Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 29 feb 2004 19:20

ik verbaas mij beetje over de vijandige toon in dit topic.
ik denk dat Wina heel tercht wijst op het feit dat het God is die geneest en niet jan Zijlstra. maar tegelijk geloof ik heel erg zeker dat het het geloof van Jan is en het geloof van de ontvanger wat maakt dat Gods kracht kan stromen. Zo staat het ook in de bijbel> Dan denk ikb ijvoorbeeld aan de vrouw met de langdurige bloeding. Jezus zegt: wie heeft mij aangeraakt? Terwijlhij midden in een groep mensne staat die allemaal om Hemheen drammen. IEmand heeft mij aangeraakt want er is kracht van mij uit gegaan. En uiteindlijk zegt hiij: dochter, gaat heen uw geloof heeft u behouden.
laten we asjeblieft oppassen met te klein van God te denken en te klein van ons geloof. Laten we asjeblieft ook niet te groot van onszelf denken door alles wat raar is af te schrijven. God is groot en Hij blijft altjd dezelfde. Dus Gods kracht is nu nog net zo actueel als in de tijd van de bijbel. Sterker nor, die kracht van God zal in ons allen zijn, lees maar in efeze 1. De macht die JEzus uit de dood deed opstaan zal in ons allen zijn. maar dan moet je wel die dingen van God durven en willen vewachten.

laten we a.u.b van jan zijlstra afblijvn, helemaal als je er niet geweest bent. Ik ben er niet geweest. Op dit moment zij mijn ouders er wel overigens. Ik ken Jan niet, ik kenGod wel en ik weet dat God groot is en grote dingen doet op geloof.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 29 feb 2004 20:56

ja, en laten we meteen ook van alle andere kwakzalvers en oplichters afblijven, zodat ze ongestoord door kunnen gaan met hun schadelijke praktijken.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

joris

Berichtdoor joris » 29 feb 2004 21:28

Frost schreef:ja, en laten we meteen ook van alle andere kwakzalvers en oplichters afblijven, zodat ze ongestoord door kunnen gaan met hun schadelijke praktijken.
wat is dat nou voor onzin.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 29 feb 2004 23:11

dezelfde onzin als deze: "laten we a.u.b van jan zijlstra afblijvn, helemaal als je er niet geweest bent."
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"

Confucius

joris

Berichtdoor joris » 01 mar 2004 06:27

nee hoor, want ik wil jan zijlstra zeker niet kwakzalver en oplichter noemen. Je kijkt natuurlijkwel waar bepaalde krachten vandaan komen lijkt mij. Of in ieder geval naar wat de beoefenaar zegt dat de krachten vandaan komen.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 01 mar 2004 09:18

Het is verstandiger om eerst naar de resultaten te kijken

Confucius

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 mar 2004 09:53

Misschien een tip om het boek 'Geneest de zieken' van Ouweneel te lezen. Kben er net in begonnen, en tot nu toe vind ik het een duidelijk en helder boek!!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 01 mar 2004 12:34

Frost schreef:Het is verstandiger om eerst naar de resultaten te kijken
Das in mijn ogen hetzelfde :P
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2004 14:33

Dit zijn dus de "subjectieve verhaaltjes" waar Invincible het over heeft.
10 aidspatienten genezen is natuurlijk een sprookje, want als het echt waar zou zijn, dan had het alle kranten en het journaal gehaald. En zou het ook tot gevolg hebben dat voortaan alle aids-patienten naar gebeds-diensten à la Zijlstra gaan.

Weet je waarom het de kranten niet haalt? Omdat ze daar net zo reageren zoals jij: Ach het zal wel een sprookje zijn. Het is niet onwaar omdat het de kranten niet haalt... omdat mensen het niet willen geloven denken ze dat het niet waar is.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 mar 2004 19:31

Marnix schreef:
10 aidspatienten genezen is natuurlijk een sprookje, want als het echt waar zou zijn, dan had het alle kranten en het journaal gehaald. En zou het ook tot gevolg hebben dat voortaan alle aids-patienten naar gebeds-diensten à la Zijlstra gaan.

Weet je waarom het de kranten niet haalt? Omdat ze daar net zo reageren zoals jij: Ach het zal wel een sprookje zijn. Het is niet onwaar omdat het de kranten niet haalt... omdat mensen het niet willen geloven denken ze dat het niet waar is.

Als 10 aids-patienten genezen en het is ECHT waar, dan haalt het echt de krant hoor. Maar als iemand met MS zich door een Zijlstra-nep-genezing, zich 2 dagen ietsje beter voelt, en daarna weer net zoals voorheen, dan haalt het dus niet de krant....want DAT nieuws wisten we al.

Maar, vertel me maar: wat gebeurt er allemaal nog meer voor "echt waars" in de wereld dat de kranten niet haalt, en toch vrij spectaculair is?
Ik kan geen voorbeelden verzinnen, jij wel?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 01 mar 2004 19:44

Maar, vertel me maar: wat gebeurt er allemaal nog meer voor "echt waars" in de wereld dat de kranten niet haalt, en toch vrij spectaculair is?
-----------------------------------------------------------

Wat zou je denken van het bericht dat de kerken in China en Afrika explosief groeien, vooral de evangelische ?

Ooit gelezen ?
Weest blij in de Heer !

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 01 mar 2004 20:40

Brion schreef:
Marnix schreef:

Als 10 aids-patienten genezen en het is ECHT waar, dan haalt het echt de krant hoor. Maar als iemand met MS zich door een Zijlstra-nep-genezing, zich 2 dagen ietsje beter voelt, en daarna weer net zoals voorheen, dan haalt het dus niet de krant....want DAT nieuws wisten we al.

Dit klinkt me in de oren (en al een eerdere reacite van jou) alsof je niet in de kracht van God geloofd.

Voeten die groeien??? Das volgens jou een googeltruck..... denk je dat God zoiets niet zo kunnen??

"10 Aids patienten genezen? Ach sprookjes, je geloofd toch zeker niet dat God zulke dingen doet??"

In de tijd van Jezus vond men hem ook een zoon van de duivel. Hij genas overigens ook 10 melaatsen......
He died for me, I life for Him!

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 mar 2004 20:51

mirjamvandorp schreef:
Brion schreef:
Marnix schreef:

Dit klinkt me in de oren (en al een eerdere reacite van jou) alsof je niet in de kracht van God geloofd.

Voeten die groeien??? Das volgens jou een googeltruck..... denk je dat God zoiets niet zo kunnen??

"10 Aids patienten genezen? Ach sprookjes, je geloofd toch zeker niet dat God zulke dingen doet??"

In de tijd van Jezus vond men hem ook een zoon van de duivel. Hij genas overigens ook 10 melaatsen......

- ik geloof wèl in de Kracht van God. Alleen geloof ik niet dat Hij daar meneer Zijlstra voor nodig heeft. Integendeel.
- God kan alles, ook "voeten die groeien". Maar God is een rechtvaardig God, en zal niet toevallig mensen die bij Zijlstra of T.B. Joshua aankloppen genezen, en anderen niet.
- Ik geloof zeker dat God aids-patienten kan genezen. De vraag is alleen of God dat ook altijd doet. In ieder geval niet via Zijlstra.
- Jezus genas inderdaad melaatsen. Alleen zou ik Jezus liever niet willen vergelijken met meneer Zijlstra.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 01 mar 2004 21:04

Brion schreef:
mirjamvandorp schreef:
Brion schreef:
Marnix schreef:

- ik geloof wèl in de Kracht van God. Alleen geloof ik niet dat Hij daar meneer Zijlstra voor nodig heeft. Integendeel.
- God kan alles, ook "voeten die groeien". Maar God is een rechtvaardig God, en zal niet toevallig mensen die bij Zijlstra of T.B. Joshua aankloppen genezen, en anderen niet.
- Ik geloof zeker dat God aids-patienten kan genezen. De vraag is alleen of God dat ook altijd doet. In ieder geval niet via Zijlstra.
- Jezus genas inderdaad melaatsen. Alleen zou ik Jezus liever niet willen vergelijken met meneer Zijlstra.

In de bijbel staat duidelijk dat er mensen zullen zijn met verschillende gaven. De ene heeft de gave van de genezing, de ander weer een andere gave. Dat is er niet om elkaar scheef aan te gaan kijken maar juist om elkaar aan te vullen.
Ik vraag me af of je geloofd dat er mensen zijn die juist de gave van de genezing hebben, als dat niet zo is vraag ik me af of je de bijbel serieus neemt. Als je dat wel geloofd vraag ik me af hoe jij dan uit kunt maken of Jan Zijlstra die gave niet heeft.
Het is ook niet de bedoeling van Jan Zijlstra dat je in hem gaat geloven ofzo maar dat je in Zijn God gaat geloven. En als dat gebeurd, dat mensen dichter bij God komen, hoe kan het dan van de duivel zijn? De duivel is geloof ik nog nooit van plan geweest om mensen dichter bij God te brengen voor zo ver ik weet.
He died for me, I life for Him!

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 mar 2004 21:15

Maak je geen zorgen Mirjam, ik geloof in God en ik neem de Bijbel serieus. (je opmerkingen zijn trouwens wel erg suggestief) Daarom wijs ik de praktijken van Jan Zijlstra, T.B. Joshua, Jomanda, etc. etc. af.
Als jij Zijlstra met Jezus wilt vergelijken dan vind ik dat verder prima.
Ik doe daar alleen niet aan mee.

Terug naar “Archief”