Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jul 2007 11:45

In Arnhem zitten zat kerken.
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2007 14:00

sela schreef:wel eens aan zeeland gedacht? :P

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

paar jaar geleden zijn we daar mee bezig geweest, maar die zuunige zeeuwen zijn zo zuunig in het loon wat ze boden. De economie ging toen ook steeds slechter en hebben we het op de lange baan geschoven.

Een paar weken geleden begon het dus zomaar ineens weer te kriebelen, vandaar dat we nu weer overnieuw zijn begonnen.

En Arnhem, ik weet niet, krijg ik gelijk weer een mega grote stad idee. Al ben ik er nog nooit geweest. We wonen nu in een beschermd durpie zonder trein, tram en metro en mijn kinderen kunnen hier nog alleen over straat (zover ik weet en zolang dat duurt).

376000 euro noem ik veel geld, SimonT. Maar dat is voor iedereen verschillend.
ja, dat is mijn mening dan he.....

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 14:01

ik kan er een tonnetje naast zitten :wink:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

sela

Berichtdoor sela » 03 jul 2007 15:52

*Annet* schreef:
sela schreef:wel eens aan zeeland gedacht? :P

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

check http://www.jaap.nl/huizen/DREISCHOR/431 ... angeweg_2a

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 03 jul 2007 16:13

Kampen is hip 8)

Emmeloord en Ens wil je niet doodgevonden worden hoor!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 03 jul 2007 17:19

CGK<3 schreef:Kampen is hip 8)

Emmeloord en Ens wil je niet doodgevonden worden hoor!

*sluit aan*

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 jul 2007 17:52

Emmeloord, Espel, Tollebeek, Ens...
Wég daar!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 03 jul 2007 19:07

Ik kom zelf van Flakkee. Absoluut een mooie omgeving en in Stellendam woon je lekker dicht bij het strand.
Wat bevolking betreft wordt het iets lastiger. Stellendam gaat nog wel, maar ga absoluut niet in Ouddorp of Goedereede wonen als je snel in wilt burgeren. Dirksland werd hier nog genoemd. Als er één plaats is waar uiterlijk vertoon de boventoon voert op Flakkee is het Dirksland wel. Al gaat dat bij de hervormden iets beter. Er staat wel een leuke school en als je eenmaal ingeburgerd bent zullen de mensen ook alles voor je doen als er iets aan de hand mocht zijn.
Middelharnis is ook erg leuk. Iets groter, genoeg scholen, genoeg kerken, lekker wat winkels en de mensen zijn er ook erg aardig en open. Het heeft nog net het dorpse karakter qua gezelligheid, maar het is te groot om echt een roddeldorp te kunnen zijn of erg veel op uiterlijk vertoon te letten. Je hebt dan ook het voordeel dat je je kinderen niet zó besloten opvoed dat ze raar opkijken als ze andersdenkende mensen tegenkomen.
Flakkee is wel heel erg kerkelijk (Ger.gems zijn er behoorlijk behoudend) en daar moet je natuurlijk maar net van houden.
(persoonlijk blijf ik wel altijd naar de natuur van Flakkee terugverlangen! Heerlijk dat wijdse en altijd de ruimte hebben)

Dreisschor... dat is pas echt een gat.... als je je kind in een uitzonderingspositie op wil laten groeien moet je daar gaan wonen. Erg besloten en als ze eenmaal volwassen zijn wisten ze niet dat er ook nog mensen waren die anders dachten (die kom je daar namelijk niet tegen).
Nouja, succes ermee!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 jul 2007 21:01

*Annet* schreef:Oom en tante wonen in Huizinge, gaan de Ger Gem in Drachten. 3 kwartier rijden enkele reis. Daar hebben we dus geen zin in. Het is natuurlijk niet alleen voor de kerkdiensten maar ook tzt catechesatie enz.

Huizinge tussen Loppersum en Middelstum? En dan nog 45 minuten naar Drachten? Dan rijden ze voor mijn gevoel niet echt door :oops: Maar goed dat is iets offtopic ;-) Er zijn voldoende "andere" kerken in de omgeving denk ik nog daar. Maar daar zal het verhuizen bij jullie niet op vast komen te zitten denk ik. Die baan is belangrijker eerst.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2007 22:00

@Sela, jij weet precies wat ik gaaf vind! Mijn hart gaat gelijk open bij het zien van zo'n alleraardigst stulpje.

Wat is er zo erg aan Ens en Emmeloord?

@Mini: bedankt voor je objectieve verslag :mrgreen: Dirksland schrap ik dus gelijk uit de boeken.

@BJ: idd die/dat Huizinge. Misschien heeft de verhalenrubriek het iets ernstiger gemaakt dan het in werkelijkheid is. Diesels trekken wel wat minder langzaam op hee.

Ik geloof niet dat ik helemaal daar (Groningen) zal gaan wonen, mijn ouders wonen in Enkhuizen, schoonouders in Werkendam. Wil niet het risico lopen dat er van me verwacht word om een weekend met 4 kinderen bij mijn schoonouders door te brengen.

sela

Berichtdoor sela » 04 jul 2007 06:45

mini schreef:Ik kom zelf van Flakkee. Absoluut een mooie omgeving en in Stellendam woon je lekker dicht bij het strand.
Wat bevolking betreft wordt het iets lastiger. Stellendam gaat nog wel, maar ga absoluut niet in Ouddorp of Goedereede wonen als je snel in wilt burgeren. Dirksland werd hier nog genoemd. Als er één plaats is waar uiterlijk vertoon de boventoon voert op Flakkee is het Dirksland wel. Al gaat dat bij de hervormden iets beter. Er staat wel een leuke school en als je eenmaal ingeburgerd bent zullen de mensen ook alles voor je doen als er iets aan de hand mocht zijn.
Middelharnis is ook erg leuk. Iets groter, genoeg scholen, genoeg kerken, lekker wat winkels en de mensen zijn er ook erg aardig en open. Het heeft nog net het dorpse karakter qua gezelligheid, maar het is te groot om echt een roddeldorp te kunnen zijn of erg veel op uiterlijk vertoon te letten. Je hebt dan ook het voordeel dat je je kinderen niet zó besloten opvoed dat ze raar opkijken als ze andersdenkende mensen tegenkomen.
Flakkee is wel heel erg kerkelijk (Ger.gems zijn er behoorlijk behoudend) en daar moet je natuurlijk maar net van houden.
(persoonlijk blijf ik wel altijd naar de natuur van Flakkee terugverlangen! Heerlijk dat wijdse en altijd de ruimte hebben)

Dreisschor... dat is pas echt een gat.... als je je kind in een uitzonderingspositie op wil laten groeien moet je daar gaan wonen. Erg besloten en als ze eenmaal volwassen zijn wisten ze niet dat er ook nog mensen waren die anders dachten (die kom je daar namelijk niet tegen).
Nouja, succes ermee!

:lol: in dreischor? dat is toch een haske onchristelijk dorp?
of bedoel je eigenlijk bru of oosterland ofzo. in dat geval ben ik het wel met je eens. en dat ligt er natuurlijk maar een paar kilometer vandaan..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2007 07:57

*Annet* schreef:@Sela, jij weet precies wat ik gaaf vind! Mijn hart gaat gelijk open bij het zien van zo'n alleraardigst stulpje.

Wat is er zo erg aan Ens en Emmeloord?

@Mini: bedankt voor je objectieve verslag :mrgreen: Dirksland schrap ik dus gelijk uit de boeken.

@BJ: idd die/dat Huizinge. Misschien heeft de verhalenrubriek het iets ernstiger gemaakt dan het in werkelijkheid is. Diesels trekken wel wat minder langzaam op hee.

Ik geloof niet dat ik helemaal daar (Groningen) zal gaan wonen, mijn ouders wonen in Enkhuizen, schoonouders in Werkendam. Wil niet het risico lopen dat er van me verwacht word om een weekend met 4 kinderen bij mijn schoonouders door te brengen.

als je een beetje aansluiting wil hebben bij de mensen zou ik daar dus niet gaan wonen (ens). Je zit overal ver vandaan (kerk, winkels, school).
Dan zou ik meer kiezen voor Zwolle, Kampen of IJsselmuiden (als je in de buurt van Kampen wil wonen).

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 04 jul 2007 10:00

sela schreef: :lol: in dreischor? dat is toch een haske onchristelijk dorp?
of bedoel je eigenlijk bru of oosterland ofzo. in dat geval ben ik het wel met je eens. en dat ligt er natuurlijk maar een paar kilometer vandaan..

Ik bedoelde idd de omgeving, je moet je kind toch ergens op school doen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 jul 2007 11:18

Wat te denken van Ede?
Groot dorp / kleine stad, speciaal onderwijs in de buurt, kerken zat.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jul 2007 14:57

Acire schreef:Wat te denken van Ede?
Groot dorp / kleine stad, speciaal onderwijs in de buurt, kerken zat.....

De huizen zijn in Ede flink aan de prijs. Juist omdat we vrij willen wonen en mijn man een gewone arbeider is zijn we wel aan een bepaalde prijsklasse gebonden. Op Funda staan geen vrijstaande huizen onder de 250000 euro. Moet je eens vergelijken met Flevoland.......

Vandaar dat we beetje in de "uithoeken" van het land aan het kijken zijn.

Terug naar “Archief”