Verschillen tussen mannen en vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 jun 2007 10:06

Scary Othello, ik ga me de komende tijd maar eens concentreren op de mimiek.. Stel dat ik je ooit weer eens tegen het lijf mag lopen. :mrgreen:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jun 2007 11:39

rosalie83 schreef:
Boekenlezer schreef:Laat ik eens beginnen.
Een verschil wat mij recentelijk heel sterk opviel, is de manier van beleven van sociale contacten tussen mensen van het verschillende geslacht.
Mannen zijn daarin nogal erotisch gericht, terwijl vrouwen naar daarin juist heel sociaal gericht zijn. Een man is zich sterk bewust van wat een vrouw aan (erotische) gevoelens bij hem losmaakt, en dat is een enorm sterke motivator in zijn sociale gedrag. Maar een vrouw is zich vooral bewust van hoe het contact tussen hen is en of het een beetje goed loopt en zo, en dat bepaalt haar doen sterk. Terwijl zij dat erotische juist niet zo voelt in eerste instantie.

Dat is natuurlijk ook per vrouw verschillend 8)

Ja, dat is natuurlijk ook zo. Om van twee 'hokken' te spreken waarin alles eender zou zijn, doet natuurlijk geen recht aan de werkelijkheid. Ieder man en iedere vrouw is ook weer anders.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 jun 2007 12:07

Hmm, wij zaten gisteren een boekje van Rikkert Zuiderveld te lezen.. vaak sterk overdreven, maar ook vaak een kern van waarheid :D

Tsja, er zijn denk ik karaktertrekken die bij mannen meer voorkomen dan bij vrouwen en andersom.
Zou het vaak zo zijn dat mensen ontbrekende dingen in een partner zoeken ofzo? Misschien niet per se zoeken, maar dat die verschillen wel maakt dat je veel voor elkaar kunt betekenen?
Bij ons zie ik dat wel een beetje denk ik.
Mijn 'geliefde' (:P) is een ster in relativeren. Soms té. Dus soms is het goed voor mij en soms weer andersom de rem erop. Nouja.. er zijn nog wel een berg voorbeelden te noemen, maar Rikkert lezen is wel een aanrader ;)
pobody's nerfect

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 22 jun 2007 12:29

-Karakterverschillen zijn er zeker.
-Mannen zijn over het algemeen nuchter.
-Vrouwen kunnen doorzeuren over één probleem
-Maar ze kunnen zich wel beter inleven dan mannen.
-Lichamelijke verschillen tussen mannen en vrouwen, maar dat spreekt voor zich.
-Mannen dromen in het zwart-wit, vrouwen dromen in kleur.

Stond trouwens een artikel gisteren in de krant. Wanneer een tweeling bestaat uit een jongen en een meisje, is dat meisje mannelijker dan normaal. Ze hebben bijvoorbeeld een sterkere kaaklijn, zijn lang en het verschil tussen middel- en wijsvinger is groter dan bij vrouwelijke eenlingen. Wat minder is dat deze meisjes minder vruchtbaar zijn. Best wel opmerkelijk en herken het ook in mijn omgeving.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 22 jun 2007 12:37

Dromen mannen écht in zwart-wit? Hoe bizar.. :|

Overigens ben ik wat doorzeuren en nuchter zijn en dergelijke dan toch niet echt een vrouw, geloof ik. Volgens mij ligt dat meer aan in welk gezin je opgroeid. Ik heb het idee dat een 'jongensgezin' veel minder zeurderig is dan een 'meidengezin' ;)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 jun 2007 12:44

dorine88 schreef:Mannen dromen in het zwart-wit, vrouwen dromen in kleur.

Nee hoor, mijn vriend droomt zelf ook gewoon in kleur.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jun 2007 12:54

JialiKelly schreef:

Toch eens navragen bij deze en gene 8)

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 22 jun 2007 12:58

rosalie83 schreef:
JialiKelly schreef:

Toch eens navragen bij deze en gene 8)

Ik droom in kleur! Laatst herkende ik die blauwe vogel van sesamstraat in een droom :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 22 jun 2007 12:59

JialiKelly schreef:

Precies, er zijn ook mannen die vrouwelijke eigenschappen hebben en andersom.
Ik denk bijvoorbeeld dat ik me wel redelijk kan inleven (a)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 jun 2007 13:30

André schreef:
JialiKelly schreef:

Precies, er zijn ook mannen die vrouwelijke eigenschappen hebben en andersom.
Ik denk bijvoorbeeld dat ik me wel redelijk kan inleven (a)

Inderdaad!
En dat mannen nuchterder zijn dan vrouwen, vind ik steeds minder opgaan :!:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jun 2007 13:56

essieee schreef:[En dat mannen nuchterder zijn dan vrouwen, vind ik steeds minder opgaan :!:
Worden de vrouwen nuchterder, of de mannen minder nuchter? :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 22 jun 2007 15:41

dorine88 schreef:Stond trouwens een artikel gisteren in de krant. Wanneer een tweeling bestaat uit een jongen en een meisje, is dat meisje mannelijker dan normaal. Ze hebben bijvoorbeeld een sterkere kaaklijn, zijn lang en het verschil tussen middel- en wijsvinger is groter dan bij vrouwelijke eenlingen. Wat minder is dat deze meisjes minder vruchtbaar zijn. Best wel opmerkelijk en herken het ook in mijn omgeving.

Dit schijnt ook te gelden voor meisjes met veel broers, misschien in mindere mate(?). Dat verklaart wellicht ook wat Hippie zei: :)

Hippieblijhoofd schreef:Overigens ben ik wat doorzeuren en nuchter zijn en dergelijke dan toch niet echt een vrouw, geloof ik. Volgens mij ligt dat meer aan in welk gezin je opgroeid. Ik heb het idee dat een 'jongensgezin' veel minder zeurderig is dan een 'meidengezin'

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jun 2007 15:47

bmwijnand schreef:Ik droom in kleur! Laatst herkende ik die blauwe vogel van sesamstraat in een droom :mrgreen:

Pino :yahoooo:

Wat een leuke dromen droom jij!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jun 2007 15:52

Een belangrijke aanleiding om dit topic te openen, is het antwoord wat ik gekregen heb op een aanbod van mij aan een vrouw om elkaar weer eens te ontmoeten. (Dat heb ik in feite in heel algemene taal in de tweede bijdrage omschreven.) Wat mij daarin opviel, was dat de afwijzing gemotiveerd werd met dingen waar ik nooit mee zou komen. Zoals: toen we elkaar nog regelmatig zagen, gingen we weinig met elkaar om, en hadden we elkaar weinig te vertellen. En ze dacht dat dat nu niet anders zou gaan.
Er was toen inderdaad weinig contact tussen ons. (Sociale argumenten dus.) Maar dan heb ik zoiets van: 'so what, dat staat nieuwe initiatieven niet in de weg.'
Mijn motivatie was juist, dat ik haar best een aantrekkelijke vrouw vind. (In feite een erotische motivatie dus.) Die sociale belemmeringen maken mij niet uit. Dat kan je toch gewoon anders gaan doen? Nieuwe ronde, nieuwe kansen, denk ik dan.
En misschien sta ik sowieso wat onbekommerder tegenover zo'n afspraakje, omdat het van mij niet noodzakelijkerwijs uit hoeft te lopen op een relatie of zo. Nee, ik ben momenteel anders gewend om met meisjes om te gaan. Veel ontspannener. Meisjes/vrouwen zijn wat mij betreft vooral gezellig, en waarom zou dat gelijk met een bijzondere relatie van doen moeten hebben? Vandaar mijn onbekommerdheid hierin. Dus ik dacht: dan kan ik het best eens voorstellen. Maar dat leverde dus een best wel massief antwoord op. (Het hoefde van haar niet, en het leek haar niet verstandig om eraan te beginnen.) Daaruit krijg ik een beetje de indruk dat zij het wat exclusiever met het oog op een bijzondere relatie opvat.
Gevolg is dat het contact tussen haar en mij nu waarschijnlijk ten einde is. Want zo'n contact dan nog ontspannen voortzetten wordt dan natuurlijk wel erg lastig. Dan ben ik bang dat ik voor haar idee te stalkerig word.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 jun 2007 16:17

Ik herken het een beetje. Ik ga over het algemeen met jongens en meisjes ongeveer hetzelfde om, ik ben dan soms wel een vaag ei. Een meisje vind het (even generaliseren hoor) vind het iets logischer dat wanneer er wat is, dat je een hand op een schouder legt of iets dergelijks. Mannen vinden dat maar raar, mijn vrienden zijn nu gewend aan mijn knuffelige gedrag, dat vind ik erg tof. Alleen is het soms niet slim om zo onbevangen om te gaan met meisjes, omdat meisjes blijkbaar wel eens het gevoel hebben dat een man daar 'iets speciaal' mee bedoeld.

Natuurlijk, de refowebmeiden zijn daar totaaaaal anders in. Toen ik hier als nuchter, klein, tukkertje kwam en de eerste meeting meemaakte (2002 geloof ik) vond ik het maar een klefboeltje, is nu wel wat veranderd ik doe graag mee, alleen wanneer ik dat zou doen richting de mensen hier zo in rijssen, húmm. Ik ga binnenkort weer op Daniëlkamp en dan moet ik daar weer reking mee houden, dat je als man niet zo kameraadschappelijk met allerlei dames om kunt gaan. Verder... ik ben nogal emotineel-androgyn ik ben soms erg vrouwelijk daarin.

http://www.treinreizigers.nl/test
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”