ik heb met geen enkel woord gesproken over een 'zieleslaap' Hero.
geen zaken gaan inlezen of suggeren die er niet staan.
in de bijbel wordt wel over een doodsslaap gesproken.
Joh. 11:11
en dit sprak Hij:Lazarus onze vriend slaapt! (zieleslaap!!! niet echt. Lazarus was zo dood als dood maar zijn kan).
maar Ik ga heen om hem uit de slaap (zieleslaap!!! niet echt) te wekken.
de discipelen dachten dat Hij sprak dat Lazarus gewoon sliep o.i.d. ze snapten de woorden van Jezus niet helemaal als Hij dergelijke woorden zegt. Jij hebt daar ook moeite mee bliijkbaar.
want wat geeft Jezus als antwoord:Lazaraus is gestorven.
(en zo dood als dood maar zijn kan). Lazarus was al aan het ontbinden.
in heel het gedeelte wordt NIETS maar dan ook NIETS gezegd dat Lazarus zieltje al in de hemel is.
ALs je zo bijbelgetrouw bent kom dan maar met teksten om jouw mening te onderbouwen.
Ook bij het dochtertje zegt de Here Jezus dat ze zich niet zo druk moeten maken en niet zo moeten wenen. ook zegt Hij. het kind is niet gestorven maar het slaapt. (zieleslaap!!! niet echt lijkt me).
de dood is blijkbaar een hele diepe slaap. zo wordt het ons bijbels voorgesteld en wel door de Here Jezus Himself. voor mij een reden des temeer om Zijn woord maar te geloven.
dat jij er anders over denkt is prima. maar onderbouw het wel graag.
gelieve ook niet te suggeren in welk soort gemeente ik zit als je niet weet waar ik wel kom. niet iemand veroordelen omdat hij of zij in een ander soort van gemeente zit.
nogmaals, het topic ging over de vraag of er leven na de dood was.
deze vraag heb ik op grond van de bijbel beantwoord. als je het er niet me eens bent dan kun je het beste de door mij aangehaalde teksten gebruiken als tegenargument voor jou 'gereformeerde' uitleg.
met vriendelijke groet.
madel
ps (ik zit dus ook niet in een apostolische gemeente) je mag nog wel een paar keer raden waar ik wel zit.

)
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.