Napoleon schreef:ja, maar dan wordt die vlieg veel kleiner. omdat een duif veel groter is, heb je geen macro-lens nodig. een macro-lens zet een onderwerp op ware grootte neer, waar door je die vlieg zo mooi scherp krijgt. dat is bij de duif niet nodig, omdat hij veel groter is. maar een macro-lens heeft als nadeel (of niet, ik vind het vage weglopen wel mooi) dat het scherpte-bereik extreem klein is (wat je ook ziet, zo'n klein vliegje, en toch is maar een deel scherp), waardoor niet het hele onderwerp scherp kan zijn. met een gewone lens zij de vlieg echter veel te klein in beeld zijn.
Ha daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je naar de EXIF waarde van de vlieg kijkt zie je dat er een diafragma gebruikt is van F3.2
Ik weet niet tot hoever die FinePix kan gaan maar volgens mij is dit niet het limiet. En als er hoger F-getal was gebruikt zou er meer van de vlieg scherp zijn meen ik.
Neem bijvoorbeeld deze foto:
http://www.deviantart.com/deviation/55871456/ Zoals je ziet is daar F18 genomen en is de snuitkever erg scherp. En een snuitkever past wel een paar keer in een vlieg.