Rudolf Meuser schreef:Die moslim is?
Als jij een moslim meisje wilt, dan zijn er dingen waar je rekening mee moet houden:
Je zult ook moslim moeten worden, anders kan je geen huwelijk met haar hebben, want volgens de koran is het zo, dat de man boven de vrouw hoort te staan, maar een mosilmvrouw staat boven een nietmoslimman, dus moet de aanstaande bruidegom zich laten besnijden en moslim worden. Want anders kan het niet volgens haar geloof.
Je zult ook toestemming aan haar vader moeten vragen.
Als je je niet kunt beheersen en je gaat toch tijdens de verkeringstijd met haar naar bed, ben je gedwongen met haar te trouwen. Doe je dat niet, en is ze dus haar maagdelijkheid kwijt, dan maakt ze haar familie ten schande, en heeft ook geen kans meer om te trouwen. De familieeer is heel belangrijk in deze cultuur, en ontmaagd en ongetrouwd betekent, een hel van een leven, als ze al in leven mag blijven. Dus als ze hier in Nederland woont zou ze moeten weglopen en nooit haar familie meer zien, want anders wordt ze gepakt door een van haar broers of neven.
Als je met haar trouwt, moet je nooit van haar scheiden, want anders is zij ook de schande van de familie en heeft ze een afschuwelijk rotleven.
Nee, zo makkelijk is het niet. Je kunt beter als vrouw met een moslimman trouwen dan als man met een moslimmeisje.
Hoe weet ik dit allemaal? Wel, ik heb in Jordanie gewoond. Dus ik ken de moslimcultuur. Nou is Jordanie nog wel een van de meest vrije tollerante landen.
Maar ik denk dat je het beter bij je eigen cultuur kunt houden.
Als vrouw kun je wel met een moslimman trouwen, maar dan moet je wel gehoorzaam zijn, en weten dat zijn wil wet is, en dat is voor de meeste Nederlandse vrouwen moeilijk. Moslimmeisjes worden al jong geleerd hoe ze hun man moeten dienen, en daar komt echt heel veel bij kijken, en dus ook dat je je man niet moet tegenspreken, en zelfs ik (onderdanige Christenvrouw) heb daar nog wel eens moeite mee
Een echte Christenman regeert ook het huis en verwacht ook dat zijn vrouw hem gehoorzaamd, maar bij ons gaat het toch wat prettiger en subtieler, Christenmannen hebben ook niet van die hele losse handen, over het algemeen. En wij mogen gewoon alleen dingen doen, zoals naar clubs en eens een dag naar een stad om te winkelen met een vriendin, dat hoef je bij een moslimman ook niet te doen. Daar is je plaats in huis.