Brion schreef:mirjamvandorp schreef:Brion schreef:Marnix schreef:Dit zijn dus de "subjectieve verhaaltjes" waar Invincible het over heeft.
10 aidspatienten genezen is natuurlijk een sprookje, want als het echt waar zou zijn, dan had het alle kranten en het journaal gehaald. En zou het ook tot gevolg hebben dat voortaan alle aids-patienten naar gebeds-diensten à la Zijlstra gaan.
Weet je waarom het de kranten niet haalt? Omdat ze daar net zo reageren zoals jij: Ach het zal wel een sprookje zijn. Het is niet onwaar omdat het de kranten niet haalt... omdat mensen het niet willen geloven denken ze dat het niet waar is.
Als 10 aids-patienten genezen en het is ECHT waar, dan haalt het echt de krant hoor. Maar als iemand met MS zich door een Zijlstra-nep-genezing, zich 2 dagen ietsje beter voelt, en daarna weer net zoals voorheen, dan haalt het dus niet de krant....want DAT nieuws wisten we al.
Maar, vertel me maar: wat gebeurt er allemaal nog meer voor "echt waars" in de wereld dat de kranten niet haalt, en toch vrij spectaculair is?
Ik kan geen voorbeelden verzinnen, jij wel?
Dit klinkt me in de oren (en al een eerdere reacite van jou) alsof je niet in de kracht van God geloofd.
Voeten die groeien??? Das volgens jou een googeltruck..... denk je dat God zoiets niet zo kunnen??
"10 Aids patienten genezen? Ach sprookjes, je geloofd toch zeker niet dat God zulke dingen doet??"
In de tijd van Jezus vond men hem ook een zoon van de duivel. Hij genas overigens ook 10 melaatsen......
- ik geloof wèl in de Kracht van God. Alleen geloof ik niet dat Hij daar meneer Zijlstra voor nodig heeft. Integendeel.
- God kan alles, ook "voeten die groeien". Maar God is een rechtvaardig God, en zal niet toevallig mensen die bij Zijlstra of T.B. Joshua aankloppen genezen, en anderen niet.
- Ik geloof zeker dat God aids-patienten kan genezen. De vraag is alleen of God dat ook altijd doet. In ieder geval niet via Zijlstra.
- Jezus genas inderdaad melaatsen. Alleen zou ik Jezus liever niet willen vergelijken met meneer Zijlstra.
In de bijbel staat duidelijk dat er mensen zullen zijn met verschillende gaven. De ene heeft de gave van de genezing, de ander weer een andere gave. Dat is er niet om elkaar scheef aan te gaan kijken maar juist om elkaar aan te vullen.
Ik vraag me af of je geloofd dat er mensen zijn die juist de gave van de genezing hebben, als dat niet zo is vraag ik me af of je de bijbel serieus neemt. Als je dat wel geloofd vraag ik me af hoe jij dan uit kunt maken of Jan Zijlstra die gave niet heeft.
Het is ook niet de bedoeling van Jan Zijlstra dat je in hem gaat geloven ofzo maar dat je in Zijn God gaat geloven. En als dat gebeurd, dat mensen dichter bij God komen, hoe kan het dan van de duivel zijn? De duivel is geloof ik nog nooit van plan geweest om mensen dichter bij God te brengen voor zo ver ik weet.