joos schreef:Rode hond is minder onschuldig dan je misschien denkt.. als een zwangere vrouw het krijgt is er grote kans op 'ongelukkige kinderen'! Doof ofzo.. dus niet zo onschuldig. En.. rode hond is nog net iets besmettelijker dan polio!
Maar inderdaad, waar ligt de grens van wel en niet.. wb. inenten ben ik van mening dat het mag als je het onder biddend opzien (en dan ook echt) doet. Niet om 'verzekerd' te wezen!
Waarom dan wel Joos?
Ik heb me 22 jaar geleden een keer een griepprik laten geven. Daar heb ik toen niet goed over nagedacht, ik had net diabetes gekregen en zou een groter risico lopen als ik griep zou krijgen. Een aantal jaar daarvoor heb ik een polioprik gehad omdat dat toen heerste en heel Nederland zat in de angst

Ik ben dus niet brandschoon wat dat betreft.
Maar wie gezond is, heeft de medicijnmeester niet van node toch?
Bij inenten moet ik altijd denken aan mensen die zich in de handen wrijven van: zo, die ziekte kan ik niet meer krijgen.
...maar 1001 andere ziektes en ongelukken nog wel.
Is het niet erg naief om je in te laten enten om je daarmee te verzekeren dat je een bepaalde ziekte niet krijgt? want als men die verzekering niet zou hebben, dan liet men zich niet inenten. Als er een coktail zou bestaan waarmee je de eeuwige jeugd zou kunnen krijgen, dus geen ouderdomskwaaltjes meer e.d., zou je dat dan niet nemen? Want daarmee voorkom je echt veel narigheid Is de gedachte achter een inenting niet gewoon: ik wil blijven leven. Maar een inenting helpt daar niets aan.
Als je je tegen rode hond laat inenten, doe het dan ook meteen tegen tbc, want je buurman zou maar net uit Turkije terugkomen van vakantie.. en tegen de sars als daar al iets voor bestaat, want de andere buurman komt net uit China terug..
Ik zie mensen schrijven dat ze bidden dat de inenting gezegend wordt. Waarom zou je dan niet gewoon om gezondheid bidden, zonder inenting.
Het rare bij inenten is dat je juist de ziekteverwekkers krijgt ingespoten zodat je lichaam er antistoffen tegen vormt. Je laat je dus eigenlijk een beetje ziek maken

)))
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.