De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2006 09:53

Ik zou het, gezien de huidige samenstelling van de Tweede Kamer ook een mooie optie vinden. 'k Ben wel benieuwd of men nu toch de boel nog gaat 'rekken' tot de verkiezingen in maart. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat de formatiebesprekingen nu toch eigenlijk nog redelijk snel zijn gestart.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2006 09:56

Denkertje21 schreef:
Jo'tje schreef: Goed gebedspunt voorlopig!

Tussen alle reacties door vind ik dit wel de mooiste!

Gaan we Rouvoet en z'n 'onderhandelingen' meenemen in ons gebed? God doet wonderen en ik bid en hoop van harte dat Rouvoet en zijn partij daarvoor gebruikt gaan worden!

Ik heb CDA gestemd. Vind je het goed dat ik voor Balkenende blijf bidden?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 19 dec 2006 10:06

Optimatus schreef:Ik heb CDA gestemd. Vind je het goed dat ik voor Balkenende blijf bidden?

Ja hoor, die kan het ook wel gebruiken ;-)
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2006 10:08

Optimatus schreef:
Is het account Sabra gehackt door Glimmerveen en co.?

Nee, ik bevind mij echter rechts van het politieke centrum.

Ik vind het een goed idee om GroenLinks wel bij deze formatie te betrekken. In de eerste plaats creëer je wat meer draagvlak in de Kamers en verder zadel je de PvdA met een tweede linkse partij op, zodat deze partij niet alleen tegenover een christelijke meerderheid zit, maar in een evenwichtssituatie.

Dat leidt enkel tot meer instabiliteit van het kabinet, een vierde partij. Bovendien moet ik er niet aan denken dat een milieuterrorist als Wijnand Duyvendak eventueel in aanmerking komt voor een post als bewindsman.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2006 10:18

Terorist voor de een, held voor de ander.

Ik ben voorzichtig geworden met dergelijke etikettering.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 19 dec 2006 10:47

Marnix schreef:kweenie. Jammer dat Van Middelkoop er niet meer bij zit. (nou ja, in de eerste kamer dan) Van Middelkoop lijkt me uitermate geschikt. Tineke Huizinga komt misschien ook wel in aanmerking voor een functie, hoewel ik denk dat de CU geschiktere mensen heeft. Dhr. Slob bijvoorbeeld.

Misschien leuk om even te speculeren over de invulling van CU-ministersposten?

Zomaar een wilde gok:
* Huizinga op Ontwikkelingssamenwerking
* Slob op Verkeer & Waterstaat

Ik hoop dat Van Middelkoop een ministerschap krijgt; hij is een uitermate betrouwbare, oerdegelijke en welbespraakte politicus (en leuk voor Marnix: hij is nog vrijgemaakt ook ;)).

Optimatus schreef:Ik heb CDA gestemd. Vind je het goed dat ik voor Balkenende blijf bidden?

Dan bid ik met je mee. Ik heb deze dagen echt met Balkenende te doen en de hele "persoon Balkenende" spreekt mij zeer aan.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2006 10:53

Ik hoop dat Van Ardenne op Ontwikkelingssamenwerking blijft zitten. Zij heeft in Afrika uitstekend werk verricht.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 19 dec 2006 10:58

Sabra,

je meent toch niet serieus dat Hans van Balen een stemmentrekker is? Laat staan een natuurlijk leider. Die man heeft het charisma van een deurklink en hij brengt zijn rechtse retoriek ook nog op een uitermate bedroevende manier. Daarnaast zit hij veel te veel op de schoot van Bush.

Binnen de VVD, ook in het rechtse kamp, zijn betere mensen te vinden. Daar ben ik van overtuigd. Bijvoorbeeld de man die veel te laag op de lijst stond en daarom er geen trek meer in had, maar in mijn ogen een van de beste en moedigste sprekers binnen de VVD, Arno Visser.

Maar goed, we hadden het over de CU in de regering. Volgens mij moet de fractie als geheel doorgaan en komen mensen als prof. Schuurman wel in aanmerking voor een mooie post.
Zelf ambieer ik justitie 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2006 10:59

Moet ik die ambitie vast even aan partijgenoot Balkenende doorgeven, Leclerc? :mrgreen: Ik heb hem net aan de lijn.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 19 dec 2006 11:03

Optimatus schreef:Ik hoop dat Van Ardenne op Ontwikkelingssamenwerking blijft zitten. Zij heeft in Afrika uitstekend werk verricht.

Hm, dat hoopte ik nou net niet. Ik ben weinig gecharmeerd van haar beleid...

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 19 dec 2006 11:04

Sabra schreef:Dat lijkt mij helemaal niets. Twee uitgesproken linkse partijen in de coalitie is al erg genoeg.

Twee uitgesproken linkse partijen? Je had nog niet meegekregen dat de SP is afgevallen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2006 11:05

Klaas schreef:
Optimatus schreef:Ik hoop dat Van Ardenne op Ontwikkelingssamenwerking blijft zitten. Zij heeft in Afrika uitstekend werk verricht.

Hm, dat hoopte ik nou net niet. Ik ben weinig gecharmeerd van haar beleid...

Zij is een van de weinigen die scheuren kan veroorzaken in krankzinnige regimes zoals dat in Kampala en Khartoum.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2006 11:10

GKN'er schreef:Zomaar een wilde gok:
* Huizinga op Ontwikkelingssamenwerking
* Slob op Verkeer & Waterstaat

Huizinga heeft de afgelopen jaren niet echt laten zien dat zij over kwaliteit beschikt. Het lijkt mij dan ook zeer ongepast om haar een ministerspost toe te bedelen.

Ik heb liever een andere baas dan Arie Slob. Bovendien valt er weinig te winnen voor de CU op Verkeer en Waterstaat.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2006 11:11

leclerc schreef:Sabra,

je meent toch niet serieus dat Hans van Balen een stemmentrekker is? Laat staan een natuurlijk leider. Die man heeft het charisma van een deurklink en hij brengt zijn rechtse retoriek ook nog op een uitermate bedroevende manier. Daarnaast zit hij veel te veel op de schoot van Bush.

Hans van Baalen is dan wel geen stemmentrekker, ik vind hem een zeer kundig man, die i.t.t. tot nogal wat linkse politici beter in staat is proporties aan te geven.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2006 11:12

Klaas schreef:
Twee uitgesproken linkse partijen? Je had nog niet meegekregen dat de SP is afgevallen?

Ik denk eerder dat jij niet beseft dat de CU een uitgesproken linkse partij is.

Terug naar “Archief”