Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Huisje_op_de_hei
Mineur
Mineur

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Huisje_op_de_hei » 17 nov 2025 16:52

Marnix schreef:Dat van die samenstelling van de Canon, daar is een hoop over te zeggen maar dat mensen de selectie hebben gemaakt maakt de inhoud nog niet onbetrouwbaar (ik denk ook niet dat hij dat echt helemaal zo zegt?) Waar zit dat ergens in het interview? Maar goed, Miranda is denk ik ook niet de persoon om hem daar helemaal inhoudelijk op door te zagen.

https://www.google.com/search?q=david+de+vos&sca_esv=9be0e29e8e63d6e0&sxsrf=AE3TifMtWmUbF21L2NSeGZlj8Tevm0sXOQ%3A1763394760656&source=hp&ei=yEQbaYT4JdP6i-gPi4fqsAM&iflsig=AOw8s4IAAAAAaRtS2Jo0TlNsVRfzZxX2pQOhKNckoFXX&ved=0ahUKEwiE_LiyxfmQAxVT_QIHHYuDGjYQ4dUDCBo&uact=5&oq=david+de+vos&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IgxkYXZpZCBkZSB2b3MyDRAjGPAFGIAEGCcYigUyCxAuGIAEGL

Ik heb het even gauw opgezocht maar dat stukje wat ik bedoel is vanaf 16:26 Hij zegt dat de Westerse Kerk de schrift samen heeft gesteld en bepaalde Oosterse boeken (zoals o.a. boeken van Henoch) er buiten heeft gelaten. "Want de mensen moeten niet zelf gaan nadenken dat kunnen we niet hebben."
Zoiets. Daarmee zet je de Bijbel zoals wij hem kennen m.i. beslist in een negatief daglicht. In ieder geval in die zin dat hij incompleet is en dat er zoveel andere dingen zijn die de moeite van het onderzoeken waard zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2025 21:32

Marnix schreef:En hoe was het? Ik heb er iets over gelezen, volgens mij zegt hij zelf zeker niet te stoppen met geloven, maar met evangeliseren. Zijn visie op de wereld is verandert naar een soort universalisme (Alle mensen zijn kinderen van God). Als dat zo is is er niet zoveel noodzaak meer om mensen te willen bekeren dmv evangelisatie.

wel erg triest als dat je enige reden is om Jezus te volgen en over Hem aan anderen te vertellen

Terug naar “Slow Chat”