Riska schreef:Wullimpie schreef:De oplossing is niet om ons arglistig hart te volgen, maar om Jezus te volgen!
Ja en daarmee ben je er zeker van dat er nooit iets in de kerk verandert. Want alles wordt dan geschoven onder het "arglistig' hart.
Maar geloven is niet alleen een kwestie van verstand, het gevoel speelt er ook in mee.
Je had vanmorgen (zaterdag 27 juni) moeten luisteren naar "Man-Vrouw" van de EO, over manipulatie binnen kerken uit naam van God, wat Hij wil en zo.
Wat Gravo zegt getuigt van respect voor de verschillende verschijningsvormen van de kerk, maar het een mogelijkheid om datgene waarin die kerk is vastgeroest, los te weken en zo open te staan voor wat er in de wereld gebeurt en daarop in te kunnen spelen.
Dat snap ik, maar waar het mij om ging is dat we ook niet moeten doorslaan naar de andere kant.
Niet alles waar ik mij goed bij voel is ook goed, de Bijbel geeft immers wel degelijk bepaalde kaders.
Ik wordt altijd een beetje prilerig(bestaat dat woord wel???) als men alles op het gevoel laat aankomen, het gevoel kan bedriegen, maar wie zijn geloof op Jezus bouwt, bouwt op een onwankelbaar fundament, ook als de stormen over ons leven waaien, en juist op die momenten wil ons gevoel ons nog wel eens in de steek laten.