Berichtdoor Collateral » 12 feb 2005 15:12
Het geploeter van de brave kanttekenaars ten spijt, lijkt het mij toch duidelijk dat alles van God komt. Dus ook wat wij mensen als kwaad zien. In Amos 3:6 'doet God zelfs Zelf het kwaad', en in zekere zin kan ik daar ook wel inkomen, hoewel ik het een beetje ongelukkig geformuleerd vind. Ik zie God niet als Iemand die Zich actief profileert op aarde, maar wel als Iemand uit Wie alles voort komt. In denk dus dat veel bijbelplaatsen vertekend zijn door de interpretatie en de fantasie van de schrijver.
In Kolossensen 1 lezen we:
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;
17 En Hij is voor alle dingen, en alle dingen bestaan te zamen door Hem;
En in Romeinen 11:36 - "Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in der eeuwigheid."
Of Jesaja 45:6 - "Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer."