Moderator: Moderafo's
sela schreef:wel eens aan zeeland gedacht?
*Annet* schreef:sela schreef:wel eens aan zeeland gedacht?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
*Annet* schreef:Oom en tante wonen in Huizinge, gaan de Ger Gem in Drachten. 3 kwartier rijden enkele reis. Daar hebben we dus geen zin in. Het is natuurlijk niet alleen voor de kerkdiensten maar ook tzt catechesatie enz.
mini schreef:Ik kom zelf van Flakkee. Absoluut een mooie omgeving en in Stellendam woon je lekker dicht bij het strand.
Wat bevolking betreft wordt het iets lastiger. Stellendam gaat nog wel, maar ga absoluut niet in Ouddorp of Goedereede wonen als je snel in wilt burgeren. Dirksland werd hier nog genoemd. Als er één plaats is waar uiterlijk vertoon de boventoon voert op Flakkee is het Dirksland wel. Al gaat dat bij de hervormden iets beter. Er staat wel een leuke school en als je eenmaal ingeburgerd bent zullen de mensen ook alles voor je doen als er iets aan de hand mocht zijn.
Middelharnis is ook erg leuk. Iets groter, genoeg scholen, genoeg kerken, lekker wat winkels en de mensen zijn er ook erg aardig en open. Het heeft nog net het dorpse karakter qua gezelligheid, maar het is te groot om echt een roddeldorp te kunnen zijn of erg veel op uiterlijk vertoon te letten. Je hebt dan ook het voordeel dat je je kinderen niet zó besloten opvoed dat ze raar opkijken als ze andersdenkende mensen tegenkomen.
Flakkee is wel heel erg kerkelijk (Ger.gems zijn er behoorlijk behoudend) en daar moet je natuurlijk maar net van houden.
(persoonlijk blijf ik wel altijd naar de natuur van Flakkee terugverlangen! Heerlijk dat wijdse en altijd de ruimte hebben)
Dreisschor... dat is pas echt een gat.... als je je kind in een uitzonderingspositie op wil laten groeien moet je daar gaan wonen. Erg besloten en als ze eenmaal volwassen zijn wisten ze niet dat er ook nog mensen waren die anders dachten (die kom je daar namelijk niet tegen).
Nouja, succes ermee!
*Annet* schreef:@Sela, jij weet precies wat ik gaaf vind! Mijn hart gaat gelijk open bij het zien van zo'n alleraardigst stulpje.
Wat is er zo erg aan Ens en Emmeloord?
@Mini: bedankt voor je objectieve verslagDirksland schrap ik dus gelijk uit de boeken.
@BJ: idd die/dat Huizinge. Misschien heeft de verhalenrubriek het iets ernstiger gemaakt dan het in werkelijkheid is. Diesels trekken wel wat minder langzaam op hee.
Ik geloof niet dat ik helemaal daar (Groningen) zal gaan wonen, mijn ouders wonen in Enkhuizen, schoonouders in Werkendam. Wil niet het risico lopen dat er van me verwacht word om een weekend met 4 kinderen bij mijn schoonouders door te brengen.
Acire schreef:Wat te denken van Ede?
Groot dorp / kleine stad, speciaal onderwijs in de buurt, kerken zat.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten