voorspelbaarheid van kerken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Re: voorspelbaarheid van kerken

Berichtdoor Wullimpie » 29 jun 2009 19:57

Riska schreef:
Wullimpie schreef:De oplossing is niet om ons arglistig hart te volgen, maar om Jezus te volgen!

Ja en daarmee ben je er zeker van dat er nooit iets in de kerk verandert. Want alles wordt dan geschoven onder het "arglistig' hart.
Maar geloven is niet alleen een kwestie van verstand, het gevoel speelt er ook in mee.
Je had vanmorgen (zaterdag 27 juni) moeten luisteren naar "Man-Vrouw" van de EO, over manipulatie binnen kerken uit naam van God, wat Hij wil en zo.

Wat Gravo zegt getuigt van respect voor de verschillende verschijningsvormen van de kerk, maar het een mogelijkheid om datgene waarin die kerk is vastgeroest, los te weken en zo open te staan voor wat er in de wereld gebeurt en daarop in te kunnen spelen.

Dat snap ik, maar waar het mij om ging is dat we ook niet moeten doorslaan naar de andere kant.
Niet alles waar ik mij goed bij voel is ook goed, de Bijbel geeft immers wel degelijk bepaalde kaders.

Ik wordt altijd een beetje prilerig(bestaat dat woord wel???) als men alles op het gevoel laat aankomen, het gevoel kan bedriegen, maar wie zijn geloof op Jezus bouwt, bouwt op een onwankelbaar fundament, ook als de stormen over ons leven waaien, en juist op die momenten wil ons gevoel ons nog wel eens in de steek laten.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2009 09:59

Klopt... alhoewel ik denk dat het nieuwe leven door de Geest ook wel invloed heeft op je gevoel. Dat je gevoel van wat goed is en wat niet ook verandert als je oude mens gestorven is met Hem en je nieuwe mens met Hem leeft.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 25 jul 2009 18:54

Je moet Galaten maar eens goed lezen. Dan pas je nooit meer in het hoedjessysteem.
Het verbod op TV hoort er ook bij.

Het anti-TV verbod wordt over het algemeen verdedigd met: "ik ken mensen die tv namen en eerst Ned123 en later dit en dat en nu kijken ze zelfs op zondag. Het hellend-vlak-syndroom zit diep geworteld ter rechterzijde. Ter linkerzijde wordt daar minder aan getild. 'Als een TV technisch niet 'zonde' is dan wordt het dat ook niet door de geschiedenis van die kennis van jou.'

Terug naar “Archief”