdag.nl nu ook op zondag op?

Berichtdoor Kris » 31 mei 2010 21:29

Ik vind een site die op zondag te bezoeken is een stuk minder kwalijk dan het volkomen achterlijke hoofdredactionele commentaar van het Reformatorisch Dagblad onlangs met betrekking tot de homokwestie in Malawi en de reactie van de VN daarop.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 31 mei 2010 21:42

Ja leuk, laten we het weer eens over homo's hebben. Dat is in dit topic off-topic.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 31 mei 2010 21:43

Stel je niet aan. Ik geef mijn mening, die on topic is (namelijk: ik vind het geen probleem dat het Reformatorisch Dagblad zijn site op zondag openstelt (hetgeen ongetwijfeld niet het geval is), maar wel dat het Reformatorisch Dagblad zich bezondigt aan andere achterlijkheden).

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 31 mei 2010 21:51

Ik zie weinig verschil , tussen een krant lezen op zondag of de digitale versie ervan , als je heel kort door de bocht wil zijn.. ook geen krant lezen op zondag want er staatn advertentie's in. En dan moet je ook maar niet naar buiten kijken als de bus voorbij komt ! wie weet staat er reclame op !

De zondag wordt door een ieder naar zijn eigen goed dunken en volgens zijn of haar geloofs overtuiging ingevuld ! Dat iemand niet meer gaat wandelen... tsja je kan die persoon ook gedag zeggen en verder gaan wandelen en genieten van Gods schepping !

Maar pers. vindt ik dat mensen te veel regels maken.... een kind wat op zondag heel de dag binnen moet zitten ... preken luisteren of het orgel spel van vader... (en op zich is niks mis met een orgel ) en uiteindelijk van verveling maar gaan slapen in de middag en blij zijn dat de zondag om is.... is dat dan goed ? (en geloof me ik heb dat van diverse jongeren gehoord )

Je kan ook doorslaan in de zondag vieren ! De zondag is een speciale dag in het Christelijke leven , maar moeten we dan opeens radicaal anders zijn dan op andere werkdagen ? Opeens de netste en duurste kleding aan hebben ? en met zijn allen in de auto naar de kerk toe terwijl het (oke niet overal maar vooral in de randstad ) gemakkelijk met de fiets, cq wandelbenen te doen is ? Daar kan men ook een vraagteken bij zetten !

Stel je leest op Zondag de Terdege... en ziet een leuke advertentie... en denk van ...dat wil ik hebben... en gaat het vervolgens maandag bestellen cq kopen ... op Zondag heb je die beslissing genomen... is dat dan zondig... of moeten we dan maar niet de Terdege lezen op Zondag...stel je voor ....

Kortom ... je kan het van zo vele kanten bekijken ...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 31 mei 2010 21:51

Kris schreef:Stel je niet aan. Ik geef mijn mening, die on topic is (namelijk: ik vind het geen probleem dat het Reformatorisch Dagblad zijn site op zondag openstelt (hetgeen ongetwijfeld niet het geval is), maar wel dat het Reformatorisch Dagblad zich bezondigt aan andere achterlijkheden).

Ik stel me zeker niet aan, ik ben slechts een off-topic discussie voor. Ik denk dat jij degene bent die zich aanstelt, volledig niet onderbouwt iets achterlijk noemen. Het artikel over de homo's in het RD is wellicht stof genoeg voor een nieuw te openen topic.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 31 mei 2010 22:13

"Tja ik hoop zelf dat je hoort hoe vreemd dit klinkt. Stoppen met een stukje wandelen want ojee ojee, er zal eens iemand over het werk praten, dat moet je niet hebben nee. Praten over het werk is geen zonde hoor op zondag! Je mail even nakijken ook niet!
Jakkes, hoe verzinnen jullie toch die idiote regeltjes....dat is toch bizar?

Vergeet alsjeblieft niet waar het werkelijk om draait.......niet om een provider, niet om een praatje over het werk op zondag, niet over een mailtje wat je op zondag beantwoord.....
Alsjeblieft zeg.................."

Mijn schoonvader was daar heel resoluut in. Idd praten over het werk is geen zonde maar de zondag is bij ons de rustdag. Geen discussies over het werk. We werken hier 6 dagen van 7-7 en in de zomer van 7-10. Wij zijn blij en dankbaar dat er een zondag is. Dus dan één dag geen geprek over het werk. En om de 14 dagen moeten we de beesten verzorgen, dus één dag in de 14 dagen zijn we vrij.
De krant hebben we meestal al gelezen, maar de vakbladen pakken we ook niet op zondag. Zijn we zo gewend. Het is echt niet zo dat we met onze neus in een goed/streng boek zitten. Nee hoor, ook gewone boeken of zo, of een DD. Ik hou absoluut niet van lezen, ik mocht van mijn moeder borduren op zondag. Anders liep ik me te vervelen. Dat borduren doe ik nog. Breien niet, want dan ben je kleding aan het maken. naaien dus ook niet.
Mail kijken doen we ook niet. dan zie je een mail over je werk of over je besturen waar je in zit en dan ben je daar mee bezig. de pc gaat hier niet aan op zondag. Helemaal geen discussie met de kinderen, gewoon vroeg zo leren.

Vergeet alsjeblieft niet waar het werkelijk om draait.......

Idd door deze dingen niet te doen vergeten we niet waar het werkelijk om draait.

( en een beetje minder fel mag je dingen ook wel zeggen.....)
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2010 23:50

schelpje3 schreef:Op zich is niks mis met de krant op zondag lezen met of zonder internet. Maar ik waarschuw voor het hellend vlak ! Preken beluisteren via internet, prima ! Een zegen dat het zo kan. Maar wat zie je ? Dat mensen even hun mail checken of hun favo sites bezoeken.
De zondag is apart gezet van de week.
Als je op zondag van alles op de computer gaat doen, wil dus zeggen dat je van deze dag hetzelfde maakt als de maandag of donderdag ! Alleen werk je misschien niet (of wel) Zolang wij kunnen houden wij dit allemaal buiten op zondag. Eigenlijk moet je op die dag bezig zijn met het Woord van de HEERE in alle facetten.

Waar staat dat? Ik weet dat de farizeeen moeite hadden met alles wat je op de rustdag doet wat niet met Gods Woord te maken had (teveel lopen, aren plukken, matras sjouwen). Jezus gaat daar tegenin. De sabbat is er voor de mens, de mens niet voor de sabbat. Er is op zondag best ruimte om uit te rusten, te ontspannen. Geloof me, ik bezoek ook wel favoriete sites op zondag maar de dag is zeker niet net zoals de maand en de donderdag.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2010 05:36

Een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Als iemand denkt dat hij er verkeerd aan doet om mail te checken of over werk te praten moet hij/zij dat niet doen. maar heb je er geen problemen mee, ook goed. Wat voor de een een onbenullig regeltje is, is voor de ander wel belangrijk.

En wb die hoofdredacteur over die homos. Waarom mag die man niet schrijven wat hij denkt. Een ander denkt toch ook hardop en is vaak niet echt tolerant tegenover christenen. We leven in een vrij land hoor!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jun 2010 14:38

Annet76 schreef:
Tja ik hoop zelf dat je hoort hoe vreemd dit klinkt. Stoppen met een stukje wandelen want ojee ojee, er zal eens iemand over het werk praten, dat moet je niet hebben nee. Praten over het werk is geen zonde hoor op zondag! Je mail even nakijken ook niet!
Jakkes, hoe verzinnen jullie toch die idiote regeltjes....dat is toch bizar?

Vergeet alsjeblieft niet waar het werkelijk om draait.......niet om een provider, niet om een praatje over het werk op zondag, niet over een mailtje wat je op zondag beantwoord.....
Alsjeblieft zeg..................

Als deze man nu merkt dat zijn zondagse praatjes tussen de Heere en hem instaan, dan is het toch werkelijk niet vreemd dat hij het niet meer doet?
Waar draait het om? Juist om de relatie tussen de Heere en jezelf. En wat daar afbreuk aan doet moet je laten, toch?

Vervolgens moet je wat je zelf om deze reden laat niet aan een ander op gaan leggen, maar daar lees ik helemaal niets over in pannenkoeks verhaal.

Kortom, je zou iets rustiger mogen reageren en je in alle ernst af kunnen vragen of deze manier van reageren past bij waar het werkelijk om gaat!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2010 15:21

Op zich mee eens. Toch snap ik Annet ook wel weer, waar komt het idee vandaan dat dit zonde is? Waarom mag je op zondag niet praten over hoe het land er bij staat? En als je dat toch niet wil, waarom stop je dan met wandelen in plaats van aan te geven dat je liever niet over die dingen praat op zondag? Dan kan je blijven wandelen, wat op zich goed is, en loop je ook niet het gevaar over werk te gaan praten.

Ik denk dat het een soort aversie is tegen "het goede onder het kwade laten lijden". In de zin van: Laten we maar niets doen, doen we ook niets verkeerd".
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 jun 2010 18:09

Marnix schreef:Op zich mee eens. Toch snap ik Annet ook wel weer, waar komt het idee vandaan dat dit zonde is? Waarom mag je op zondag niet praten over hoe het land er bij staat? En als je dat toch niet wil, waarom stop je dan met wandelen in plaats van aan te geven dat je liever niet over die dingen praat op zondag? Dan kan je blijven wandelen, wat op zich goed is, en loop je ook niet het gevaar over werk te gaan praten.

Ik denk dat het een soort aversie is tegen "het goede onder het kwade laten lijden". In de zin van: Laten we maar niets doen, doen we ook niets verkeerd".

De andere buren deden nergens aan. Dus verder had je weinig tot geen raakvlakken.

Maar goed, laat dit maar rusten, het ging over mijn schoonvader die al jaren niet meer leeft, en om dan zo de discussie voort te zetten.... nee, liever niet.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jun 2010 18:21

Laat ik het dan maar persoonlijk maken: er zijn veel zondagen dat ik het liefst helemaal alleen naar huis loop. Dan heb ik dus echt geen behoefte om nog met anderen te praten. Heel simpel, ik wil nog even rustig over de preek nadenken.
Ga ik dan anderen veroordelen die wel een half uur na blijven praten uit de kerk? Of wil ik dat er van de kansel geproclameerd moet worden tegen het ijdel geklap na kerktijd? Op geen enkele wijze. En wie dat wel in mijn houding wil lezen, die moet dat dan maar doen.

Maar goed, het gaat wat offtopic.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 jun 2010 18:53

Op dit moment is refdag.nl helemaal niet bereikbaar.
Ik weet niet wat daar gebeurt, maar ik hoop niet dat dat te maken heeft met het gewraakte artikel van kort geleden, een soort van hackactie of zo.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 jun 2010 20:31

Ik denk dat het RD fout bezig zou zijn als ze de site op zondag bij zouden houden. Maar zolang de site gewoon open blijft, ter raadpleging, is er m.i. niks aan de hand.
Ik neem niet aan dat boeken en kranten thuis worden verstopt...

Maar door de site te sluiten, krijg je een soort betutteling.

Een beetje ruimte graag! En de ruimte komt van God zelf, dus ga daar maar te rade wat wel en niet tussen Hem en jou in staat!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 jun 2010 21:12

Wij krijgen de krant per post (dus een dag later) dus af en toe kijk ik op de site. Gister idd niet te bereiken,m maar net een nieuwe site gezien. Dus ze zijn er gister mee bezig geweest denk ik.

Terug naar “Archief”