Haarkleuring?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2006 13:37

LeChat schreef: Ik denk wel dat dat voor een aantal mensen verschil maakt, niet dírect om principiële redenen, maar omdat ze haarkleuring bij jongens op de één of andere manier in verband brengen met homoseksualiteit...

Hahaha, dan ben ik weer een sprekend voorbeeld: en ben homo, niet nichterig en toch heb ik soms ineens blond haar... Gewoon omdat ik het leuk vind en niet omdat ik ontevreden ben...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2006 13:43

Lalage schreef:
LeChat schreef:
Smurffie schreef:Maakt het voor mensen nog verschil of het een dame of een heer betreft? :P
Ik weet niet hoe ik daar bij kom..misschien omdat het bij jongens minder vaak voorkomt :)

Ik denk wel dat dat voor een aantal mensen verschil maakt, niet dírect om principiële redenen, maar omdat ze haarkleuring bij jongens op de één of andere manier in verband brengen met homoseksualiteit...

Huh? :?: Waarom? Als een man z'n grijze haar liever zwart verft, heeft dat toch niets te maken met homoseksualiteit.

Nee, is ook niet zo :wink: Ik vind haarkleuren voor een man die (vroegtijdig) grijs wordt ook helemaal niet vreemd.Net asl bij een vrouw.En eigenlijk vind ik het ook niets met homofilie te maken hebben :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jul 2006 14:51

Smurffie schreef:
Lalage schreef:
LeChat schreef:
Smurffie schreef:Maakt het voor mensen nog verschil of het een dame of een heer betreft? :P
Ik weet niet hoe ik daar bij kom..misschien omdat het bij jongens minder vaak voorkomt :)

Ik denk wel dat dat voor een aantal mensen verschil maakt, niet dírect om principiële redenen, maar omdat ze haarkleuring bij jongens op de één of andere manier in verband brengen met homoseksualiteit...

Huh? :?: Waarom? Als een man z'n grijze haar liever zwart verft, heeft dat toch niets te maken met homoseksualiteit.

Nee, is ook niet zo :wink: Ik vind haarkleuren voor een man die (vroegtijdig) grijs wordt ook helemaal niet vreemd.Net asl bij een vrouw.En eigenlijk vind ik het ook niets met homofilie te maken hebben :)

Ik ook niet, laat dat duidelijk zijn. Maar er zijn (bij mij in de kerk bijv.) echt wel mensen die zo denken. (En dan gaat 't niet zozeer over mannen die hun grijze haren wegmoffelen natuurlijk.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2006 14:56

Hm nee... kijk als een jongen het roze verft denk ik dat ook... maar vaak zijn het wel jongens die meer met hun uiterlijk bezig zijn, en tsja dat noemt men vaak 'homo'.. :roll:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2006 15:21

Raido schreef:Hm nee... kijk als een jongen het roze verft denk ik dat ook... maar vaak zijn het wel jongens die meer met hun uiterlijk bezig zijn, en tsja dat noemt men vaak 'homo'.. :roll:

Moet ik eens doen, roze! Maar overigens ken ik weinig mensen met roze haar. Ik heb geen haar dat grijs is dus kleur ik het zo af en toe gewoon omdat ik het leuk vind, coupe soleil of zo of kastanje, gewoon voor de gein. Maar volgens mij is dat nou echt niet omdat ik homo ben.
Ik ken genoeg heterojongens die het ook doen...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 jul 2006 15:49

PeterD schreef:Toch, het idee dat als je het doet uit onvrede met de aan jou gegeven haarkleur, kan ik me er wel wat bij voorstellen dat er mensen principieel tegen zijn. Zij zullen het zien als onvrede tegenover God.

Overigens heb ik mijn haar niet geverft... En ga ik het niet doen ook...

Daar ben ik het ook mee eens, maar dat geldt voor alle gevallen van onvrede over je uiterlijk, bv zo streng lijnen dat het niet meer om 'gezond' zijn' gaat.

Ik vind het alleen kort door de bocht om te stellen dat haarverven niet mag omdat het uit onvrede over je uiterlijk is, dat vind ik onzin.

Ik heb mijn haar niet geverfd maar gekleurspoeld, en volgens de kapster is dat zo onschuldig dat het zeker geen schade aanbrengt.
Maar verf weet ik niet, als je goed spul gebruikt?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2006 15:58

meschianza schreef:
PeterD schreef:Toch, het idee dat als je het doet uit onvrede met de aan jou gegeven haarkleur, kan ik me er wel wat bij voorstellen dat er mensen principieel tegen zijn. Zij zullen het zien als onvrede tegenover God.

Daar ben ik het ook mee eens, maar dat geldt voor alle gevallen van onvrede over je uiterlijk, bv zo streng lijnen dat het niet meer om 'gezond' zijn' gaat.

Ik vind het alleen kort door de bocht om te stellen dat haarverven niet mag omdat het uit onvrede over je uiterlijk is, dat vind ik onzin.

Ik heb mijn haar niet geverfd maar gekleurspoeld, en volgens de kapster is dat zo onschuldig dat het zeker geen schade aanbrengt.
Maar verf weet ik niet, als je goed spul gebruikt?

Spoeling is iig minder slecht dan verven. En het ís slecht voor je haar. Zeker als je het vaak doet, puur door die chemische troep die erin zit. Ik ken een vrouw die nog maar 40 is, en je kijkt zó op dr hoofdhuid, puur door al het verven. Doe het dan iig niet te vaak, en laat het af en toe eens helemaal uitgroeien. Sommigen verven over verf, en uitgroei is lelijk, dus maar wéér verven.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jul 2006 16:27

sinds mijn 15 jaar heb ik al verschillende kleuren in mijn haar gehad gewoon omdat ik het leuk vind maar wel gewoon natuurlijke kleuren.
in de winter wat donkerder en in de zomer lichter. ik zie er niks fouts in

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 jul 2006 17:02

aangezien dat alles wat we doen bevlekt en besmet is met zonde denk ik dat we ook als we onze haartjes verven de fout in gaan 8)

zonder gekheid, het heeft wel met een stukje ijdelheid te maken, je wilt er mooier door worden (en soms ziet men er ook beter uit dan).
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jul 2006 17:07

Als ik dikker haar zou hebben en het niet zo uitvalt had ik allang meerdere kleuren gehad :)
Heb ooit eens oranje en blonde strepen gehad in mn haar, en keer knaloranje. Echt wel tof :)
Ik heb van mezelf namelijk echt zon onbestemd kleurtje, oranje/blond ofzo. En dat ben ik gewoon wel eens zat.

Maarja, mijn haar valt al erg uit, en na verven nog erger, dus doe ik het maar niet meer.
En van thuis mag het allemaal best, mn moeder liep pas nog met oranje haren, maar dat vond ze zo erg dat ze het meteen maar donkerbruin heeft laten verven, waardoor JUIST iedereen zag dat ze het verfde ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jul 2006 18:12

ik heb juist super dik haar en vind gewoon leuk om mijn haar wel eens van kleur te verwisselen.
nu is het mijn eigen haar kleur met blonde plukken denk dat er vrijdag andere kleur door gaat voor de trouwdag
ik hou van verandering

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 jul 2006 18:55

Twee jaar terug ging ik met mijn vriendinnen op vakantie. We verveelden ons...dus sjeesden naar de supermarkt, kochten een paar soorten spoeling en hup...in dat haar ermee 8)
Maar ja....Als je spoeling gebruikt en je denk dat je het niet ziet, moet je niet ook nog eens spray gebruiken, want dan zie je het dus WEL :? :? (maar niet op de manier die jij wilde :| :wink: )
Maar goed....nu na twee jaar, kan ik weer zeggen dat ik mn eigen kleurtje heb :mrgreen: :wink:
Afbeelding

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 04 jul 2006 21:02

zodra ik met geld bij winkels kom (drie kwartier fietsen voor mij) koop ik oranje kleurspoeling. aah ik heb er zin in.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 04 jul 2006 23:29

God heeft je gemaakt met de kleur haar die je nu hebt en daarom ben je mooi. Niet om de kleur. Maar omdat God je gemaakt heeft.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2006 08:12

Hm ja, wat is onvrede he. Ik ben het met je eens dat dit op een niet goede manier een reden kan zijn... dat ze echt ontevreden zijn met wie ze zijn of zo. Aan de andere kant, als je het nou doet om eens een beetje te varieren? Je bent uitgekeken op je blonde haar en wil ff een keer wat anders? Net zoals je de ene keer het ene kapsel kan hebben en de andere keer het ander? Daar lijkt me niks mis mee. En is het verven van grijs haar bijvoorbeeld "ontevreden met jezelf zijn"? Ik denk dat je helemaal niet ontevreden over jezelf hoeft te zijn als je je haar verft.

Weet je, ik ben het bijna helemaal met wat je zegt eens. Ik ben het bijna helemaal eens met de beschrijving waarom mensen tegen zijn... één woord kan ik echter niet plaatsen: principieel. Waarom zouden mensen principieel tegen zijn, als je het op een goede en op een verkeerde manier kan gebruiken, afhankelijk van de motivatie om het te doen?

Daar heb ik zo'n hekel aan, als je iets op een goede en op een verkeerde manier kan gebruiken en mensen vervolgens zeggen: Dan mag je het helemaal niet gebruiken.... dan kan je het ook niet verkeerd gebruiken... en het op een goede manier iets gebruiken wordt dan ook verboden.
(ff een veralgemenisering van deze discussie)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”