Ja, ik ben ook blij lopend naar kerk te kunnen, al zou ik soms liever fietsen.
Maar goed, ik kan tenminste 3 minuten voor tijd binnenkomen, met de auto is jeweetwel-op-de-galerij de enige die dat presteert

(stond eerst een naam, maar is niet aardig om namen te noemen)
Inderdaad, laten we dit orgel nog maar ff houden. Het is zingen in de eredienst en geen topconcert of iets dergelijks. Het gaat niet in de eerste plaats om de geluidskwaliteit. Daar heb ik nog het volgende illustrerende verhaal over.
Er was ergens een klooster waar 3 monniken woonden. Elk jaar met kerstfeest gingen ze een paar uur zingen om God te prijzen, want dat wilden ze zo graag. Dit ging een aantal jaar zo door, totdat er op een gegeven moment vlak voor kerstfeest een professionele zanger op de stoep stond om voor hen te zingen. Dat mocht wel van de monniken, dus die zanger gaat voor ze zingen. Heel erg mooi zingen. Nou, denken die monniken: wij zingen eigenlijk maar heel erg lelijk: als wij zingen is het gewoon geen gehoor. Het resultaat is dat er dat jaar in het klooster alleen wordt gezongen door de zanger en niet door de monniken, want dat durven ze niet, bang om God te beledigen.
In de week na kerstfeest komt er een engel in het klooster. Hij zegt: Monniken, hoe zit het nu precies? Al jaren genieten wij elk jaar met kerstfeest van jullie gezang, maar dit jaar hebben we helemaal niets gehoord!!!
Sindsdien hebben de monniken elk jaar vol overgave de lof van God gezongen met kerstfeest!
Dan denk ik soms wel eens dat we moeten oppassen bij gemeenten met een orgel van 650.000 euro, dat het gevaar aanwezig is dat je het dan te veel in geluidskwaliteit gaat zoeken.