afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jul 2006 16:29

essieee schreef:Jaja, weer een kilo....-35!! :lol:

Top!!!!

het gaat maar door bij jou!! Echt super
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2006 16:30

Top! d:)b

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 jul 2006 16:40

Goed hoor, gefeliciteerd! |:)|

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jul 2006 17:23

wow!!!
das pas girlpower!! :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 jul 2006 19:54

Jullie zijn leuk!!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 jul 2006 08:58

Toppie Esss :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 26 jul 2006 12:31

Gefeliciteerd!!

Ik ook zag ik gisteren, maar ik weet dat ik er niet trots op mag zijn..

Liefs, girliegirl
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jul 2006 13:23

girliegirl schreef:

Gefeliciteerd!!

Liefs, girliegirl

Meisje, ik herken je sores te goed, maakt me bang! Het lijkt me beter dat je meer intensieve hulp gaat zoeken, op deze manier ga je er aan onderdoor...zeker als je je er zo op focust!

Sterkte!!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 28 jul 2006 10:53

Gefeliciteerd!!

Liefs, girliegirl

Meisje, ik herken je sores te goed, maakt me bang! Het lijkt me beter dat je meer intensieve hulp gaat zoeken, op deze manier ga je er aan onderdoor...zeker als je je er zo op focust!

Sterkte!!

Je herkent mijn sores, maar zelf val je enorm veel af?? Dat begrijp ik niet helemaal.. Maar ik doe enorm mijn best me er niet op te focussen, maar dat is zoooo moeilijk.. Geloof me, ik heb een half jaar lang gevochten tegen die gedachten, elke dag weer. Bad elke dag of God me kracht wou geven om er weer doorheen te komen, om gewoon normaal gezond te eten, om met andere ogen naar mezelf te kijken, om gelukkig te zijn en weer te kunnen genieten..

En God heeft me ook geholpen om te blijven eten, ans had ik het nooit dat half jaar volgehouden terwijl die angst nog zo aanwezig was al die tijd. Maar nu gaat het niet meer. Ik ben bijna vergeten hoe het voelt om echt van iets te genieten, en als je je zo voelt lukt het je op den duur niet meer om zoiets moeilijks vol te houden.. Begrijp je? Ik heb écht waar zo mn best gedaan.. Ik voel me er zelf ook heel rot en schuldig onder, vooral tegenover mn ouders natuurlijk..

Maar mn therapeute is nu dus op de hoogte. (Zie mijn berichtje in "lichamelijke kl8en na psychische problemen") Nu moet ik voorlopig 2 x in de week naar haar toe ipv 1 x per week. En ze gaat met dok overleggen wat nu 2 do.. Ze had het ook over een eetstoornissenkliniek.. Ik weet t nie hoor, het is zo eng allemaal..

Thnx voor degenen die een berichtje op mijn site hebben gezet. (http://young_beauties.mysites.nl) Doet me zoo goed! Is echt fijn om te horen en motiverend. Dank jullie wel.. :wink:

liefs, girlie

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 jul 2006 18:21

Weet je...ik heb ook therapie gevolgd in een eetstoorniskliniek...daarom weet ik wat het is. Maar wat jij doet is niet eten zeg maar en ik heb jaren alleen maar gegeten en ben enorm dik...vandaar dat ik ook af MAg offe moet vallen...maar loop nog steeds bij de eetstoornistherapeut!!

maarre...ik vind dat je er nu goed mee aan de slag gaat! Toppie!! :lol:

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 29 jul 2006 13:57

essieee schreef:Weet je...ik heb ook therapie gevolgd in een eetstoorniskliniek...daarom weet ik wat het is. Maar wat jij doet is niet eten zeg maar en ik heb jaren alleen maar gegeten en ben enorm dik...vandaar dat ik ook af MAg offe moet vallen...maar loop nog steeds bij de eetstoornistherapeut!!

Dank je wel! Maar weet je.. het is zooo onwijs moeilijk..!! Want als ik ermee aan de slag ga, is het doel mijn "probleem" kwijt raken. Maar ik weet niet of ik dat wel wil.. Het is mn uitlaatklep lama zeggen, en als die wegvalt, wat moet ik dan?..? Ik weet het niet goed, het is echt vet moeilijk! Aan de andere kant wil ik het wel, omdat ik graag weer happy wil zijn en weer van dings (dus ook van eten!) wil kunnen genieten. Maar ik vraag me sterk af of dat ooit gaat lukken.. :cry:

Maja.. toch thnx voor je bemoedigende berichtje hoor!

Ps. was die kliniek eng? En wat had je dan BED of Boulimia??

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 29 jul 2006 14:47

girliegirl schreef:
essieee schreef:Weet je...ik heb ook therapie gevolgd in een eetstoorniskliniek...daarom weet ik wat het is. Maar wat jij doet is niet eten zeg maar en ik heb jaren alleen maar gegeten en ben enorm dik...vandaar dat ik ook af MAg offe moet vallen...maar loop nog steeds bij de eetstoornistherapeut!!

Dank je wel! Maar weet je.. het is zooo onwijs moeilijk..!! Want als ik ermee aan de slag ga, is het doel mijn "probleem" kwijt raken. Maar ik weet niet of ik dat wel wil.. Het is mn uitlaatklep lama zeggen, en als die wegvalt, wat moet ik dan?..? Ik weet het niet goed, het is echt vet moeilijk! Aan de andere kant wil ik het wel, omdat ik graag weer happy wil zijn en weer van dings (dus ook van eten!) wil kunnen genieten. Maar ik vraag me sterk af of dat ooit gaat lukken.. :cry:

Begrijp ik goed dat je bedoelt dat je eetproblemen een uiting zijn van andere problemen?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 29 jul 2006 15:46

girliegirl schreef:Dank je wel! Maar weet je.. het is zooo onwijs moeilijk..!! Want als ik ermee aan de slag ga, is het doel mijn "probleem" kwijt raken. Maar ik weet niet of ik dat wel wil.. Het is mn uitlaatklep lama zeggen, en als die wegvalt, wat moet ik dan?..? Ik weet het niet goed, het is echt vet moeilijk! Aan de andere kant wil ik het wel, omdat ik graag weer happy wil zijn en weer van dings (dus ook van eten!) wil kunnen genieten. Maar ik vraag me sterk af of dat ooit gaat lukken.. :cry:

Ik ken dat. Toen ik depressief was, wilde ik er ook niet vanaf omdat het alles was wat ik kende. Ik wist precies wat ik kon verwachten, en ook al was dat een bak ellende, het was beter dan iets nieuws omdat ik niet wist wat dat zou zijn. Pff, nu ik dat zo teruglees zie ik hoe ontzettend krom dat is.

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 30 jul 2006 11:30

MrSokkie schreef:
girliegirl schreef:Dank je wel! Maar weet je.. het is zooo onwijs moeilijk..!! Want als ik ermee aan de slag ga, is het doel mijn "probleem" kwijt raken. Maar ik weet niet of ik dat wel wil.. Het is mn uitlaatklep lama zeggen, en als die wegvalt, wat moet ik dan?..? Ik weet het niet goed, het is echt vet moeilijk! Aan de andere kant wil ik het wel, omdat ik graag weer happy wil zijn en weer van dings (dus ook van eten!) wil kunnen genieten. Maar ik vraag me sterk af of dat ooit gaat lukken.. :cry:

Ik ken dat. Toen ik depressief was, wilde ik er ook niet vanaf omdat het alles was wat ik kende. Ik wist precies wat ik kon verwachten, en ook al was dat een bak ellende, het was beter dan iets nieuws omdat ik niet wist wat dat zou zijn. Pff, nu ik dat zo teruglees zie ik hoe ontzettend krom dat is.

Ja, krom misschien. Maar aan de andere kant lijkt het zo logisch, zo vertrouwd.. Hoe rot het ook is, net wat jij zegt.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 jul 2006 09:41

girliegirl schreef:

Maar juist dat is het herkenbare...dat eetprobleem...daar kun je alles in kwijt...je grote vriend niet dan...zolang je je daar in kwijt kunt kun je je kop boven water houden..weet je , als je in therapie gaat wordt je eetprobleem je vijand en het gaafste is...je krijgt daar hulp om eerst een vervanging te zoeken...en dan aan je probleem te gaan werken!!!
Daarom...het is moeilijk, eng en klote...maar het wordt zo fijn...IK MEEN DIT, puur eigen ervaring!
Meid, ik smeek je...ga ervoor......want echt...je wordt erzoveel gelukkiger door....
Ik had BED ja....nou ja had...uhm....ben er niet helemaal vanaf maar het is ok een jarenplan...!!!

Ik blijf bidden!!!

Terug naar “Archief”