Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 mei 2007 23:18

Napoleon schreef:ja, maar dan wordt die vlieg veel kleiner. omdat een duif veel groter is, heb je geen macro-lens nodig. een macro-lens zet een onderwerp op ware grootte neer, waar door je die vlieg zo mooi scherp krijgt. dat is bij de duif niet nodig, omdat hij veel groter is. maar een macro-lens heeft als nadeel (of niet, ik vind het vage weglopen wel mooi) dat het scherpte-bereik extreem klein is (wat je ook ziet, zo'n klein vliegje, en toch is maar een deel scherp), waardoor niet het hele onderwerp scherp kan zijn. met een gewone lens zij de vlieg echter veel te klein in beeld zijn.
Oke. Dankjewel :)

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 31 mei 2007 16:47

Afbeelding

Afbeelding

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 31 mei 2007 17:17

Gaaf man!! Die vlieg is ook super!!

Nu zie ik tenminste nog eens dat een insectenneus iets weg heeft van een hondenneus....:D
We can love completely, without complete understanding.....

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 31 mei 2007 18:02

Overigens ben ik dezefoto's nog iets aan het verbeteren, de ene is overbelicht en die andere juist onderbelicht

PeterK

Berichtdoor PeterK » 31 mei 2007 19:20

Napoleon schreef:ja, maar dan wordt die vlieg veel kleiner. omdat een duif veel groter is, heb je geen macro-lens nodig. een macro-lens zet een onderwerp op ware grootte neer, waar door je die vlieg zo mooi scherp krijgt. dat is bij de duif niet nodig, omdat hij veel groter is. maar een macro-lens heeft als nadeel (of niet, ik vind het vage weglopen wel mooi) dat het scherpte-bereik extreem klein is (wat je ook ziet, zo'n klein vliegje, en toch is maar een deel scherp), waardoor niet het hele onderwerp scherp kan zijn. met een gewone lens zij de vlieg echter veel te klein in beeld zijn.

Ha daar ben ik het niet helemaal mee eens. :P
Als je naar de EXIF waarde van de vlieg kijkt zie je dat er een diafragma gebruikt is van F3.2
Ik weet niet tot hoever die FinePix kan gaan maar volgens mij is dit niet het limiet. En als er hoger F-getal was gebruikt zou er meer van de vlieg scherp zijn meen ik.

Neem bijvoorbeeld deze foto: http://www.deviantart.com/deviation/55871456/ Zoals je ziet is daar F18 genomen en is de snuitkever erg scherp. En een snuitkever past wel een paar keer in een vlieg. :wink:

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 31 mei 2007 20:48

Ja, daar heb je gelijk in maar omdat de s5600 geen dslr is gaat hij maar tot f8, en er is maar heel weinig verschil tussen f3.2 en f8, en omdat ik een hele korte sluitertijd en veel licht nodig had ging hij op f3.2

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 31 mei 2007 23:11

PeterK schreef:

Ha daar ben ik het niet helemaal mee eens. :P
Als je naar de EXIF waarde van de vlieg kijkt zie je dat er een diafragma gebruikt is van F3.2
Ik weet niet tot hoever die FinePix kan gaan maar volgens mij is dit niet het limiet. En als er hoger F-getal was gebruikt zou er meer van de vlieg scherp zijn meen ik.

Neem bijvoorbeeld deze foto: http://www.deviantart.com/deviation/55871456/ Zoals je ziet is daar F18 genomen en is de snuitkever erg scherp. En een snuitkever past wel een paar keer in een vlieg. :wink:

maar die Finepix heeft maar een 6mm sensor, en bijbehorend korte brandpuntsafstand. F8 zou misschien een wat beter resultaat opleveren, maar niet vergelijkbaar met een SLR
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 01 jun 2007 12:39

Prachtig CGK!! :)

jnien

Berichtdoor jnien » 01 jun 2007 17:33

Heel stoerr.. :D

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 02 jun 2007 15:57

Helemaal verpletterd door de mooie heldere foto's hier! Geweldig!! Nou jah, durf bijna mijn foto's niet op dit topic te zetten. Zal er alvast bij zetten dat ik een heel simpel camaraatje heb....

Foto's die ik vanmiddag heb gemaakt:

bij deze foto loopt waarschijnlijk het water je in de mond....één van de eerste aardbeien uit onze tuin!!

Afbeelding

Deze foto vind ik zelf heel goed gelukt!!

Afbeelding

Een bewerkte versie ervan:

Afbeelding

Zomaar een simpele boom, effect vind ik geweldig:

Afbeelding
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 02 jun 2007 20:16

Erg mooie foto's!Zo'n aardbeien foto wil ik ook nog eens maken, ziet er lekker uit!En die andere twee zijn simpel maar heel erg goed!

gimpy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gimpy » 02 jun 2007 20:25

Ik zal hier ook maar eens een foto posten 8)

Een paardebloem:

Afbeelding

Een paar weekjes geleden gemaakt.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 03 jun 2007 10:43

Mooi scherp!Wat voor camera heb je?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 jun 2007 13:54

Afgelopen vrijdag mocht ik op een bijzondere plek foto's maken van een christelijke jeugdviering, midden in Assen!

een kleine impressie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
meer: http://www.jeugdkerkthelife.nl/foto.php?id=31&mode=list
When I kneel before You, them I'm defying gravity

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 03 jun 2007 15:09

Prachtige foto's allemaal.. Well done!
Ik maak zelf ook foto's met mijn geliefde canon powershot a460, maar ben totaal geen kenner van allerlei termen en schiet er het liefst maar wat op los.. ;). Zie hier het resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Archief”