Ik denk dat elk stelletje dat wel doet, zei het dan niet samen, maar individueel. Slecht eigenlijk, ook ik heb daarin goede voornemensLalage schreef:Dus jullie bidden niet voor je relatie?
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Dus jullie bidden niet voor je relatie?
Raido schreef:Ik denk dat elk stelletje dat wel doet, zei het dan niet samen, maar individueel. Slecht eigenlijk, ook ik heb daarin goede voornemensLalage schreef:Dus jullie bidden niet voor je relatie?
Ben ik het mee eens, al zou ik het iets zachter formuleren.TheKeimpe schreef:Een stelletje wat niet samen bid is niet goed bezig.
André schreef:Ben ik het mee eens, al zou ik het iets zachter formuleren.TheKeimpe schreef:Een stelletje wat niet samen bid is niet goed bezig.
De laatste bijdrages staan redelijk geheel in het teken van samen bidden is je 'redding' enzo.
Ik zou daar toch als nuance willen inmengen de woorden uit het gebed dat Jezus ons zelf geleerd heeft, namelijk: Uw wil geschiede.
esra schreef:ja bidden, alleen, maar zeker ook samen. open zijn tegen de Heer over je relatie.
vragen jullie trouwens wel eens aan de Heer of hij je relatie wil zegenen? en of hij jullie samen wil laten blijven:?:![]()
Dat kan niet.TheKeimpe schreef:Raido schreef:Ik denk dat elk stelletje dat wel doet, zei het dan niet samen, maar individueel. Slecht eigenlijk, ook ik heb daarin goede voornemensLalage schreef:Dus jullie bidden niet voor je relatie?
Als je niet samen bidt in je relatie, hoe kun je dan ooit ook daarin elkaar leren kennen?
Een stelletje wat niet samen bid is niet goed bezig.
Percies, God werkt door logica niet met bliksemflitsen, karakters die niet passen, passen ook niet na 3 jaar bidden.Verder vind ik het persoonlijk een beetje onzin om te bidden of het alsjeblieft maar aan mag blijven, want soms is het gewoon beter dat het uitgaat. Come what may.
Ik wil graag even in gaan op deze stellingname.Sterretje schreef:Ik vind het samen bidden een van de fijnste dingen in mijn relatie. (...) soms kun je dan ook dingen zeggen die je amper tegen elkaar durft te zeggen.
Dat denk ik niet, dat weet ik zeker, of je kunt een bijzonder onderkoelde relatie willen, dan is dat een weg idd.En er zijn mensen die het niet durven en denken 'komt later wel'. Maar ik denk dat de stap dan steeds groter wordt.
Aragorn schreef:Samen bidden kan iig wel een gevoel van verbondenheid en intimiteit geven, wat je relatie ten goede kan komen als het wat minder gaat.
Verder vind ik het persoonlijk een beetje onzin om te bidden of het alsjeblieft maar aan mag blijven, want soms is het gewoon beter dat het uitgaat. Come what may.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten