jacobH schreef:Wat is een Jezus met 5 letters. Ik vind dat zo'n rare uitspraak!! Daar moeten we eens heel snel mee gaan ophouden.
Jezus blijft een dode letter voor iemand. Hij kent de Zaligmaker niet.
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:De wet des Heeren schreef:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Jezus is nu niet meer op aarde, maar boven in de hemel.
Aragorn schreef:caprice schreef:De wet des Heeren schreef:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Jezus was toen niet meer boven in de hemel, maar hier op aarde...
caprice schreef:Aragorn schreef:caprice schreef:De wet des Heeren schreef:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Jezus was toen niet meer boven in de hemel, maar hier op aarde...
En nu zit Hij aan de rechterhand van Zijn Vader, in de hemel.
caprice schreef:Een bekering zonder schuld is een bekering uit de hel.
Hard? Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald en bedrogen voor de eeuwigheid.
hijwel schreef:caprice schreef:Een bekering zonder schuld is een bekering uit de hel.
Hard? Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald en bedrogen voor de eeuwigheid.
Heb jij ooit iemand meegemaakt die een bekering heeft meegemaakt zonder schuld?
jacobH schreef:Harold schreef:Napoleon schreef:De wet des Heeren schreef:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
waarom vergeten we altijd dat er nog wat achter hoort?zelfde wet schreef:Gij zult u voor dien niet buigen, noch hen dienen
deze wet verbiedt het om beelden te maken om die te vereren, niet het maken van beelden an sich. dit is weer een geval van uit de context.
Mensen die de Heilige geest in hun hart hebben ontvangen zijn zowieso vrij van de wet. Lees Paulusbrieven.
wat doe je dan met deze tekst.
Mattheus 5:18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
lijkt me dus een beetje kort door de bocht deze conclusie
voorkomen is beter dan genezen ... en god weet toch alles van te vorenVrouwe Justitia schreef:Hm... ik weet niet wat ik er van moet denken, dus ik zal er nog maar niks van denken.
Ik vraag me alleen wel af of het, als het een teken was, niet beter voor de tijd had kunnen gebeuren. De film wordt er niet mee vernietigd, eventuele godslastering evenmin.
caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:Een bekering zonder schuld is een bekering uit de hel.
Heb jij ooit iemand meegemaakt die een bekering heeft meegemaakt zonder schuld?
Het is een waarschuwing voor tijdgelovigen die Jezus wel aannemen, maar eigenlijk niet eens weten waarom. Die van geen schuld willen horen.
Harold schreef:Napoleon schreef:De wet des Heeren schreef:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
waarom vergeten we altijd dat er nog wat achter hoort?zelfde wet schreef:Gij zult u voor dien niet buigen, noch hen dienen
deze wet verbiedt het om beelden te maken om die te vereren, niet het maken van beelden an sich. dit is weer een geval van uit de context.
Mensen die de Heilige geest in hun hart hebben ontvangen zijn zowieso vrij van de wet. Lees Paulusbrieven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten