PeterD schreef:Toch, het idee dat als je het doet uit onvrede met de aan jou gegeven haarkleur, kan ik me er wel wat bij voorstellen dat er mensen principieel tegen zijn. Zij zullen het zien als onvrede tegenover God.
Overigens heb ik mijn haar niet geverft... En ga ik het niet doen ook...
Hm ja, wat is onvrede he. Ik ben het met je eens dat dit op een niet goede manier een reden kan zijn... dat ze echt ontevreden zijn met wie ze zijn of zo. Aan de andere kant, als je het nou doet om eens een beetje te varieren? Je bent uitgekeken op je blonde haar en wil ff een keer wat anders? Net zoals je de ene keer het ene kapsel kan hebben en de andere keer het ander? Daar lijkt me niks mis mee. En is het verven van grijs haar bijvoorbeeld "ontevreden met jezelf zijn"? Ik denk dat je helemaal niet ontevreden over jezelf hoeft te zijn als je je haar verft.
Weet je, ik ben het bijna helemaal met wat je zegt eens. Ik ben het bijna helemaal eens met de beschrijving waarom mensen tegen zijn... één woord kan ik echter niet plaatsen: principieel. Waarom zouden mensen principieel tegen zijn, als je het op een goede en op een verkeerde manier kan gebruiken, afhankelijk van de motivatie om het te doen?
Daar heb ik zo'n hekel aan, als je iets op een goede en op een verkeerde manier kan gebruiken en mensen vervolgens zeggen: Dan mag je het helemaal niet gebruiken.... dan kan je het ook niet verkeerd gebruiken... en het op een goede manier iets gebruiken wordt dan ook verboden.
(ff een veralgemenisering van deze discussie)