rotterdam schreef:Raar meerderheidsargument ? Ik benader ons verschil van inzicht objectief, ik geef geen waardeoordeel. Wat mij betreft kunnen beide meningen (zelfs binnen een kerk) in vrede naast elkaar bestaan. Maar ik vind het uitermate vermoeiend dat de tegenstanders van de kinderdoop net doen alsof het overgrote deel van de christenen niet nagedacht, niet getoetst zouden hebben. Vind je het normaal om anderen christenen op basis van een verschillende visie over de doop uit te maken voor "jaknikkers" ? Amen zeggen is jaknikken. Als ik constateer dat het overgrote deel van de christelijke kerken de kinderdoop leert dan is dat een controleerbare objectieve waarneming.
Je laatste opmerking "lees je Bijbel" past helemaal "binnen het plaatje".
Geen idee waarom je zoiets zegt - ga je ervan uit dat ik dat niet doe ?
Het plaatje wat jij van mijn woorden maakt heb je helemaal zelf in elkaar geknutseld
Ik vind het een uitermate zwaktebod om je te beroepen op
het overgrote deel van de 'christenen' is vóór de babydoop.
Dat zegt me nou helemaal niks, dus het 'argument' van 'de meerderheid' vind ik raar, heul erg raar. Dat is in tgeheel geen onderbouwing.
Jij komt behoorlijk denigrerend over met wat je allemaal over de 'enkelingen' hebt gezegd. (wil je zo eenheid bereiken in de kerken?)
Telkens weer werden voorstanders van de geloofsdoop bestreden door de babydopers, maar telkens steekt het opnieuw de kop op. (gelukkig)
Ik maakte andere christenen niet uit voor jaknikkers. Die

waren bedoelt voor
wél toetsen n.a.v. jouw opmerking:
Dat toetsen is weinig succesvol gebleken, duizenden protestante kerken en kerkjes. Allemaal enkelingen met hun getoetste absolute en eeuwige waarheden die elkaar te vuur en te zwaard bestrijden. Is dat de kerk die jij voor ogen hebt ? Blij vooruitzicht, dat mij streelt. 
Dat het resultaat van 'het toetsen' jou niet aanstaat is geen reden om niet meer te toetsen, dat was wat ik zei.
Niet iets over het wel of niet toetsen van andere christenen.
Maar ik geloof wel dat er veel mensen zijn die zonder zelf te onderzoeken er automatisch van uitgaan dat de babydoop juist is omdat ze nooit anders gehoord hebben.
Ik geloof ook dat er mensen zijn die wel onderzoeken maar tot verschillende inzichten komen.
Met dat laatste kan ik vrede hebben, maar zulke mensen komen dan ook met argumenten en niet met getallen en tradities.
Als jij de zaak hebt onderzocht weet je dat vooralsnog goed te verbergen, want ik heb nog geen echte onderbouwing van je gelezen.
(of ik moet iets gemist hebben)Mijn opmerking 'lees je Bijbel' ging erover dat je in de Bijbel kunt lezen dat de strijd (welke strijd dan ook) niet eeuwig zal duren.
Dat naar aanleiding van jouw opmerking hierboven:
.....Is dat de kerk die jij voor ogen hebt ? Blij vooruitzicht, dat mij streelt. 
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)