wereld proefdierdag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: wereld proefdierdag

Berichtdoor Optimatus » 27 apr 2009 20:02

Dat vind ik wel een belangrijk verschil.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2009 14:50

Mortlach schreef:
Optimatus schreef:Wordt leder verkregen door speciaal daarvoor gehouden dieren, zoals bont?

Het verschil is dus dat we koeien opeten, en nertsen niet? Ik heb geen idee wat men met de nerts doet nadat die ontdaan is van zijn vachtje, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het karkas zonder meer wordt weggegooid.

Een belangrijk verschil dus.... of zo'n dier sterft omdat hij wordt opgegeten.... En je dan wat nuttig is voor andere dingen dan consumptie ook gebruikt. Wat men met de nertsen doet weet ik niet, ik vermoed die weer in voedselprodukten voor dieren worden verwerkt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2009 15:06

Leer is minder een luxe-product dan bont, dat is voor mij het verschil
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2009 09:00

daarnaast blijft leer over nadat je vlees hebt gemaakt en vlees is ook niet echt een luxeproduct.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2009 09:54

Goed, dus als we nerts zouden eten zou het ook geen probleem meer zijn?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2009 10:01

Geen probleem, dat zeg ik niet. Wel een wat minder probleem. Wat vlees betreft mogen we ons ook wel iets bewuster worden van wat we eten... en dat een klein beetje beperken. Vlees is niet echt een luxeproduct maar teveel vlees eten misschien wel overbodige luxe.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 30 apr 2009 00:48

jip_86 schreef:
marcel081276 schreef:dieren zijn zo hulpeloos, als je ziet hoe een kat een soort usb aansluiting in zijn kop heeft omdat ze zijn reactie op bepaalde stoffen willen zien.. ](*,)
sorry hoor maar ik hoop echt niet dat ik ooit zo iemand tegenkomt die zulke proeven doet alleen voor make-up enz.. :frown:
dieren gaan bij mij voor alles laten ze zulke dingen lekker op mensen testen, geen enkel probleem mee!

Ok, ik hier nog wel een experimentje liggen. Daarvoor moet ik wel even een seriele kabel in je hoofd implanteren. Wil je hier even komen zitten?

nee sorry geen interesse, maar er zijn genoeg personen die er perfect geschikt voor zijn..
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 05 mei 2009 15:13

huh... wat voor mensen bedoel je dan?

gr happy mom

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 09 mei 2009 21:42

happy mom schreef:huh... wat voor mensen bedoel je dan?

gr happy mom

bijvoorbeeld de mensen die het verzinnen om beesten zo iets aan te doen..

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 09 mei 2009 23:04

De actiegroepen die opkomen voor de rechten van dieren worden steeds gewelddadiger en daarom moeten wij ons distancieren van deze groeperingen.
Dieren die missbruikt worden voor make up en andere luxe artikelen moeten worden beschermd. Voor medicijnen die mogelijk heilzaam zijn voor patienten en getest worden op dieren daar moeten wij zorgvuldig omgaan. De dieren die op ons lijken geven zoveel informatie en kennis of een medicijn dat in ontwikkeling is dat daar onderzoek voor nodig is. Je zult maar Parkinson hebben of mogelijk toekomstig Altzheimer-talent hebben.
De dag van het proefdier vind ik persoonlijk ongepast. Komt er ook een dag voor de doodgespoten bladluis of de dag van de zinloos gekweekte paling?????
In de bijbel komen de dieren er ook slecht vanaf. De zondebok stierf een vreselijke dood. De offers die werden gebracht het kosher slachten van dieren. Bekijk het filmpje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=o48deyNYGqk&feature=related (niet geschikt voor de zwakke maag en de dierenliefhebbers, dit is een waarschuwing!!!!!). Op deze manier moest en moet het volk van Israel van de Eeuwige met dieren omgaan. Bijbels gezien is de mens heerser over de dieren en hebben de dieren het moeten ontgelden over de zonden van de mens.
Nosce te ipsum

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 10 mei 2009 11:02

ik ben inderdaad wat milder als het gaat om proeven voor medicijnen maar dan inderdaad met de meest mogelijke zorg en voorzichtigheid.
wat de bijbel er over zegt kan me niets schelen ik vind het te ziek voor woorden dat een beest zo moet lijden voor de zonden van een volk.. te ziek voor woorden!!!!!
ik geloof ook totaal niet dat God die opdrachten gaf, mensen kunnen heel goed dingen verzinnen om macht uit te oefenen..

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 10 mei 2009 17:33

marcel081276 schreef:ik ben inderdaad wat milder als het gaat om proeven voor medicijnen maar dan inderdaad met de meest mogelijke zorg en voorzichtigheid.
wat de bijbel er over zegt kan me niets schelen ik vind het te ziek voor woorden dat een beest zo moet lijden voor de zonden van een volk.. te ziek voor woorden!!!!!
ik geloof ook totaal niet dat God die opdrachten gaf, mensen kunnen heel goed dingen verzinnen om macht uit te oefenen..

Ik snap dat niet helemaal, leg uit :)
*onderschrift verwijderd door moderator*

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 10 mei 2009 20:11

eh, wat snap je dan niet?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 11 mei 2009 13:19

bassie76 schreef:
Optimatus schreef:Medicijnen zijn van een andere orde dan bont. Me dunkt dat dit onderscheid evident is.

Ik heb niets met bont, maar in navolging van de reactie van Mortlach: wat is het verschil tussen het dragen van bont of leer?

bont is vroeger en nu een luxe,
leer is nu een luxe, maar was dat vroeger niet.

2e, leer is een bijproduct van de slacht voor vlees, en in het geval van bont geld dat alleen voor inuitjagers.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 18 mei 2009 22:01

marcel081276 schreef:eh, wat snap je dan niet?

De zin die ik markeerde in mijn quote.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Terug naar “Archief”