Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Boekenlezer schreef:Laat ik eens beginnen.
Een verschil wat mij recentelijk heel sterk opviel, is de manier van beleven van sociale contacten tussen mensen van het verschillende geslacht.
Mannen zijn daarin nogal erotisch gericht, terwijl vrouwen naar daarin juist heel sociaal gericht zijn. Een man is zich sterk bewust van wat een vrouw aan (erotische) gevoelens bij hem losmaakt, en dat is een enorm sterke motivator in zijn sociale gedrag. Maar een vrouw is zich vooral bewust van hoe het contact tussen hen is en of het een beetje goed loopt en zo, en dat bepaalt haar doen sterk. Terwijl zij dat erotische juist niet zo voelt in eerste instantie.
Dat is natuurlijk ook per vrouw verschillend
André schreef:Precies, er zijn ook mannen die vrouwelijke eigenschappen hebben en andersom.JialiKelly schreef:dorine88 schreef:Mannen dromen in het zwart-wit, vrouwen dromen in kleur.
Nee hoor, mijn vriend droomt zelf ook gewoon in kleur.
Ik denk bijvoorbeeld dat ik me wel redelijk kan inleven (a)
dorine88 schreef:Stond trouwens een artikel gisteren in de krant. Wanneer een tweeling bestaat uit een jongen en een meisje, is dat meisje mannelijker dan normaal. Ze hebben bijvoorbeeld een sterkere kaaklijn, zijn lang en het verschil tussen middel- en wijsvinger is groter dan bij vrouwelijke eenlingen. Wat minder is dat deze meisjes minder vruchtbaar zijn. Best wel opmerkelijk en herken het ook in mijn omgeving.
Hippieblijhoofd schreef:Overigens ben ik wat doorzeuren en nuchter zijn en dergelijke dan toch niet echt een vrouw, geloof ik. Volgens mij ligt dat meer aan in welk gezin je opgroeid. Ik heb het idee dat een 'jongensgezin' veel minder zeurderig is dan een 'meidengezin'
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten